19/04/2024

حضور اندی ماری در ترکیب تیم بریتانیا در مسابقات دیویس کاپ

  • توسط مینا
  • 21/10/2019
  • 0

اندی ماری پس از دو سال توانست بار دیگر به یک قهرمانی ارزشمند در سطح مسابقات تور حرفه‌ای ATP برسد. با درخشش دوبارۀ این تنیسور ۳۲ ساله در رقابت‌های انفرادی، حال نام او در فهرست تیم بریتانیا در جام دیویس قرار گرفته است.

حضور اندی ماری در دیویس کاپ

فاتح سه گرند اسلم دنیای تنیس و برندۀ دو مدال طلای المپیک، در روز یکشنبه موفق شد با غلبه بر استن واورینکا به مقام قهرمانی تورنمنت اوپن اروپا در شهر آنتورپ بلژیک دست یابد. این چهل و ششمین قهرمانی ماری در تورهای حرفه‌ای ATP به حساب می‌آید. درخشش مجدد اندی ماری در رقابت‌های انفرادی تنیس باعث شده تا مسئولان و کادر فنی تیم بریتانیا، نام او را در فهرست نهایی نفرات شرکت کننده در مسابقات جام دیویس قرار دهند. جام دیویس، بزرگترین رویداد بین المللی تنیس جهان به شمار می رود که قدمت آن به ۱۱۹ سال پیش برمی گردد. شروع و اولین دوره این مسابقات از سال ۱۹۰۰ به میزبانی دانشگاه هاروارد در کشور آمریکا برگزار گردید که سرانجام با قهرمانی کشور میزبان نیز به پایان رسید. در واقع جام دیویس، عملا مهم‌ ترین تورنمنت تنیس تیمی بین ‌المللی مردان دنیا بوده که زیر نظر فدراسیون بین ‌المللی تنیس (ITF) برگزار می شود. این تورنمنت معتبر در میان تنیسورها به «جام جهانی تنیس» معروف بوده و قهرمان آن هم، عنوان تیم قهرمان جهان را یدک می کشد.

ایالات متحده آمریکا با ۳۲ قهرمانی، رکوردار تعداد قهرمانی در این جام معتبر دنیای تنیس شناخته می شود و پس از این کشور، استرالیا با ۲۸ قهرمانی، فرانسه و بریتانیا با ۱۰ و سوئد با ۷ قهرمانی در جایگاه های بعدیِ پرافتخارترین کشورهای این جام قرار می گیرند. اندی ماری در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان نمایندۀ بریتانیا در دیویس کاپ شناخته شده بود که در آن سال بریتانیا با شکست مقابل آرژانتین در مرحلۀ نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماند تا در نهایت آرژانتینی‌ها به مقام قهرمانی دست یابند. حضور ماری در ترکیب نهایی تیم ملی، به معنای خط خوردن کایل ادموند خواهد بود. ادموند در چند ماه اخیر نمایش‌های ضعیفی را از خود ارائه داده است و در هفت تورنمنت متوالی که این تنیسور ۲۴ ساله در آن‌ها حضور یافته، با شکست برابر حریفانش از گردانۀ مسابقات کنار رفته است. لئون اسمیت، کاپیتان بریتانیا نام بازیکنانی چون اندی و جیمی ماری به همراه نیل اسکوپسکی و دن ایوانز را در ترکیب تیم بریتانیا برای حضور در دیویس کاپ قرار داده است.

اندی ماری

اسمیت در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

مفتخرم تا نام چهار بازیکن حاضر در تیم ملی را برای حضور در مسابقات دیویس کاپ اعلام نمایم. دن ایوانز در حال حاضر بهترین تنیسور بریتانیا در مسابقات مختلف است و سزاوارانه در بین ۵۰ تنیسور برتر جهان قرار دارد. دیدن بازی‌های خوب او و همچنین بازگشت دوباره اندی به تورنمنت‌های تنیس خبر خوبی برای تنیس بریتانیاست. قهرمانی ماری در آنتورپ بلژیک باعث خوشحالی همۀ ما شد و مشتاقانه منتظر هستیم تا با حضور این دو درکنار جیمی ماری و نیل اسکوپسکی، بهترین تنیس خود را در مرحلۀ گروهی به نمایش بگذاریم. آمادۀ حضور در این مسابقات در کنار هواداران‌مان در مادرید هستیم.

تیم بریتانیای کبیر در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار موفق به فتح مسابقات جام دیویس شده بود. دیویس کاپ در سال ۲۰۱۹ به شکل و شمایل جدیدتری در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود و تعداد کشور‌های حاضر در این تورنمنت برای اولین بار به ۱۸ تیم رسیده است. اولین دیدار تیم بریتانیا در این رقابت‌ها در تاریخ ۲۰ نوامبر و بازی برابر هلند خواهد بود و سپس یک روز بعد این تیم برابر قزاقستان قرار خواهد گرفت. تیم‌های اول گروه‌های شش گانه به همراه دو تیم برتر این شش گروه جواز حضور در مرحلۀ حذفی یا یک چهارم پایانی را دریافت خواهند نمود. مراحل نیمه نهایی نیز در روزهای ۲۳ و ۲۴ نوامبر برگزار خواهد شد. فراخوان اندی ماری به اردوی بریتانیا برای حضور در جام دیویس، نشان از پیشرفت روبه‌رشد این تنیسور اسکاتلندی الاصل پس از مصدومیت و عمل جراحی‌اش می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار