25/04/2024

تنیس اوپن آمریکا؛ از حذف راجر فدرر تا صعود سرنا ویلیامز به نیمه نهایی

  • توسط مینا
  • 04/09/2019
  • 0

مرحله یک چهارم نهایی تنیس گرنداسلم یو اس اوپن با برگزاری ۲ دیدار در بخش‌ انفرادی و ۲ دیدار در بخش تیمی پیگیری شد و گریگور دیمیتروف در بخش مردان و سرنا ویلیامز در بخش زنان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و طی یک اتفاق باورنکردنی راجر فدرر حذف شد.

صعود سرنا ویلیامز به نیمه نهایی و حذف راجر فدرر از اوپن آمریکا

در اولین دیدار بخش انفرادی مردان راجر فدرر مقابل گریگور دیمیتروف بلغاری رفت. فدرر، مرد شماره ۳ تنیس جهان، ست اول را با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد اما دیمیتروف توانست نتیجه ست دوم را با حساب ۶ بر ۴ به سود خود به پایان برساند. ورق در ست سوم بار دیگر برگشت و راجر فدرر توانست باز هم با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری برسد اما ماراتن ادامه داشت و دیمیتروف با استفاده از اشتباهات مکرر راجر فدرر ست چهارم را با نتیجه‌ای مشابه ست دوم یعنی ۶ بر ۴ به سود خود به پایان رساند. همچنین راجر فدرر در این ست بریک شد و دیمیتروف این بریک را تا پایان حفظ کرد و ست پوینت خود را تبدیل به امتیاز کرد و ست پنجم تعیین کننده پیروز این بازی شد. در ست پنجم دیمیتروف با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ فدرر را شکست داد تا با خلق یک شگفتی به نیمه‌نهایی مسابقات صعود کند. او در نیمه نهایی باید با دنیل مدوف مصاف بدهد که واورینکا را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کرده بود.  در دیگر دیدار بخش مردان استانیسلاو واورینکا به مصاف دنیل مدودف رفت که ست اول این دیدار را در تای بریک مدودف پیروز شد. در ست دوم دنیل از اشتباهات پیاپی واورینکا استفاده کرد و او را ۶ بر ۳ شکست داد. در ست سوم این واورینکا بود که عملکرد بهتری داشت و ۶ بر ۳ حریف خود را شکست داد. در ست چهارم مدودف با نتیجه قاطع ۶ بر ۱ واورینکا را شکست داد و برای اولین بار در نیمه نهایی یک گرنداسلم حاضر خواهد شد.

راجر فدرر

در نخستین بازی بخش انفرادی زنان، سرنا ویلیامز به مصاف شگفتی ساز رقابت ها وانگ کیانگ از چین رفت و در دیداری آسان و در دو ست به ترتیب با نتایج ۶ بر ۱ و ۶ بر ۰ بر حریف خود غلبه کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وانگ در این دیدار در مقابل قهرمان ۲۳ دوره مسابقات گرنداسلم حرفی برای گفتن نداشت و در در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۶-۰ شکست خورد. سرنا ویلیامز در نیمه‌نهایی باید مقابل اسویتولینا به میدان برود. سرنا ویلیامز که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شده بود، هوادارانش را نگران کرد، اما اکنون وضعیت خوبی دارد و با ارائه یک بازی خوب توانست به نیمه نهایی اوپن آمریکا صعود کند. وی تلاش می‌کند تا به بیست و چهارمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم ها برسد. الینا اسویتولینا نیز مقابل یوهانا کونتا عملکرد خوبی داشت و در دو ست پیاپی با نتایج مشابه ۶ بر ۴ موفق شد حریف خود را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی بخش زنان اوپن آمریکا شود. الینا اسویتولینا در این دیدار به مصاف سرنا خواهد رفت و کار سختی خواهد داشت.

سرنا ویلیامز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار