16/04/2024

آموزش تنیس | ترفندهای آموزشی برای مبتدیان ورزش تنیس(بخش اول)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 14/10/2020
  • 0
ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

نکات آموزشی زیادی در ورزش تنیس وجود دارد که یک بازیکنی که قرار است به تازگی پا به دنیای تنیس بگذارد، باید آنها را بداند و در تمارین و کلاس‌های آموزشی خود به کار ببرد. در ادامه مطلب سایت تنیس فارسی که به صورت اختصاصی برای شما عزیزان تهیه شده به برخی ترفندهای آموزشی برای مبتدیان در ورزش تنیس می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

در حالی که تکنیک اساسی ضربه به توپ پایه و اساس یادگیری بازی تنیس برای یک فرد کاملا مبتدی است، مهارت های دیگری هم وجود دارد که برای بهتر بازی کردن باید آن ها را فرا گرفت. به عبارتی دانستن نکاتی از بزرگان که سرلوحه کار آنها برای رسیدن به موفقیت قرار گرفته است، خالی از لطف نیست و می‌تواند برای علاقه مندان به این رشته ورزشی پرطرفدار بسیار مفید باشد.

ورزش تنیس نیز همانند ورزش های دیگر هم به آموزش‌های جسمی و تخصصی نیاز دارد و هم از لحاظ ذهنی باید نکات لازم در مورد آموزش ذهن را دانست تا هرچه بیشتر و بهتر گام‌های به سوی موفقیت برداشته شود.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد سرویس زدن در ورزش تنیس

ترفندهایی که در متن زیر قصد داریم به آنها بپردازیم به مبتدیان کمک می کند تا به سرعت بتوانند بر موانع موجود بر سر یادگیری این ورزش غلبه کنند و خیلی سریع به سطوح بالاتری از بازی تنیس پیشرفت کنند.

ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

1- یادگیری نحوه سنجیدن حرکت توپ

برای کسب توانایی در سنجیدن حرکت و شتاب توپ به تمرین و بازی زیاد نیاز است اما می توان این روند طولانی را با یک ترفند ساده آسان تر کرد.
این ترفند به این شکل است خیلی ساده یه جای ضربه زدن به توپ پس از یک بار برخورد با زمین، سعی کنید پس از برخورد دوم با زمین به آن ضربه بزنید. به این شیوه شما مجبور می شوید که به فاصله دورتری از زمین برای دریافت بروید و البته شما و حریف تان باید با هدف یکبار زمین خوردن توپ تان در منطقه سرویس به توپ ضربه بزنید. این کار به شما کمک می کند تا به عینه ببینید که توپ تا چه فاصله ای حرکت می کند و درنتیجه مسیر پرتاب آن را می توانید به ذهن بسپارید.

بخش اول دلایل عدم موفقیت در یک بازی تنیس

این نوع تمرین و ضربه به توپ بعد از دومین برخورد آن با زمین را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس به روال عادی و ضربه پس از یکبار برخورد توپ با زمین برگردید تا بینید که آیا توانمندی شما در سنجش حرکت توپ بهبود یافته است یا خیر.

2- نحوه بازی کردن با «حس» و کنترل ضربه

یک پیچیدگی بزرگ برای تقریبا هر مبتدی بازی تنیس این است که این افراد با شدت بیس از حد به توپ ضربه می زنند. چون توپ درحال حرکت است و شتاب آن ممکن است باعث شتاب زدگی بازیکن شود و علیرغم انجام تمامی مراحل درست ضربه زدن که در بالا اشاره شد ممکن است باز هم به توپ چرخش بیش از حد داده شود.
یک روش درست برای جلوگیری از این اتفاق و یادگیری بازی تنیس با استفاده از حس این است که فرد مبتدی دقیقا نزدیک به تور بایستد و راکت خود را رو به سمت حریف خود قرار دهد.

دلایل عدم موفقیت در یک بازی تنیس (بخش دوم)

در این صورت، حریف توپ را درست روی راکت مبتدی می فرستد و در نتیجه از این فاصله، مبتدی هم مجبور می شود که توپ را در دستان حریف بیاندازد. در این حالت، تور بازی مانع حرکت چرخشی به سمت عقب آنها می کند و در نتیجه آنها خیلی سریع به این نتیجه می رسند که بدون نیاز به حرکت چرخشی به سمت عقب، می توانند نیروی کافی در دستان خود جمع کنند و به توپ ضربه ای بزند که به زمین حریف برسد.
بعد از مدت کوتاهی که به این شکل بازی کردید، به موقعیت عادی و پشت خط سرویس برگردید تا ببینید این حرکت کوچک چرخش به پشت تمرین شده را می توانید در این فاصله به کار گیرید و توپ را از روی تور عبور دهید.

بیشتر بخوانید: بازی تنیس کودک شما و انتظارات والدین

ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

3- با آرامش بازی کردن

میزان قوس بدن مبتدی: یکی دیگر از دلایلی که فرد مبتدی نمی تواند توپ را به خوبی کنترل کند این است که خیلی راست و مانند خط کش می ایستد. شاید به این دلیل است که آنها هنوز درگیر دستورالعمل های اولیه و نحوه حرکت بازوها هستند و شاید خیلی درباره نحوه ضربه زدن به توپ پس از برخورد به زمین فکر می کند و درنتیجه در نحوه پاسخ دادن به ضربه حریف خود هیجان زده و دستپاچه می شوند.
یک شیوه بسیار ساده اما موثر در کسب آرامش و احساس راحتی در بازی این است که از میزان اضطراب و تنش خود آگاه شوید. به این شکل که میزان اضطراب خود را از یک تا پنج درجه بندی کنید به این معنی که عدد پنج نشان دهنده بیشترین میزان اضطراب و عدد یک کمترین میزان باشد.

یادگیری مهم ترین اصول تنیس

بنابراین شما حین بازی مینی تنیس، بازی در سه چهارم زمین و یا در زمین کامل و به شکل عادی، باید به یاد داشته باشید که مدام میزان تنش بدن تان و اضطراب تان را از یک تا پنج شماره گذاری کنید. اگر تشخیص دادید که میزان اضطراب شما درجه سه است به راحتی از خودتان بخواهید که مدتی را در سطح دو بازی کنید.
به این ترتیب خواهید دید که به رور بدنتان آسوده تر و با آرامش بیشتری خواهد بود اما باید به خاطر داشته باشید که خودتان باید از بدنتان این را بخواهید که اتفاق بیفتد.

نکات طلایی و پیروزی بخش در بازی تنیس

برای یادگیری ورزش تنیس از آموزش‌های ابتدایی تا پیشرفته با مطالب سایت تنیس فارسی همراه باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار