28/03/2024

پیروزی راجر فدرر در شروع مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس

  • توسط مینا
  • 22/10/2019
  • 0

راجر فدرر ، مرد شمارۀ سه دنیای تنیس، نخستین بازی خود در مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس را با پیروزی پشت سر گذاشت.

پیروزی راجر فدرر در تنیس سوئیس

رقابت‌های بازل سوئیس از سال ۱۹۷۰ کار خود را آغاز کرده و از قدمتی ۴۹ ساله برخوردار است. راجر فدرر ۳۸ ساله با اولین پیروزی خود در مسابقات بازل نشان داد به دنبال دهمین قهرمانی‌اش در این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی است. استاد سوئیسی در آخرین ساعات روز دوشنبه موفق شد با حساب ۲-۰ برابر رقیبی از کشور آلمان به پیروزی برسد و راهی دور بعد مسابقات بازل شود. فدرر در رقابتی که ۵۳ دقیقه به طول انجامید، توانست در دو ست پیاپی و با امتیازات ۶-۲ و ۶-۱ مقابل پیتر گویوفچیک به برتری برسد و به دور یک هشتم نهایی این بازی‌ها صعود نماید. فدرر پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت:

فکر می‌کنم مسابقۀ خوبی بود. حرکاتم در میدان مسابقه خوب بود و توانستم ضربات مناسبی به توپ بزنم. مدت زیادی نگذشت تا بتوانم به شرایط این دیدار عادت کنم. این یکی از نکات مثبت بازی امشبم بود. حریفم چون در بازی‌های انتخابی هم شرکت کرده بود، به نسبت من از شرایط این تورنمنت بهتر آگاهی داشت و همین یک خطر بالقوه برایم به حساب می‌آمد. او توانسته بود کارلوویچ را شکست دهد و برای همین می‌دانستم بازی سختی در انتظارم خواهد بود. پیتر یک تنیسور باکیفیت است.

راجر فدرر

فدرر در ۱۵۰۰امین دیدار خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس، نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در تمامی آیتم‌ها نسبت به حریف آلمانی‌ برتری داشت. فدرر با سرویس‌هایش، گویوفچیک را نابود کرد و توانست فقط ۱۲ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش به دست آورد که این آمار برای تنیسور آلمانی تنها به یک ضربه ایس می‌رسید. همچنین ستارۀ باتجربۀ سوئیسی‌ها در ۸۲% از سرویس‌های نخست‌اش موفق به کسب امتیاز شد که در این آیتم آمار گویوفچیک به ۵۰% می‌رسید. راجر فدرر تاکنون و در تورنمنت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس، موفق به کسب ۷۲ پیروزی و ۹ شکست شده که آماری بی‌نظیر در بین تنیسورها به حساب می‌آید. فاتح بیست گرند اسلم دنیای تنیس، در نهایت دیدارش را با ۳۴ ضربۀ وینر و ۱۸ خطا به پایان رساند. فدرر تاکنون ۱۷ بار در مسابقات آخر فصل Nitto ATP Finals حاضر بوده و در مرحلۀ بعد رقابت‌های بازل سویس، به مصاف برندۀ دیدار دوشان لاجوویچ از صربستان و رابرت آلبوت از مولداوی می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار