19/04/2024

آزارنکا و بارتی به کار مک‌نالی و گوف در تنیس دوبل اوپن آمریکا پایان دادند

  • توسط مینا
  • 04/09/2019
  • 0

تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ با بردی آسان مقابل آنا کالینسکایا و یولیا پوتینتسوا برای هشتمین بار پیاپی به یک چهارم نهایی یک گرند اسلم صعود کردند، این در حالی است که کار کوکو گوف و کتی مک نالی در بخش دوبل اوپن آمریکا با شکست مقابل زوج ویکتوریا آزارنکا و اشلی بارتی به پایان رسید.

حذف زوج گوف و مک نالی از اوپن آمریکا

زوج تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ که سابقه قهرمانی در رولاند گاروس و فینال‌های WTA را در کارنامه دارند با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ مقابل آنا کالینسکایا و یولیا پوتینتسوا به پیروزی رسیدند و به عملکرد خوبشان در گرند اسلم‌ها ادامه دادند. بابوس و ملادنوویچ که به فینال سال گذشته دوبل اوپن آمریکا هم رسیده بودند موفق شدند تا طی ۶۸ دقیقه مقابل رقبای غول کششان در زمین شماره ۵ به پیروزی برسند. کالینسکایا و پوتینتسوا که در بخش انفرادی به ترتیب اسلون استیونز و آرینا سابالنکا را شکست داده بودند با خستگی بسیاری در این بازی حاضر شدند و یکی از دلایلی که این دیدار خیلی زود به پایان رسید هم قطعا این موضوع بود. ملادنوویچ بعد از بازی گفت:

بازی خیلی طولانی‌ نبود اما روز طولانی بود، زیرا ما خیلی زود به اینجا آمدیم و به محض آماده شدن زمین‌ها اولین بازی را انجام دادیم. بازی کردن در چنین هوایی برای هر دو تیم و بازیکنان بسیار دشوار است اما فکر می‌کنم بسیار حرفه‌ای عمل کردیم و از ابتدای بازی انگیزۀ بالایی داشتیم.

بابوس و ملادنوویچ که سابقه قرارگیری در رنکینگ اول دوبل جهان را هم در کارنامۀ خود دارند، در ست اول با نتیجه ۵-۰ جلو افتادند و با مقاومت در برابر بازگشت زوج روسی-قزاق پیش‌رویشان موفق شدند تا با یک سرویس قدرتی از بابوس به پیروزی در ست اول برسند. ملادنوویچ اضافه کرد:

این‌ها نمونه‌ای از بازی‌هایی هستند که بدون آمادگی قبلی ممکن است شرایط در آن کاملاً تغییر کند. بازی کردن ما در آنجا بسیار غیرطبیعی بود، زیرا وقتی بازی ما شروع شد هیچ‌کس آن را تماشا نمی‌کرد و در ادامه با تعویض زمین‌ها همه چیز تغییر کرد. در اینجا بود که ما سطح خودمان را نشان دادیم و به همه ثابت کردیم که حرفه‌ای هستیم. بعد از پایان چنین روزی و انجام دادن کاری که می‌خواستیم بسیار به خودمان افتخار می‌کنیم.

اوپن آمریکا بابوس و ملادنوویچ

بابوس و ملادنوویچ ست دوم را با برک شدن و زیر فشار ضربات کالینسکایا شروع کردند. با وجود اینکه پوتینتسوا و کالینسکایا گیم دومشان در این ست را هم به دست آوردند اما بابوس و ملادنوویچ در چهار گیم پایانی این ست کنترل بازی را به دست گرفتند و با بیرون رفتن فورهند کالینسکایا از زمین، پیروزی از آن این زوج باتجربه شد. بابوس در مورد این بازی گفت:

زمانی که رقیبمان را نمی‌شناسیم سعی می‌کنیم تا درون زمین با آن‌ها آشنا شویم. اما امروز کیکی آن‌ها را می‌شناخت و بازی آخرشان را دیده بود؛ از این رو با تاکتیک مشخصی وارد زمین شدیم. قطعا در طول بازی می‌توانیم تغییراتی به وجود آوریم اما مهم‌ترین نکاتی که باید در یک بازی رعایت کنید دقت در گیم‌های سرویس، برگشت دادن توپ و بازی با تور می‌باشد که فکر می‌کنم همه این‌ها را به خوبی انجام دادیم.

رقیب بعدی آن‌ها، شانس هشتم قهرمانی و برنده تورنمنت internazionali BNL d’Italia یعنی ویکتوریا آزارنکا و اشلی بارتی می‌باشند، این دو تنیسور که سابقه قرارگیری در رنکینگ اول بخش انفرادی را در کارنامه دارند با نتایج ۶-۰ و ۶-۱ مقابل کوکو گوف و کتی مک نالی به پیروزی رسیدند. «مک کوکو» که در اوپن آمریکا از حمایت تماشاگران هم برخوردار بودند، پیش‌تر به قهرمانی سیتی اوپن واشینگتن هم رسیده بودند. از طرفی گوف تا دور سوم بخش انفرادی این رقابت‌ها هم پیشروی کرد اما این زوج آمریکایی نتوانستند در مقابل زوج باتجربه بارتی و آزارنکا کاری از پیش ببرند و طی ۴۸ دقیقه از آن‌ها شکست خوردند. گوف در مورد این بازی گفت:

فکر می‌کنم بهترین روز من و کتی نبود و شروع خوبی نداشتیم. همانطور که پیش‌بینی می‌کردم در بخش اعظمی از بازی انرژی کافی برای جنگیدن را نداشتیم. این نخستین شکست ما بود و قطعا این بازی در سطح متفاوتی برگزار می‌شد. به نظرم به زودی می‌توانیم در چنین سطحی به موفقیت برسیم.

کوکو گوف مک نالی

زوج هسیه سو وی و باربورا استریکووا که به قهرمانی ویمبلدون هم رسیده بودند و شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رفتند مقابل شانس چهاردهم قهرمانی یعنی لیودمیلا کیچنوک و جلنا استاپنکو شکست خوردند تا روند هشت پیروزی متوالی‌شان در گرند اسلم‌ها پایان یابد. هسیه که در سه گیم بازی به دلیل مصدومیتش خارج از زمین مورد مداوا قرار گرفت به همراه استریکووا نتوانستند از پس استاپنکو و کیچنوک بر بیایند و طی یک ساعت و ۳۳ دقیقه از آن‌ها شکست خوردند. همچنین در نخستین دیدار برگزار شده از مرحلۀ یک چهارم پایانی دوبل زنان، زوج الیز مرتنز از بلژیک و آرینا سابالنکا از بلاروس با برتری برابر دوان یینگ یینگ و ژنگ سای‌سای از چین موفق به صعود به دور نیمه نهایی مسابقات اوپن آمریکا شدند. زوج بلژیکی – بلاروسی حاضر در این بازی‌ها با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ توانستند از سد یینگ و سای‌سای عبور کنند و به عنوان اولین تیم گام به مرحلۀ نیمه نهایی این مسابقات بگذارند. در دیگر دیدارهای مهم مسابقات دوبل زنان اوپن آمریکا در دور یک چهارم نهایی می‌توان به تقابل زوج اشلی بارتی/ ویکتوریا آزارنکا در برابر کریستینا ملادنوویچ/ تیمئا بابوس، یلنا استاپنکو/ لیودمیلا کیچنوک مقابل کارولین دولهید/وانیا کینگ و در آخر دیدار ویکتوریا کوزمووا/ آلیاکاساندرا ساسنوویچ برابر زوج ژو ایفان و گابریلا دابروسکی اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار