29/03/2024

تنیس رولان گاروس ؛ جوکوویچ و دومنیک تیم هم راهی یک چهارم نهایی شدند

  • توسط ملیسا
  • 05/06/2019
  • 0

دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه سالانه تحت عنوان مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۱۹ رولان گاروس ، که از روز ۵ خرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است، دور چهارم را نیز پشت سر گذاشت و با صعود تنیس بازان مطرح دنیا به دور پنجم خواهد رسید. در نهمین روز از مسابقات رولان گاروس ۲۰۱۹ تکلیف دیگر بازیکنان راه‌یافته به دور یک‌چهارم نهایی مشخص شد؛ نواک جوکوویچ ، دومینیک تیم ، الکساندر زورف ، کارن خاچانوف و کی نیشیکوری با پیروزی مقابل حریفان خود به جمع ۸ نفر برتر مسابقات پیوستند. در بخش زنان نیز سیمونا هالپ، اشلی بارتی و مدیسن کیز راهی دور یک‌چهارم نهایی شدند.

در اولین دیدار برگزار شده نواک جوکوویچ مرد شمارۀ یک تنیس جهان در ورزشگاه فیلیپ شاتریه مقابل یان-لنارد اشتروف قرار گرفت و با شکستی راحت این تنیس‌باز آلمانی را از پیش رو برداشت، و برای ۴۴ امین بار به جمع ۸ نفر برتر یک تورنمنت گرند اسلم راه یافت. این بازی با نتایج ۲-۶ ۲-۶ ۳-۶ به اتمام رسید. مرد شماره یک تنیس دنیا با بازی که در روز گذشته انجام داد به اولین بازیکن مرد تاریخ رولان گاروس تبدیل شد که توانسته ۱۰ سال متوالی به مرحلۀ یک چهارم پایانی این رقابت‌ها صعود کند.جوکوویچ باید در دور بعدی با الکساندر زورف مبارزه کند.
پیش از این ساشا با پیروزی ۱-۳ برابر فابیو فونینی ایتالیایی برای دومین سال پیاپی به یک چهارم نهایی رولان گاروس رسید. این بازی با نتایج : ۷-۶ ۲-۶ ۲-۶ ۶-۳ به پایان رسید. از دو دیدار این دو نفر بدانید که جوکوویچ و زورف تاکنون ۴ مرتبه برابر یک‌دیگر به میدان رفته‌اند که سهم هر کدام دو پیروزی بوده است. در آخرین رویایی این دو جوان ۲۲ سالۀ آلمانی موفق شد را در رقابت‌های فینال تور جهانی سال گذشته او را شکست دهد.

ادامه روند پیروزی جوکوویچ در رولان گاروس

ادامه روند پیروزی جوکوویچ در رولان گاروس

دیدار نیمه‌تمام کی نیشیکوری و بنوآ پر فرانسوی که به‌دلیل تاریکی هوا به روز گذشته موکول شد، در استادیوم سوزان لنگلن ادامه یافت و در پایان نینجای ژاپنی با پشت سر گذاشتن پر در ۵ ست، حریف رافائل نادال در مرحلۀ بعد شد. نتایج به دست آمده ۵-۷ ۷-۶ ۲-۶ ۷-۶ ۲-۶ بودند.
در مسابقۀ دیگر، دومینیک تیم، تنیس‌باز اتریشی توانست آخرین فرانسوی باقی‌مانده در مسابقات یعنی گائل مونفیس را با نتایج ۲-۶ ۴-۶ ۴-۶ به‌راحتی شکست دهد و برای چهارمین سال متوالی به مرحلۀ یک چهارم نهایی هایی صعود کند. دومینیک تیم اتریشی نایب ‌قهرمان دورۀ گذشته در دور بعد باید با کارن خاچانوف مسابقه دهد. کارن خاچانوف پیش از این در مسابقه‌ای که ۳ ساعت و ۹ دقیقه به طول انجامید، خوان مارتین دل‌پوترو را از پیش رو برداشت و برای اولین بار به دور یک چهارم نهایی رسید.

خاچانوف دهمین تنیس‌باز اهل روسیه است که حضور در جمع ۸ نفر برتر مسابقات گرند اسلم را تجربه می‌کند. تنها رویارویی تیم و خاچانوف به دور نیمه‌پایانی مسابقات مسترز پاریس ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که خاچانوف توانست دومینیک تیم را شکست دهد و به مرحله بعدی برسد. در بخش زنان، سیمونا هالپ مدافع عنوان قهرمانی با شکست تحقیرآمیز ایگا شیانتک از لهستان در ۴۴ دقیقه با نتیجه ۰-۶ ۱-۶ نشان داد که به چیزی جز قهرمانی نمی‌اندیشد. هالپ در چهارمین حضور خود در یک‌چهارم نهایی رولان گاروس باید به مصاف آماندا آنیسیمووا برود. آنیسیمووا، جوان ۱۷ سالۀ آمریکایی نیز روز قبل با الیونا بولسووا مبارزه داد و با نتایج ۰-۶ ۳-۶ او را شکت داد و برای اولین بار به مرحلۀ یک چهارم نهایی یک تورنمنت گرند اسلم رسید. اشلی بارتی و سوفیا کنین با یکدیگر مبارز ه کردند و بارتی موفق به کسب پیروزی شد و مدیسن کیز و کاترینا سینیاکووا به مصاف هم رفتند و کاترینا نیز همراه بارتی موفق شدند به دیدار یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار