28/03/2024

اندی ماری:پس از مصدومیت به فکر قهرمانی نبودم و فقط می‌خواستم رقیبی جدی باشم

  • توسط مینا
  • 21/10/2019
  • 0

سال گذشته و در مسابقات سیتی اوپن، اندی ماری پس از آنکه ماریوس کوپیل را در ساعت سه نیمه شب در شهر واشنگتون شکست داد به گریه افتاد. این اشک‌ها به‌خاطر پیروزی نبودند بلکه تنیسور اسکاتلندی در ابتدا آن سال به ‌علت مصدومیت لگن زیر تیغ جراحی رفته بود و در زمان بازگشت خود درد زیادی را تحمل می‌کرد.

مصاحبه اندی ماری

آن زمان ماری خبر نداشت که ۱۴ ماه بعد از آن دیدار و همچنین پس از یک عمل جراحی دیگر دوباره به گریه خواهد افتاد. این‌بار، این اتفاق پس از غلبه بر استن واورینکا در آنتورپ رخ داد. ماری با این برد در مسابقات تنیس اوپن اروپا به قهرمانی رسید، اولین عنوانش پس از بازگشت از مصدومیت. او پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی گفت:

نمی‌دانم شماها به چه دلیل درباره مسائلی خاص احساساتی خواهید شد یا چرا به گریه می‌افتید، هرکس با دیگری فرق دارد. گریه من به‌ خاطر این بود که سال‌های اخیر برای من سخت بودند و تنیس ورزشی است که من عاشق انجام دادنش هستم و پیروزی در دیدار فینال غیرمنتظره بود. امروز دلایل زیادی برای احساساتی شدن من وجود دارد.

قبل از مسابقات آنتورپ بلژیک، ماری در سه تورنمنت آسیایی تور ATP شرکت کرد؛ ژوهای، پکن و شانگهای. تنیسور اسکاتلندی پیش از این سفر با تیم خود بر سر اهدافش و دستاوردهایی که در سر دارد صحبت کرده بود. اندی ماری به تیم خود گفته بود:

من فقط می‌خواهم تلاش کنم و برای رقابت آماده باشم. من می‌خواهم وقتی که درون زمین تنیس قرار می‌گیرم توسط حریف خرد نشوم، می‌خواهم کار را برای آنها سخت کنم و با بهترین تلاش خود رقابت کنم. من به این فکر نمی‌کردم که قرار است در تورنمنت‌هایی به پیروزی برسم یا قرار است بازیکنانی مثل واورینکا و برتینی را شکست بدهم یا برابر بازیکنانی مثل فونینی بازی نزدیکی داشته باشم. من فقط می‌خواستم حس رقابتی بودن داشته باشم. این قهرمانی برای من و تیمم غافلگیرکننده بود.

اندی ماری

ماری پس از بازگشت به تنیس انفرادی در تورنمنت‌های سینسیناتی و وینستون سالم طی دو بازی اول خود حتی در یک ست نیز به پیروزی نرسیده بود. زمانی که به آنتورپ رسید، در شش تورنمنت خود بعد از مصدومیت هنوز به مرحله یک چهارم پایانی نرسیده بود. پس با وجود آنکه این بازیکن ۳۲ ساله تنیس تا قبل از دیدار روز یکشنبه برابر واورینکا ۴۵ قهرمانی کسب کرده بود، هنوز در مسیری ناشناخته گام برمی‌داشت. اندی ماری در ادامه گفت:

قطعاً من پیش از بازی امروز عصبی بودم. روز قبل (شنبه) خیلی استرس نداشتم اما قبل از بازی کاملاً عصبی بودم و احساس نمی‌کردم که برای پیروزی آماده‌ام چون انتظارش را نداشتم. زمانی که در زمین بودم تا انتهای بازی برتری را در اختیار نداشتم. شاید اگر از اول پیش افتاده بودم شرایط برایم دشوارتر می‌شد اما چون در تمام طول بازی در تعقیب حریف بودم، در لحظه درستی به بازی بازگشتم. من احساس آمادگی برای پیروزی را نداشتم، اما در نهایت این اتفاق افتاد.

چند روز پیش، ماری اعتراف کرد زمانی که در مرحله سوم یک رویداد سطح چلنجر ATP که در مایورکا و همزمان با مسابقات یو اس اوپن برگزار می‌شد، شکست خورده بود، هم برای تنیس خود و هم برای وضعیت جسمانی‌اش نگران شده بود. این تنیسور اسکاتلندی در آن لحظه فکر می‌کرد که با سطح قهرمانی فاصله زیادی دارد. اما او به آینده امیدوار بود و در آنتورپ نیز روحیه خود را نشان داد. او طی چهار روز در چهار مسابقه به میدان رفت که شامل سه دیدار پیاپیِ سه ستی می‌شدند. وی در نهایت نخستین قهرمانی خود پس از تورنمنت دوبی ۲۰۱۷ را کسب کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار