29/03/2024

دومینیک تیم و دیگو شوارتزمن به دیدار پایانی مسابقات اوپن وین راه یافتند

  • توسط سروش
  • 27/10/2019
  • 0

دومینیک تیم اتریشی و دیگو شوارتزمن آرژانتینی با برتری برابر رقیبان خود توانستند به بازی فینال مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی وین اتریش راه یابند.

صعود دومینیک تیم به فینال تنیس اتریش

دومینیک تیم پس از ۱۰ دوره حضور در مسابقات استره بانک اتریش (اوپن وین) موفق شد اولین حضورش در فینال این رقابت‌ها را جشن بگیرد. تیمِ ۲۶ ساله در دیداری که دو ساعت و ۳۳ دقیقه به طول انجامید موفق شد برابر متئو برتینی از ایتالیا به پیروزی برسد. در این مسابقه، دومینیک تیم که در ردۀ پنجم رنکینگ جهانی مردان ایستاده است توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۷-۵ و ۶-۳ مقابل برتینی به برتری برسد و راهی دیدار فینال مسابقات اوپن وین شود. تیم در این دیدار، از حمایت گستردۀ هم‌وطنانش در استادیومWiener Stadthalle برخوردار بود و با هر امتیازی که او به دست می‌آورد، تماشاگران اسم دومینیک را فریاد می‌زدند و این بازیکن اتریشی را مورد تشویق قرار می‌دادند. دومینیک تیم می‌تواند برای اولین بار به عنوان یک اتریشی فاتح مسابقات وین شود. چرا که در سال ۲۰۱۰، یورگن ملرز آلمانی توانسته بود در بازی فینال آندریاس هایدر مورر از کشور میزبان را شکست دهد و به مقام قهرمانی این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی برسد. تیم پس از صعود به دیدار پایانی رقابت‌های اوپن وین گفت:

من هیچ وقت چنین فضای پرشوری را در اینجا تجربه نکرده‌ام. تماشاگران استقبال بسیار خوبی را از این بازی به‌جا آوردند و حتی جای سوزن انداختن هم نبود. با حمایت هواداران و هموطنانم توانستم گیم به گیم در این مسابقه به جلو بروم و در نهایت پیروز از میدان بازی خارج شوم.

تیم در فصل جاری مسابقات تنیس و در تورنمنت‌هایی که در کشور اتریش برگزار شده به آمار ۸ پیروزی رسیده و شکستی را هم متحمل نشده است. او در مسابقات کیتزبوهل نیز که در ماه آگوست و در خاک کشورش برگزار می‌شد، توانسته بود به مقام قهرمانی برسد که اولین قهرمانی این تنیسور ۲۶ ساله در دامنه‌های کوه‌های آلپ بود. بهترین تنیس باز کشور اتریش، در دیدار پایانی رقابت‌های وین باید به مصاف دیگو شوارتزمن از آرژانتین برود. تیم در برابر شوارتزمن تاکنون ۶ بازی را انجام داده و به رکورد ۴ پیروزی و ۲ شکست مقابل او رسیده است. دومینیک تیم در ادامه می‌گوید:

در حال حاضر از اعتماد به نفس بالایی برخوردارم. این مسابقه را با تمام سختی‌هایی که داشت، پشت سر گذاشتم و مشتاقانه منتظر دیدار فردا هستم. از اولین دوره‌ای که در این مسابقات حضور داشتم تا به الان، رویای قهرمانی در این تورنمنت را در سر داشتم و فردا با تمام انرژی و توانم بازی خواهم کرد. من خیلی خیلی آماده هستم.

در دیدار برابر دومینک تیم، تنیسور ایتالیایی برتری محسوسی در سرویس‌هایش داشت اما به دلیل خطاهای به مراتب بیشتری که داشت، بازنده این جدال حساس شد. برتینی که در آخرین گرند اسلم فصل توانسته بود تا مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن در فلاشینگ مدوز نیویورک نیز بالا بیاید، در جدال نیمه نهایی مسابقات وین موفق به ثبت ۱۱ ضربۀ ایس و پیروزی در ۷۱% از سرویس‌های نخستش شد. برای فرد پیروزی این مسابقه، این آمار به ۹ ضربۀ ایس و موفقیت در ۶۹% از سرویس‌های ابتدایی می‌شد. برتینی در حال حاضر جدال سختی برای حضور در مسابقات انتهای فصل لندن دارد و با کسب ۲۶۶۰ امتیاز، نفر هشتم در جدول انتخابی این رقابت‌ها به حساب می‌آید. در آخر بد نیست بدانید که از ابتدای فصل ۲۰۱۶ تاکنون، دومینیک تیم در ۲۰ فینال تورنمنت‌های حرفه‌ای ATP حضور داشته است. تنها نواک جوکوویچ با ۲۵، رافائل نادال با ۲۳ و راجر فدرر با حضور در ۲۱ فینال بالاتر از این بازیکن اتریشی قرار گرفته‌اند.

دومینیک تیم

در دیگر دیدار مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های ارسته بانک اتریش، دیگو شوارتزمن آرژانتینی با پیروزی برابر گائل مونفیس فرانسوی توانست به فینال اوپن وین صعود نماید. در این دیدار که یک ساعت و ۱۴ دقیقه نیز به طول انجامید، شوارتزمن ۲۷ ساله که در جایگاه شمارۀ ۱۵ دنیا ایستاده است با سیو ۴ بریک پوینت موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ از سد مونفیس که در ردۀ ۱۴ قرار دارد بگذرد تا حریف تیم در دیدار فینال این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی شود. این سی و نهمین پیروزی دیگو شوارتزمن در مسابقات این فصل دنیای تنیس است که از این حیث او با بهترین رکورد خود در این زمینه که در سال ۲۰۱۷ به دست آمد، برابری می‌کند. شوارتزمن پس از پیروزی مقابل گائل مونفیس و راه‌یابی به دیدار پایانی رقابت‌های وین گفت:

بسیار بسیار خوشحالم. دو هفته بد را در مسابقات اوپن اروپا و چین تجربه کردم و خوشحالم که با صعود به دیدار پایانی این رقابت‌ها، دوباره احساس خوبی از حضور در میادین تنیس دارم. در این تورنمنت من بر روی خصلت‌هایی چون جنگندگی، استحکام و صبر متمرکز شده بودم. سعی کردم همه چیز را به طرز درستش انجام دهم و برای من خیلی خوب است که مجدداً اعتماد به نفس از دست رفته‌ام را پیدا کرده‌ام. برگزاری چنین تورنمنت‌هایی در آخر سال بسیار خوب است.

با حضور در فینال مسابقات وین اتریش، شوارتزمن توانست ۱۲۰ امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود در جدول انتخابی مسابقات پایان فصل Nitto ATP Finals اضافه نماید و با کسب ۲۱۱۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم این رقابت‌ها قرار گیرد. او با نفر هشتم و پایانی انتخابی لندن، یعنی متئو برتینی ایتالیایی، ۵۴۵ امتیاز فاصله دارد. اگر این تنیسور آرژانتی بتواند دومینیک تیم را در بازی پایانی شکست دهد، ۲۰۰ امتیاز دیگر نیز می‌تواند به دست آورد و رتبۀ دوازدهم جدول انتخابی تورنمنت فینال‌های ATP صعود نماید. این تنیس باز اهل بوینوس آیرس آرژانتین، تاکنون شش بار رودروی دومینک تیم قرار گرفته که تنها دو بار موفق به پیروزی برابر شمارۀ ۵ کنونی دنیا شده است. شوارتزمن در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت:

فردا با این همه جمعیتی که مسلماً از حریفم حمایت خواهند کرد، کار آسانی را برای برد ندارم. تیم تنیسور فوق‌العاده‌ای است و این بازی هم در خانۀ او برگزار خواهد شد. در مسابقات بوینوس آیرس برابر او بازی کردم و به درستی می‌دانم که تیم تا چه حد تشنۀ موفقیت و پیروزی است. او دیوانه‌وار تنیس بازی می‌کرد و من در یک مسابقۀ بزرگ موفق به شکست دومینیک شدم. حالا من در خانه‌اش و برای سومین بار در سال جاری مقابل دوستم قرار می‌گیرم. همه چیز برای ما بسیار خوب است و می‌خواهم از مسابقۀ فردا نهایت لذت را ببرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار