19/04/2024

دانستنی | برنامه غذایی بازیکنان تنیس چگونه است؟

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 05/01/2021
  • 0
برنامه غذایی بازیکنان تنیس

یکی از مسائلی که از لحاظ جسمانی می‌تواند بازیکنان تنیس را در اوج نگاه دارد، برنامه غذایی صحیح است که در این مطلب تنیس فارسی قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که برنامه غذایی بازیکنان تنیس چگونه است؟!

ورود به سایت بتکارت

در تنیس فارسی بخوانید: آموزش تنیس |با انواع گریپ در تنیس (دست گرفتن راکت) آشنا شوید

برنامه غذایی صحیح برای ورزشکاران هر ورزشی، از جمله تنیس بسیار اهمیت دارد و برای این که یک بازیکن تنیس آمادگی جسمانی خود را در طول یک مسابقه حفظ کند باید نکاتی را رعایت نماید. ورزشکاران تنیس برای اینکه بتوانند انرژی خود را بالا نگه دارند و دیرتر دچار خستگی شوند، غذایشان را در وعده های بیشتر با حجمی کمتر می خورند. این شیوه غذا خوردن باعث ثبات قند خون شده و از اضافه وزن نیز جلوگیری می کند. برای بازیکنان ورزش تنیس زمان غذا خوردن و کیفیت غذا برای ورزش و نحوه عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد.

برنامه غذایی بازیکنان تنیس

اگر قصد رفتن به یک مسابقه تنیس را دارید فراموش نکنید که در ساک خود چند ماده غذایی مهم را بگذارید تا در صورت نیاز حتما از آنها استفاده کنید یکی از این خوراکی ها موز است؛ موز شکم تنیسور را پر نمی کند به نحوی که قادر به انجام ادامه بازی نباشد و دارای مقدار زیادی الکترولیت است که وقتی بدن به هنگام عرق کردن این ماده را از دست می دهد به راحتی آن را جایگزین می کند. جالب است بدانید، تنیسورها معمولا غذای خود را ۳ الی ۴ ساعت قبل از انجام بازی می خورند. غذایی که کم چرب و با هیدروکربنهای زیاد، نظیز: ماکارانی، سیب زمینی، برنج و میوه که سریع جذب و هضم می شوند. همان طور که میدانید غذاهای پرچربی برای هضم و جذب به مدت زمان زیادی احتیاج دارند و به تقویت و رشد ماهیچه‌ها کمک نخواهند کرد به همین خاطر خوردن این مواد غذایی به خصوص چند ساعت قبل از بازی توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

پیش از یک مسابقه تنیس فراموش نکنید که حدود یک تا دو ساعت قبل از این که بازی شروع شود، یک وعده غذایی سبک مصرف کنید و مایعات زیادی بنوشید. این نوشیدن مایعات باید در حین انجام بازی هم ادامه داشته باشد و از خوردن آن غافل نشوید. زمان مشخصی مثل هر ۱۵ دقیقه یه بار را برای نوشیدن آب در نظر بگیرید تا آب کافی به بدنتان برسد. این نوشیدن آب برای بدنتان الزامیست، چه احساس تشنگی کنید یا نه باید حداقل یک فنجان آب بخورید تا بدنتان در هنگام تنیس بازی به دلیل فعالیت زیاد بدن آب زیادی را از دست ندهد.

دانستنی | تأثیر شنا در ورزش تنیس از زبان اندرو فیتزپاتریک

برنامه غذایی بازیکنان تنیس

از دیگر موادی که تنیسورها به خصوص در مسابقات سنگین تنیس از آن استفاده می‌کنند می‌توان به همان آب به مقدار زیاد، شکلات ، موز و نوشابه ورزشی با آب رقیق شده نیز اشاره کرد تا انرژی آنها از دست نرود و تا آخر بازی پرانرژی و فعال به بازی خود ادامه دهند. به یاد داشته باشید که حتی بعد از ورزش نیز تغذیه شما بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید زیرا این زمان حساس ترین زمان برای جبران ویتامین، بازسازی انرژی و مایعات بدن پس از فعالیت است که سوخت و ساز به همان ترتیب به خوبی انجام شود.

به اکثریت تنیسورهای حرفه‌ای و یا تازه کاران توصیه فراوانی شده مبنی بر این که هیدروکربن‌ها را به همراه غذاهای پروتیینی به مقدار زیادی مصرف کنند تا بدن با استفاده از پروتئین به بازسازی ماهیچه های خود بپردازد. به یاد داشته باشید که داشتن یک برنامه خوب و مناسب با وزن و قد یا حتی جنسیت شما امری ضروریست تا بتوانید به راحتی با بدنی آماده و سالم به استقبال ورزش کردن بروید.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
برای شرط بندی مسابقات تنیس با معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار