28/03/2024

آموزش تنیس | تمریناتی که به مهارت شما کمک می‌کنند (بخش اول)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 27/10/2020
  • 0
تمرینات تنیس

یکی از مهمترین مسائلی که یک ورزشکار با آن سر و کار دارد، تمرین کردن است که باید به صورت صحیح و اصولی انجام شود تا به موفقیت و مهارت تبدیل شود. ورزش تنیس نیز نیازمند تمریناتی است که مهارت شما را افزایش می‌دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی تمرینات تنیس که به شما کمک می‌کنند بپردازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

تمرینات بهبود سرعت در تنیس، با حرکات، هماهنگی و واکنش‌ها در این ورزش سر و کار دارد. تمام این‌ها بر روی آمادگی و پایداری بازیکنان در تنیس نیز تاثیرات خود را می‌گذارد و قطعا بر روی تمام این جنبه‌ها و آموزش تنیس در زمین نیز موثر است.

در تنیس مدرن امروزه، بازیکنان سطح بالا نمونه‌های خوبی هستند. هر برنامه تنیس و آمادگی آن، شامل تمرینات بهبود سرعت می‌شود که نه تنها به تعادل بازیکنان کمک کرده بلکه سرعت و شتاب آن‌ها را در زمین تنیس بالا می‌برد. بعضی اوقات، موارد مربوط به آمادگی بدنی توسط برخی بازیکنان نادیده گرفته می‌شود که این مورد جای تاسف دارد.

تمرینات تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

بازیکنی که این گونه تمرینات بهبود سرعت را پشت سر گذاشته، می‌تواند به بازیکنی که چنین مواردی را به تمرینات خود اضافه نکرده غلبه کند. برای هر بازیکن خوب، تمرینات مربوط به افزایش سرعت همواره در دستور کار قرار دارد. در پایین به تمریناتی اشاره می‌کنیم که بر سرعت، تعادل و هماهنگی بازیکنان تاثیر مثبت دارد و مخصوصا هدف خود را بر روی انعطاف بیش‌تر پاها، پرش و تغییر مسیر گذاشته است.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

تمرین اول – پرش ارتفاع

هدف از انجام این تمرین افزایش سرعت در تنیس، افزایش سطح پرش بازیکنان است. این به انعطاف پذیری بازیکنان و سفت شدن مچ پا نیز کمک شایانی خواهد کرد. این یکی از تمریناتی است که بازیکنان باید برای تمرینات افزایش سرعت خود در پیروزی در بازی‌های آن انجام دهند.

دستور عمل: روی پای راست یا چپ خود پرش کنید و همزمان رو به جلو حرکت کنید. هنگام این حرکت ستون فقرات شما باید در حالت راست و ثابت خود قرار داشته باشد. بازوان شما نیز شکل مناسبی داشته باشند. وقتی پای چپ خود را بالا می‌آورید، همزمان دست راستتان را نیز بالا بیاورید و برعکس.

تمرینات تنیس

قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

مطمئن شوید زانوی آن پا که بالا آورده‌اید، به اندازه کافی کش آمده باشد. توجه داشته باشید که مچ پایی که بالا آورده‌اید، با زانوی پای مخالف در یک سطح قرار نگیرد و بالاتر از آن باشد.

وقتی یک پایتان کاملا از زمین جدا شده، آن پایی که بر روی زمین است باید حالتی ۹۰ درجه با دیگر پا به خود بگیرد. نیروی ملایمی به پایی که روی زمین است وارد کنید و به آن فشار بیش از حد وارد نیاورید.

تمرین دوم- حرکت در مربعی به مساحت ۴۰ یارد

این یکی از تمرینات افزایش سرعت که به شما کمک می‌کند تا به سرعت مسیر حرکت خود را تغییر دهید. همچنین در انعطاف پذیری پاها و پرش نیز موثر است.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

تمرینات تنیس

دستور عمل:‌ این تمرین را با مخروط انجام دهید. هر مخروط را در ۴ گوشه مربع ساخته شده قرار دهید. خودتان به یکی از گوشه‌ها بروید و در حالت آماده بر روی دو پا قرار گیرید. توجه داشته باشید که یکی از پاهایتان کمی جلوتر از آن یکی باشد. وزنتان را روی پای جلویی بیندازید. آرنج‌هایتان را خم کنید. بازوها نیز جلوی سینه قرار بگیرند. از جایی که قرار دارید، با حداکثر سرعت و فاصله‌ای که میان دو پا ایجاد کرده‌اید، حرکت کنید. وقتی به گوشه دیگر رسیدید، حالا به سمت محور دیگر و در حالت برعکس بچرخید. پس از چرخش، مانند رقص پای کاریوکا ( نوعی رقص برزیلی)‌ به سمت گوشه دیگر حرکت کنید. این حرکت را تا جایی که می‌شود یا چیزی که مربی به شما توصیه می‌کند، تکرار کنید.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

تمرین سوم- حرکات سریع بر نردبان قرار گرفته روی زمین

این تمرین در آموزش تنیس نیز مانند دیگر موارد گفته شده، به سرعت، استقامت و تعادل شما کمک می‌کند.

دستور عمل: مانند تمرین گذشته در حالتی که پاهای خود را کمی باز کرده‌اید قرار بگیرید. جوری بایستید که نردبان درست در روبه‌روی شما قرار داشته باشد. سپس پای چپ و راست خود را در حالتی که گفته شد، از خانه یا مربع اول به سمت جلو حرکت دهید. از پای راست خود شروع کرده و پای چپ را به دنبال آن حرکت دهید. پس از کمی طی مسیر، حالا ابتدا پای چپ را قرار داده و پای راست را به دنبال آن حرکت دهید. بلافاصله که پای راست شما زمین را لمس می‌کند، پاس چپ را تکان دهید( این بار در سمت چپ نردبان). این حرکات را تا جایی که می‌توانید ادامه دهید. توجه داشته باشید که در حین انجام آن، تعادل را بین دو پای خود حفظ کنید. وقتی به انتهای نردبان رسیدید، از همان سمت این تمرین را دوباره تکرار کرده و به ابتدا برسید.

تمرینات تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

تمرین چهارم- حرکت ۱۵ یاردی میان مخروط‌ها

این تمرین به شما کمک می‌کند تا به سرعت تغییر جهت دهید. همچنین باعث انعطاف پذیری بیش‌تر در حرکات با پا و پرش‌ها نیز می‌شود. برای این تمرین یک مخروط را روی زمین قرار داده. به فاصله ۵ یارد جلوتر سمت راست مورد اول، مخروط دیگری قرار دهید.

دستور عمل:‌ حالت ایستادنتان مانند دو تمرین گذشته باشد. از نقطه آغاز شروع کنید. به مخروط اول برسید و مسیر خود را مخروط دوم ادامه دهید. پس از رسیدن به مورد دوم، سریع به سمت چپ تغییر مسیر داده و به جای اول خود بازگردید. توجه داشته باشید این دو مخروط باید در حالت مورب هم قرار داشته باشند.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار