20/04/2024

استفان ادبرگ: راجر فدرر تنیس را به مرحله جدیدی رساند؛او هیچ نقطه ضعفی ندارد

  • توسط سروش
  • 22/08/2019
  • 0
استفان ادبرگ

استفان ادبرگ، قهرمان شش دوره گرند اسلم ها به تحسین از سیر تکاملی راجر فدرر پرداخته است.

تمجید استفان ادبرگ از راجر فدرر

این تنیسور سوئدی که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با راجر فدرر کار می کرد، گفت:

راجر فدرر تنیس را به مرحله جدیدی رساند. در زمان من تنیسورهای خوبی وجود داشتند اما همه آنها دارای نقاط ضعفی بودند و برخلاف راجر فدرر قادر به انجام همه کارها نبودند.

ادبرگ در پاسخ به اینکه با توجه به سبک بازی اش که بر پایه سرو و ضربات والی بنا شده اگر حالا شانس بازی داشت چه بازیکنی را برای این کار انتخاب می کرد، گفت:

برتری بزرگی که من دارم سبک بازی منحصر به فردم است، زیرا هیچ کس امروزه بر پایه سرو و ضربات والی بازی نمی کند و بنابراین می توانم آن ها را شگفت زده کنم. اما در مجموع دنیای تنیس تغییرات بسیاری به خودش دیده و حتی با وجود زمین هایی مانند ویمبلدون، نسبت به گذشته سریع تر شده است. این موضوع به کابوسی برای بازیکنان تهاجمی تبدیل شده چراکه باید سریعاً جایگاهشان در زمین را تغییر دهند. با این وجود که بازیکنان کنونی مهاجمانی واقعی نیستند، اما به نسبت گذشته شاهد بازگشت های بهتری از آن ها هستیم.

راجر فدرر

ادبرگ همچنین در پاسخ به اینکه سبک بازی مبتنی بر سرو و والی منسوخ شده، پاسخ داد:

چنین نظری ندارم، در آینده باید این سبک ها را با هم ترکیب کنید. حقیقت این است که در حال حاضر هیچ کسی بر مبنای سرو و والی بازی نمی کند و تا آن جا که ممکن است در عمق کار می کنند. حالا بازیکنی در نزدیکی تور هم بازی نمی کند چراکه خوب ظاهر شدن در آن جا به تمرینات زیادی نیاز دارد. با این حال امروزه شاهد بازی های بهتری هستیم؛ حالا بازیکنان بسیار زیادی داریم که اغلب شبیه به هم بازی می کنند و به ندرت شاهد سبک متفاوتی از بازی توسط آن ها هستیم. در مجموع، تنیس طی سال های اخیر پیشرفت بسیاری کرده، زیرا این ورزش فیزیکی تر، سریع تر و دقیق تر شده و این بهتر از گذشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار