30/04/2024

تصمیم اندی ماری برای حضور در مسابقات انفرادی اوپن استرالیا

  • توسط مینا
  • 09/10/2019
  • 0

اندی ماری ، شمارۀ یک سابق دنیای تنیس، تصمیم گرفته که در اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۰ که در کشور استرالیا برگزار می‌شود، شرکت کند.

حضور اندی ماری در اوپن استرالیا

اندی ماری ۳۲ ساله سابقۀ پنج حضور در فینال‌های مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا را در کارنامۀ خود دارد که در هیچکدام از آن‌ها نیز به مقام قهرمانی نرسیده است. جالب است بدانید از پنج فینالی که ماری در اوپن استرالیا برگزار کرده است، چهار مورد آن برابر نواک جوکوویچ صرب بوده که اندی در تمامی این مسابقات نیز با شکست برابر تنیسور صربستانی در کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها ناکام مانده است. حال مسئولان برگزار کنندۀ نخستین گرند اسلم فصل، صحبت از حضور اندی ماری در مسابقات انفرادی اوپن استرالیا به میان آورده‌اند. ماری از رقابت‌های اوپن استرالیای سال ۲۰۱۹ خاطرات خوشی در ذهن ندارد و او در دیدار برابر روبرتو باوتیستا آگوتِ اسپانیایی به دلیل شدت مصدومیتش نیمه کاره رها و سیلی از اشک‌هایش از سیدنی روانۀ لندن شد. او در نشست خبری در ژانویه گفته بود که با توجه به آسیب‌دیدگی که برای او از ناحیۀ لگن پیش‌آمده بعید است که بتواند دیگر در مسابقات حرفه‌ای تنیس شرکت کند. اما فاتح سه گرند اسلم دنیای تنیس، پس از هشت ماه که از عمل جراحی او گذشته است، بار دیگر در تورنمنت‌های مختلف تنیس و بازی‌های انفرادی آن حضور پیدا کرده و حتی توانست به مرحلۀ یک چهارم پایانی مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن چین نیز راه یابد.

اندی ماری

مسئولان برگزار کنندۀ تورنمنت استرالیا گفته‌اند که اندی ماری با یک رتبۀ محافظت شده و با آمادگی جسمانی خوب گام به این گرند اسلم خواهد گذاشت. تنیسور ۳۲ سالۀ بریتانیایی هنوز به طور رسمی وارد مسابقات اوپن استرالیا که در تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز می‌شود، نشده است اما وی به طور حتم در تورنمنت ATP Cup و به عنوان نمایندۀ بریتانیا از سوم تا دوازدهم ماه ژانویه در استرالیا شرکت خواهد کرد و با دیگر تنیسورهای سرشناس حاضر در این مسابقات به رقابت می‌پردازد. اندی ماری که هم‌اکنون در جایگاه شمارۀ ۲۸۹ جهان قرار دارد، در روز سه‌شنبه و از دور دوم مسابقات مسترز شانگهای مقابل فابیو فونینی از ایتالیا قرار گرفت. ماری در یک بازی نزدیک، تماشایی و البته جنجالی که با درگیری لفظی دو تنیسور نیز همراه بود با نتیجۀ ۲-۱ مقابل این بازیکن باتجربه که در ردۀ دوازدهم دنیا قرار دارد، شکست خورد و از دور این رقابت‌ها کنار رفت. برگزارکنندگان رقابت‌های اوپن استرالیا همچنین از حضور کیم کلایسترس بلژیکی که به تازگی به مسابقات تنیس بازگشته است، در دور نخست این تورنمنت خبر داده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار