20/04/2024

دنیل مدودف: رافائل نادال در فینال تنیس راجرز کاپ من را قورت داد

  • توسط مینا
  • 08/09/2019
  • 0

دنیل مدودف در فینال راجرز کاپ با رافائل نادال رو به رو شده بود و حالا در خصوص آن دیدار صحبت می‌کند.

تمجید دنیل مدودف از رافائل نادال

دنیل مدودف پس از پیروزی برابر فلیسیانو لوپز در مراحل قبلی مسابقات یو اس اوپن، با تماشاگرانی که این برد وی را جشن گرفته بودند، رفتار چندان مهربانانه‌ای نداشت و از آن پس با لقب شرور معرفی شد. این تنیسور روس اکنون و پس از شکست دادن گریگور دمیتروف در سه ست پیاپی، به علت صعود به فینال تنیس آزاد آمریکا مورد ستایش واقع شده است. مدودف در یک مصاحبه گفته است:

خنده‌دار است زیرا در واقع زمانی که، دقیقا یادم نیست، شش یا هفت ساله بودم، از مسابقات کشتی کچ خوشم می‌آمد زیرا فکر می‌کردم واقعی هستند. پدر و مادرم به من می‌گفتند: چرا این چیزها را نگاه می‌کنی؟ این‌ها نمایشی هستند و من هم پاسخ می‌دادم: نه آنها واقعا با هم مبارزه می‌کنند. اما اکنون فکر نمی‌کنم که آن علاقه‌ام به آنچه اکنون در حال رخ دادن است ربطی داشته باشد. همانطور که قبلا هم گفتم، من می‌خواهم نسبت به چند روز پیش، آدم بهتری در یو اس اوپن باشم.

دنیل مدودف در پنج هفتۀ اخیر در دیدارهای بسیاری به میدان رفته اما تمام آن‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته است. تنیسور جوان روس درباره این موضوع گفت:

اعتماد به نفس در این زمینه اهمیت بسیاری دارد، چون من معتقدم که رقیبم در ست اول بازیکن بهتری بود. من واقعا فکر می‌کنم که به نوعی خوش‌شانس بودم که در این دیدار به پیروزی رسیدم. سپس شرایط به‌طور کلی تغییر کرد. فکر کنم کمی بعد من بازی بهتری نسبت به او در دو ست بعدی ارائه دادم. پس به ‌نظرم ما در سطح فوق‌العاده‌ای قرار داشتیم. اما در رابطه ست اول، این امتیازات حیاتی، این لحظه در بازی من، یک نیروی قدرتمند وجود دارد که باعث می‌شود من در این ست‌های دیوانه‌وار و در این مسابقات به پیروزی برسم. شاید دو ماه پیش در همین مسابقات شکست می‌خوردم. برای مثال بازی در برابر دیوید در ویمبلدون. تقریبا همین نوع مسابقه و همین نوع مبارزه بود اما آن را باختم.

دنیل مدودف رافائل نادال

دنیل مدودف در یک مصاحبه دیگر نیز باخت خود در مسابقه فینال تنیس مونترال برابر رافائل نادال در دو ست‌ پیاپی را مرور کرد. این تنیسور روس در مدت ۷۰ دقیقه با نتایج ۶-۳، ۶-۰ مغلوب رافائل نادال شد. مدودف در این رابطه می‌گوید:

آن دیدار یک مسابقه سخت بود. انرژی او از من بسیار بالاتر بود. می‌توانم بگویم که رافائل نادال به نوعی من را در زمین قورت داد چون شروع مسابقه تقریبا به همین شکل بود. من یک برک پوینت داشتم و سپس او یک برک گرفت، اما من تنها با یک برک باختم. سپس نادال محکم‌تر و محکم‌تر و سریع‌تر و قدرمندتر ادامه داد و شرایط من هم فقط بدتر می‌شد. فوق‌العاده است که من این تجربه بازی با او در یک فینال تنیس مسترز را دارم. می‌دانم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشم. می‌دانم که چطور باید برای آن آماده شوم.

دنیل مدودف با احتساب بازی برابر رافائل نادال ، در تورنمنت امسال تنیس آمریکا از هفت دیدار خود در برابر چهار تنیسور چپ ‌دست قرار گرفته است. وی در این رابطه گفت:

 این واقعا غیرعادی است. فکر می‌کنم پارسال تقریبا در تمام طول سال برابر سه بازیکن چپ ‌دست بازی کردم. اکنون تا همین جای این تورنمنت برابر سه بازیکن چپ‌ دست به میدان رفته‌ام و چهارمی نیز در راه است. این فوق‌العاده است. قطعا این موضوع که پیش از این در برابر سه بازیکن چپ‌ دست با سبک‌های بازی متفاوت بازی کرده‌ام به من کمک می‌کند. تقریبا به آن عادت کردم. اگر رافا ببرد به من در بهتر شدن کمک می‌کند.

از مدودف پرسیده شد در بازی فینال روز دوشنبه برابر آن دسته از تماشاگران یو اس اوپن که او را هو می‌کنند چه واکنشی خواهد داشت، مدودف پاسخ داد:

تعجب خواهم کرد، اما مجبور خواهم بود این انرژی را دریافت کنم و با آن به میدان بروم. همان‌طور که گفتم به کاری که انجام دادم، افتخار نمی‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار