28/03/2024

پیروزی سیمونا هالپ برابر بیانکا آندرسکو در فینال‌های شیسیدو شنزن

  • توسط سروش
  • 28/10/2019
  • 0

در دومین دیدار مسابقات WTA Finals شیسیدوی شنزن، شاهد جدال سیمونا هالپ و بیانکا آندرسکو قهرمانان دو گرند اسلم ویمبلدون و یو اس اوپن در سال جاری بودیم.

پیروزی سیمونا هالپ برابر آندرسکو

سیمونا هالپ ، بانوی شمارۀ پنج تنیس دنیا با سیو یک مچ پوینت و در دیداری که به سه ست کشیده شد، توانست از سد بیانکا آندرسکو از کانادا بگذرد و همانند الینا اسویتولینا درصدر گروه ارغوانی رقابت‌های شیسیدویِ شنزن قرار گیرد. در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، سیمونا هالپ از کشور رومانی موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۷-۶ (۸-۶) و ۶-۳ برابر بیانکا آندرسکو به پیروزی برسد تا در پایان روز نخست مسابقات شنزن با یک برد و با تنها با توجه به یک ست از دست داده در مکان دوم گروه ارغوانی این تورنمنت بایستد. آندرسکو پدیدۀ این فصل دنیای تنیس به حساب می‌آید که در رویدادهای مهمی همچون رقابت‌های مسترز راجرز کاپ در تورنتو و گرند اسلم یو اس اوپن در فلاشینگ مدوز نیویورک به مقام قهرمانی رسیده است. آندرسکو با کسب امتیازات لازم توانست برای نخستین بار در دوران حرفه‌ایش به مسابقات انتهای فصل WTA Finals که امسال در شهر شنزن چین برگزار می‌شود، راه یابد. این اولین رویارویی این دو تنیسور مطرح در مسابقات حرفه‌ای زنان بود که به سود سیمونا هالپ به پایان رسید. سیمونا هالپ پس از پیروزی در این جدال سخت گفت:

به نظرم این مسابقه‌ای بود که هر دو طرف می‌توانند از آن راضی باشند. این یک دیدار عالی با رقیبی فوق‌العاده بود. او (بیانکا آندرسکو) در مسابقات امسال خیلی خوب کار کرده و برنده شدن در رقابت‌های مختلف به او اعتماد به نفس خوبی بخشیده است. از ابتدا نیز انتظار یک جدال سخت را مقابل بیانکا داشتم. افتخار می‌کنم که در این بازی با نهایت توانم جنگیدم. من پس از یک ماه مصدومیت از ناحیۀ کمر و تمرین نکردن پا به این مسابقات گذاشتم. اما خب هنوز در اینجا هستم و به مسابقه دادن ادامه می‌دهم. امروز یک چالش جدی برای من بود، چون حریفم ۱۰ سال از من جوانتر است. این یک مبارزۀ خوب بود و خوشحالم که در نهایت توانستم به پیروزی برسم.

در ست نخست، این بیانکا آندرسکو بود که توانست سه بار گیم سرو حریفش را بریک نماید و در کمتر از ۴۰ دقیقه به پیروزی برسد. در ست دوم، دو تنیسور بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و این سیمونا هالپ و قهرمان مسابقات ویمبلدون در سال ۲۰۱۹ بود که توانست برابر تنیسور ۱۹ سالۀ کانادایی‌ها در تای بریک به پیروزی برسد. ست پایانی نیز برتری هالپ ادامه یافت تا در دومین بازی روز نخست مسابقات شیسیدو این قهرمان ویمبلدون باشد که مقابل قهرمان یو اس اوپن به پیروزی می‌رسد.

سیمونا هالپ

بیانکا آندرسکو نیز پس از پایان این مسابقه گفت:

فکر می‌کنم در طول مسابقه تاکتیک‌های درستی را بکار بستم و سرویس‌های خوبی هم زدم. در بیشتر اوقات دیدارم، بازگشت‌های خوبی به بازی داشتم و به هیچ ‌وجه احساس ترسی در این مسابقه نداشتم. سیمونا یک تنیسور فوق‌العاده است و رقابت با او بسیار سرگرم کننده بود. اگر فرصت دیگری در این تورنمنت داشته باشم، شاید بتوانم انتقام این بازی را از او بگیرم. مسابقۀ واقعاً خوبی بود. او سخت جنگید و مبارزه کرد. در ست دوم شانس یار من نبود و بنابراین بله من از نتیجه‌ای که به دست آمده است، ناامید هستم.

سیمونا هالپ در ادامۀ صحبت‌هایش افزود:

بیانکا به خوبی ریتم بازی را تغییر می‌داد و در مواقعی امتیازاتی به دست می‌آورد که شما انتظار آن را ندارید. در ست‌های دوم و سوم توانستم سرویس‌ها و ضربات خوبی به توپ بزنم و چندین بار هم گیم سرو او را بریک کنم. از نظر ذهنی با وجود اینکه او از من در نتیجه پیش بود، بهتر بودم و پس از چند رالی طولانی موفق شدم نتیجۀ لازم را کسب نمایم. به نتیجه زیاد فکر نمی‌کردم، فقط می‌خواستم روی بازی خودم متمرکز شوم.

تنیسور ۲۸ سالۀ اهل رومانی در پایان دربارۀ مسابقۀ بعدیش برابر اسویتولینا نیز گفت:

الینا از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. او بازی در میدان مسابقه را دوست دارد و از آن لذت می‌برد. مشتاقانه منتظر دیدار بعدیم در این رقابت‌ها و بازی برابر اسویتولینا هستم. سعی می‌کنم در مسابقه با او بهتر از الان حاضر شوم و در بازی بعد خواهید دید که آیا من هنوز آماده هستم یا خیر؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار