19/04/2024

چرا پیتزا و اشک، همچنان پای ثابت مسابقات راجر فدرر در اوپن بازل هستند؟

  • توسط سروش
  • 28/10/2019
  • 0

راجر فدرر ، اسطورۀ دنیای تنیس توانست برای دهمین بار به مقام قهرمانی مسابقات ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس برسد. قهرمانی که سبب شد تا او به یکصد و سومین جام حرفه‌ای خود در تورهای ATP دست یابد.

بازی های راجر فدرر در اوپن بازل

فدرر بازهم در یک تورنمنت دیگر به قهرمانی رسید تا به خوبی نشان دهد که هنوز هم دود از کُنده بلند می‌شود. تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی، پس از پایان مسابقه‌اش برابر الکس دی مینور دستانش را به سوی آسمان بلند کرد و با چشمانی اشک‌بار به این قهرمانی و هموطنانش در بازل می‌نگریست. راجر فدرر پس از پایان مسابقات بازل در مصاحبه‌ای به شرح وضعیت خود و این تورنمنت پرداخته و در ابتدای گفت‌وگویش می‌گوید:

شما دیدید که دوباره و به سختی توانستم در بازل به قهرمانی برسم. برخلاف گفتۀ بسیاری ولی من کسب این موفقیت‌ها را امری عادی نمی‌دانم. اتفاقاً هر دیدار و قهرمانی را کاملاً منحصربه‌فرد و خاص تلقی می‌کنم، حتی اگر زیاد و پی‌درپی اتفاق افتاده باشد. هر دیداری عطر و طعم خاص خودش را دارد و من فقط سعی می‌کنم از مسابقاتم و ورزش تنیس لذت ببرم.

فدرر همیشه نشان داده تا چه حد تنیسوری احساساتی است و این احساسات در خانه و تورنمنت‌هایی که در کشورش برگزار می‌گردد، نمود بیشتری پیدا می‌کند. او نزدیک به دو دهه است که در این تورنمنت حضور می‌یابد و پانزده بار نیز به فینال این رقابت‌ها صعود کرده است. استاد سوئیسی به رسم هر ساله‌اش وقتی در این تورنمنت به قهرمانی می‌رسد، به تمامی دختر و پسرهایی که وظیفۀ خدمات‌رسانی این رقابت‌ها را برعهده دارند، پیتزا جایزه می‌دهد. او جشن موفقیت‌اش را ابتدا نَه با اعضای تیم و خانواده‌اش، بلکه با کسانی تقسیم می‌کند که شاید در هر رویدادی کمتر به چشم بیایند. او بعد از قهرمانی، باز هم گریه می‌کند و برایش فرقی ندارد که این دهمین قهرمانی و اشک‌های پس از بالا بردن جامش در بازل باشد. اشک‌هایی که دیگر برای طرفداران او جای تعجبی هم ندارد.

راجر فدرر

فاتح بیست گرند اسلم دنیای تنیس در ادامه می‌گوید:

فکر می‌کنم بخشی از آن وقایعی که در این هفته اتفاق افتاد، مشابهاتی با سال‌های قبل نیز داشته باشد. عوامل زیادی همچون خانواده و تفکر تیمی دست به دست هم می‌دهند تا این موفقیت‌ها رقم بخورد و من قادر باشم که به این قهرمانی‌ها برسم. مردم فکر می‌کنند که من تنها به اینجا می‌آیم و در آخر قهرمان می‌شوم و سراغ تورنمنت دیگری می‌روم. اما باید بدانید که موارد و چالش‌های زیادی در زندگی هر ورزشکاری و به خصوص من وجود دارد. مراقبت از خانواده و چهار فرزندم خودش یک چالش بزرگ و البته خوب است.

فدرر ثابت کرده که اگر یک تورنمنت تنیس را انتخاب نماید، تا مراحل بالا و قهرمانی پیش می‌رود. از زمانی که او یک تنیسور جوان بود و اندیشۀ شمارۀ یک دنیا بودن را در سر داشت، سال‌ها می‌گذرد. حالا فدرر با بزرگترین بازیکنی که توانسته بیشترین عناوین انفرادی دنیای تنیس را به دست آورد، فاصلۀ زیادی ندارد. او تنها جیمی کانرز افسانه‌ای را با ۱۰۹ جام را بالاتر از خود می‌بیند. وی ادامه داد:

وقتی به عنوان یک تازه‌کار قهرمان می‌شوید و جایزه‌ای را می‌برید، در آن لحظه وانمود می‌کنید که بازیکن بزرگی هستید ولی در آن زمان خودتان هم می‌دانید که واقعیت چیز دیگری است. اما با گذشت زمان و اینکه می‌بینید سال‌ها در مسیر درستی قرار داشته‌اید، این قهرمانی‌ها و اینکه هواداران نامتان را فریاد می‌زنند، حس خوبی به شما می‌بخشد. اکنون دیگر می‌توانید قهرمانی‌هایتان را با آن‌ها سهیم باشید و این یک حس فوق‌العاده است.

راجر فدرر در پایان صحبت‌هایش و دهمین قهرمانی‌اش در بازل اظهار داشت:

نمی‌توانم منکر این شوم که چقدر خوشحالم که توانستم در زادگاهم برای دهمین بار به مقام قهرمانی برسم. این از آن دست رکوردهایی است که شاید دیگر کسی نتواند آن را تکرار نماید. مشابه این اتفاق در تورنمنت هاله نیز روی داد و آنجا هم من به دهمین قهرمانی‌ام رسیدم. یک هفتۀ عالی را پشت سر گذاشتم و هواداران نیز مثل همیشه فوق‌العاده بودند. تنیس خیلی خوبی را از ابتدا تا انتها در اینجا به نمایش گذاشتم. این هفته را به عنوان یک هفتۀ خوب در دوران بازی‌ام به خاطر می‌سپارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار