25/04/2024

پیروزی سخت فونینی مقابل اندی ماری در دور دوم مسابقات مسترز شانگهای چین

  • توسط مینا
  • 09/10/2019
  • 0

اندی ماری در دومین دیدار خود در مسابقات مسترز شانگهای، با شکست برابر فابیو فونینی نتوانست به رویای خود برای کسب چهارمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها جامۀ عمل بپوشاند.

حذف اندی ماری از تنیس شانگهای

از دیدارهای دور دوم مسترز شانگهای چین که در روز سه‌شنبه (۸ اکتبر) صورت پذیرفت، اندی ماری مرد شمارۀ یک سابق دنیای تنیس در بازی برابر فابیو فونینی از ایتالیا متحمل شکست ۲-۱ شد تا با وجود عملکردی خوب در این مسابقه، نتواند به مسیر خود در این تورنمنت آسیایی ادامه دهد. در دیداری که بیش از سه ساعت به طول انجامید، فابیو فونینی از ایتالیا که در جایگاه شمارۀ ۱۲ دنیا قرار دارد توانست با نتایج ۷-۶ (۷-۴)، ۲-۶ و ۷-۶ (۷-۲) مقابل اندی ماری بریتانیایی با رنک جهانی ۲۸۹ به برتری برسد و راهی دور سوم مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای شود. تنیسور مطرح ایتالیایی با این پیروزی، امیدهای خود را برای صعود به تورنمنت آخر فصل Nitto ATP Finals که از تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ لندن برگزار می‌شود را زنده نگه داشت. فونینی در حال حاضر در جایگاه شمارۀ سیزده رده‌بندی انتخابی مسابقات لندن قرار دارد و با نفر هشتم یعنی الکساندر زورف آلمانی برای صعود به این رقابت‌ها تنها ۱۱۰ امتیاز فاصله دارد.

فونینیِ ۳۲ ساله در دور یک هشتم پایانی مسابقات شانگهای باید به مصاف برندۀ دیدار سید هفتم قهرمانی این رقابت‌ها یعنی کارن خاچانوف روس یا تیلور فریتز آمریکایی برود. دیدار این دو تنیسور روز چهارشنبه و از مرحلۀ یک شانزدهم نهایی برگزار خواهد شد. اندی ماری در حالی در ورزشگاه Qi Zhong مقابل فونینی مسابقه داد که در سال ۲۰۱۶ توانسته بود در این استادیوم، شش بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و به سومین قهرمانی خود در مسترز شانگهای دست یابد. ماری در آن سال و در بازی پایانی توانسته بود مقابل روبرتو باوتیستا آگوت از کشور اسپانیا به پیروزی برسد تا به مقام قهرمانی برسد.

اندی ماری

اندی ماری در تلاش بود تا با پیروزی برابر فونینی و صعود به مراحل پایانی تورنمنت شانگهای، به بزرگترین بازگشت و موفقیت خود پس از عمل جراحی سنگینی که در ماه ژانویه پشت سر گذاشته بود، دست یابد.  اندی ماری در حالی در دور یک شانزدهم نهایی به مصاف فونینی رفت که در تازه‌ترین ردۀ خود در رنکینگ ATP در جایگاه ۲۸۹ قرار داشت. از سال ۲۰۰۹ و صعود تیلور دنت آمریکایی با رتبۀ ۴۶۷ به مرحلۀ یک شانزدهم پایانی میامی، تاکنون هیچ تنیسوری با این جایگاه پایین به دور دوم هیچ رقابت مسترزی صعود نکرده بود. این هشتمین دیدار رودروی اندی ماری و فابیو فونینی در مسابقات حرفه‌ای تنیس بود که در هفت دیدار قبلی، اندی توانسته بود به ۴ پیروزی و ۳ شکست مقابل این تنیسور ۳۲ سالۀ ایتالیایی برسد که با برد امروز فونینی، دو تنیسور در برد و باخت‌ها به تساوی ۴-۴ رسیدند. اندی ماری در این بازی به نسبت سرویس‌های خوبی توانست مقابل رقیبش به ثمر برساند.

او ۱۲ امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد که این آمار برای فونینی به ۹ ضربه ایس می‌رسید. همچنین ماری در ۷۱% از سرویس‌های اول خود نیز موفق عمل کرد که در این آیتم فونینی توانست ۶۶% از سرویس‌های نخست خود را تبدیل به امتیاز نماید. هر دو ستی که فابیو فونینی برابر اندی ماری توانست به پیروزی برسد، در تای بریک اتفاق افتاد که همین امر نشان از سعی، کوشش و پیشرفت بالای اندی ماری در بازی مقابل شانس دهم قهرمانی این مسابقات داشت. ماری در تاریخ ۲۸ ژانویه در اتاق عمل به‌سر می‌برد و شاید در آن لحظه هیچ کسی برای اندی شانس دوباره‌ای برای حضور در مسابقات حرفه‌ای متصور نبود. اما حالا او پس از ۱۲ ماه موفق شد بار دیگر و در هفتۀ گذشته به مرحله یک چهارم نهایی اوپن چین صعود نماید تا چشم انتظار درخشش احتمالی او در رقابت‌های آتی تنیس باشیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار