20/04/2024

تنیس رولان گاروس ؛ صعود فدرر و نادال و واورینکا به یک چهارم نهایی

  • توسط ملیسا
  • 05/06/2019
  • 0

دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه سالانه تحت عنوان مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۱۹ رولان گاروس ، که از روز ۵ خرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است ، دور چهارم را نیز پشت سر گذاشت و با صعود تنیس بازان مطرح دنیا به دور پنجم خواهد رسید. در بخش مردان در اولین روز هفته دوم مسابقات رولان گاروس ۲۰۱۹ تنیسورانی از قبیل راجر فدرر ، رافائل نادال و استن واورینکا با شکست دادن رقیبان خود به دور یک‌ چهارم نهایی این رقابت ها رسیدند. در بخش زنان نیز اسلون استیونس، پترا مارتیچ، یوهانا کونتا و مارکتا واندروسووا نیز با همین روند به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

دیدارهای انجام شده به صورت زیر برگزار شد:

استن واورینکا و استفانوس سیتسیپاس در استادیوم سوزان لنگلن به مصاف یک‌دیگر رفتند که در پایان واورینکا سوییسی توانست پس از ۵ ساعت و ۹ دقیقه با نتایج ۶-۸ ۶-۳ ۴-۶ ۷-۵ ۶-۷ توانست او را شکست دهد و راهی مرحله بعدی شود.این بازی سخت و طلانی مدت به چهارمین مسابقه طولانی در تاریخ رقابت های تنیس اوپن فرانسه و به ۴۷ امین مسابقه‌ در دوران تنیس حرفه‌ای تبدیل گردید که بیشتر از ۵ ساعت طول کشیده است. جالب است بدانید استن باید مر حله بعدی یا همان یک چهارم نهایی با راجر فدرر سوییسی دیدار کند و پیش بینی می شود که این دیدار به خاطر رویا رویی دو هموطن بازی زیبایی از آب در بیاید.

در بازی دیگر راجر فدرر سوییسی با لئوناردو مایر از کشور آرژانتین دیدار کرد و راجر فدرر به راحتی و با نتایج ۳-۶ و ۳-۶ و ۲-۶ توانست مایر را شکست دهد و برای پنجاهمین بار به مرحله یک چهارم نهایی و برای دوازدهمین بار به جمع ۸ نفر برتر تنیس رولان گاروس راه پیدا کند. بنابر این همان طور که گفته شد فدرر و واورینکا باید روز سه شنبه برای ۲۶ امین بار با هم مسابقه بدهند. بد نیست از مصاف‌های رو در رو این دو تنیسور بدانید که راجر فدرر ۲۲ بار پیروز و تنها ۳ بار شکست خورده و اکثریت شانس فدرر را برای این پیروزی و صعود به مرحله نیمه نهایی بیشتر می دانند ولی واورینکا ۴ چهار سال پیش در همین مرحله از مسابقات رولان گاروس توانست راجر فدرر را در ۳ ست پیاپی شکست دهد و این بازی مثال نقضی برای پیش بینی های انجام شده است زیرا با توجه به شرایط واورینکا نیز می تواند پیروز شود و باز هم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

پیشروی فدرر و نادال در رولان گاروس

پیشروی فدرر و نادال در رولان گاروس

در بازی دیگر برگزار شده پر افتخارترین تنیسور این رقابت ها و رکوردار تعدا قهرمانی های رولان گاروس رافائل نادال اسپانیایی و خوان ایگناسیو لوندرو به مصاف هم رفتند که نادال با نتایج ۳-۶ ۳-۶ ۲-۶ در سه ست پیاپی او را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی همانند دیگر رقبایش راه پیدا کرد. نادال باید در دور بعدی با برنده کی نیشیکوری از ژاپن و بنوآ پر فرانسوی دیدار کند. بد نیست بدانید نادال با این برد، آمار خود در دومین گرند اسلم سال را به ۹۰ پیروزی و ۲ شکست رساند و رکورد جالبی را ثبت کرد. هم چنین او برای ۱۳ امین بار به این مرحله رسید و نشان داد که قصد دارد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.  رقابت‌ کی نیشیکوری از ژاپن و بنوآ پر فرانسوی به دلیل تاریکی هوا در پایان ست سوم (۲-۱ به نفع نیشیکوری) متوقف شد و به روز بعدی انتقال پیدا کرد.

در بخش زنان : نیز مارکتا واندروسووا و آناستازیا سواستووا با مصاف هم رفتند که مارکتا بر وی غلبه کرد و دیدار بعدی راه یافت و پترا مارتیچ وکایا کانپی نیز با هم دیدار کردند و مارتیچ موفق به شکست کانپی شد تا این دو تنیسور یعنی مارکتا و مارتیچ در مرحله یک چهارم نهایی با هم دیدار کنند.

یوهانا کونتا نیز با دونا وکیچ از کشور کرواسی پیش از این با هم دیدار کرده بودند و کونتا با نتایج ۴-۶ ۲-۶ و در دو ست پیاپی او را شکست داد و حریف اسلون استیونس در یک چهارم شد. بد نیست بدانید تبدیل به اولین زنی از کشور بریتانیا شد که از سال ۱۹۸۳ به این مرحله از رقابت های رولان گاروس رسیده است. بازی دیگر اسلون استیونس نائب قهرمان فصل ۲۰۱۸ دوره گذشته وگاربینیه موگوروسا با هم مسابقه دادند و و اسلون با نتایج ۳-۶ ۴-۶ حریف خود را شکست داد و توانست برای دومین سال پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. یوهانا کونتا باید در مرحله یک چهارم نهایی با این تنیسور دیدار کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار