29/03/2024

نتایج کلی دور سوم رولان گاروس و صعود نواک جوکوویچ ،تیم و سیمونا هالپ

  • توسط ملیسا
  • 03/06/2019
  • 0

دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه سالانه تحت عنوان مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۱۹ رولان گاروس، که از روز ۵ خرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است ، دور سوم را نیز پشت سر گذاشت و در بخش مردان با صعود تنیس باز شماره یک دنیا نواک جوکوویچ به دور چهارم، ادامه خواهد یافت.

صعود نواک جوکوویچ و دیگر مدعیان در بخش مردان و اما شگفتی مسابقات رولان گاروس با حذف سرنا ویلیامز و نائومی اوساکا در بخش زنان رقم خورد

رقابت‌های رولان گاروس در روز آخر خود نیز در هفته اول برگزار شد و نتایج جالبی در بخش زنان رقم خورد. نائومی اوساکا که برخی ها او را بخت نخست کسب این مهم می دانستند و سرنا ویلیامز که ۲۳ عنوان قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه خود دارد از دور رقابت‌ها حذف شدند.و اما چه اتفاقی افتاد تا این دو تنیسور مطرح حذف شدند؟ سرنا ویلیامز و سوفیا کنین با هم در این دور مسابقه دادند و سرنا در دو ست متوالی با نتیجه ۵-۷ و ۲-۶ مغلوب و از دور این مسابقات حذف شد.

رولان گاروس نواک جوکوویچ

نائومی اوساکا نیز در مقابل کاترینا سینیاکووا در دو ست با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ شکست خورد و در کمال شگفتی از گردونه این رقابت ها کنار رفت. این تنیسور که در رتبه نخست رده بندی زنان قرار دارد در دو گرند اسلم گذشته توانسته بود جام قهرمانی را بالای سر ببرد و با این شکست در اوپن فرانسه، از دور مسابقات کنار رفت و نتوانست رکورد تازه ای را به نام خود ثبت کند. سینیاکووا که کار بزرگی را انجام داد سال گذشته در گرند اسلم‌های اپن فرانسه و ویمبلدون قهرمانی را در بخش دونفره زنان را به دست آورد. او هم اکنون رتبۀ اول جدول رده‌بندی در بخش دوبل را در اختیار دارد.

همچنین سیمونا هالپ مدافع عنوان قهرمانی که سال گذشته برای اولین بار قهرمان این مسابقات شده بود، با شکست دادن لسیا سورنکو اوکراینی با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ برای پنجمین بار در شش سال گذشته راهی هفته دوم مسابقات و مرحله بعدی مسابقات رولان گاروس شد.

هفتمین روز از مسابقات رولان گاروس کشور فرانسه در سال ۲۰۱۹ نیز برگزار شد و نواک جوکوویچ مرد شمارۀ یک تنیس جهان در ورزشگاه فیلیپ شاتریه مقابل سالواتوره کاروسو قرار گرفت و مثل دو دیدار اول خود این بازیکن ایتالیایی را به راحتی شکست داد تا برای دهمین سال متوالی به مرحلۀ یک هشتم نهایی رولان گاروس صعود کند. نواک توانست با نتایج ۲-۶ ۳-۶ ۳-۶ این تنیسور را شکست دهد.جوکوویچ با این پیروزی به بیست و پنجمین پیروزی خود در رقابت های گراند اسلم دست پیدا کرد.

بد نیست بدانید مرد شمارۀ یک تنیس جهان امسال در پاریس برای کسب چهارمین گرند اسلم متوالی خود و ثبت یک رکورد تاریخی دیگر تلاش می‌کند. فتح مسابقات چهارگانه گرند اسلم به صورت متوالی یکی از دشوارترین دستاوردها در تنیس محسوب می‌شود که حتی فدرر و نادال نیز تا به حال موفق به انجام آن نشده‌اند. نواک جوکوویچ در سال ۲۰۱۶ توانست این کار را انجام دهد و حالا قصد دارد با تکرار آن، به دومین بازیکن تاریخ پس از راد لیور افسانه‌ای (اولین در دوران مدرن) تبدیل شود که توانسته دو بار در دوران ورزشی‌اش چهار گرند اسلم تنیس را به صورت متوالی فتح ‌‌‌کند.

از دیگر بازی های برگزار شده نیز نوله در دور چهارم با یان-لنارد اشتروف مسابقه خواهد داد. اشتروف روز گذشته در یکی از سخت ترین رقابت‌های این دوره که ۴ ساعت و ۲۲ دقیقه به طول انجامید، توانست برنا چوریچ تنیس باز ۱۳ ام دنیا را را در ۵ ست شکست دهد. در این بازی نتایج ۹-۱۱ ۶-۷ ۶-۴ ۱-۶ ۶-۴ رقم خورد. این نخستین حضور اشتروف تنیس باز ۴۵ ام جهان در رده بندی در دور چهارم یک تورنمنت گرند اسلم است و از این حیث برای او افتخاری محسوب می شود. خوان مارتین دل‌پوترو هم با پیروزی در سه ست توانست جردن تامپسن استرالیایی را شکست دهد و حریف کارن خاچانوف در دور چهارم شود. نتایج رقم خورده ۰-۶ ۴-۶ ۴-۶ بود.

دومینیک تیم اتریشی که در رده بندی جهانی در رتبه چهارم دنیا قرار دارد با غلبه بر کوئواس توانست به دیدار یک هشتم نهایی صعود کند و باید در مرحله بعدی به مصاف گائل مونفیس برود. او توانست با نتایج ۵-۷ ۲-۶ ۶-۴ ۳-۶ و واگذاری یک ست کوئواس را شکست دهد.

ساشا زورف اما بار دیگر برای صعود به مرحلۀ بعد مجبور شد در ۵ ست بجنگد؛ تنیس‌باز جوان آلمانی با عبور از سد دوسان لایوویچ صرب برای دومین سال پیاپی به دور چهارم اپن فرانسه صعود کرد. نتایج به دست آمده در این پنچ ست ۲-۶ ۶-۱ ۶-۴ ۲-۶ ۴-۶ رقم خورد. زورف برای حضور در جمع ۸ نفر برتر مسابقات باید با فابیو فونینی مسابقه دهد و او را شکست دهد. فونینی در رده بندی جهانی در جایگاه نهم دنیا قرار دارد. او هم چنین روز گذشته روبرتو باتیستا آخوت را در چهار ست شکست داد و برای چهارمین بار به دور چهارم رولان گاروس رسید و او نیز باید برای صعود به دور بعد زورف را شکست دهد. استن واورینکا و استفانوس سیتسیپاس به ترتیب گریگور دیمیتروف و فیلیپ کرایینوویچ را شکست دادند تا حریف یک‌دیگر در مرحلۀ چهارم شوند. بد نیست بدانید واورینکا قهرمان رولان گاروس ۲۰۱۵ با پیروزی مقابل دیمیتروف بلغار در سه ست تایبریک (۶-۷ ۶-۷ ۶-۷) به پانصد امین برد دوران خودش دست پیدا کرد. سیتسیپاس ۲۰ ساله نیز با کنار زدن کرایینوویچ صرب در ۴ ست، نخستین حضور خود در دور چهارم رقابت‌های رولان گاروس را تجربه خواهد کرد و این دور نیز برای او رکوردی تازه محسوب خواهد شد.

قهرمانی دوره قبل متعلق به چه کسی بود؟

در سال ۲۰۱۸، رافائل نادال اسپانیایی با غلبه بر دومینیک تیم اتریشی، ۱۱مین عنوان قهرمانی خود در اپن فرانسه را به دست آورد.بد نیست بدانید که در بخش مردان رافائل نادال به عنوان اسطوره زمین‌های خاک رس شناخته می شود و با ۱۱ قهرمانی رکورددار عنوان قهرمانی در رده انفرادی مردان است.در خصوص قهرمانی های این تنیس پر افتخار دنیا بدانید که او در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴, ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان و از سال ۲۰۱۰ لغایت ۲۰۱۴ رکورد بیشترین تعداد قهرمانی پیاپی را به نام خود ثبت کرد.

در بخش زنان، سیمونا هالپ رومانیایی توانست با پیروزی مقابل اسلون استیونس آمریکایی، برای نخستین بار در یک تورنمت گرند اسلم به قهرمانی دست یابد. در قسمت دونفرۀ مردان، پیر-اوگ اربر و نیکولاس ماهوت از کشور میزبان با برتری مقابل اولیور ماراخ و ماته پاویچ، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. در بخش دونفره زنان نیز تیم باربورا کریچیکووا و کاترینا سینیاکووا از جمهوری چک موفق شدند تیم ژاپنی اری هوزومی و ماکوتو نینومیا را شکست دهند و فاتح رولان گاروس شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار