29/03/2024

قهرمانی زوج ماتک ساندز و جیمی ماری در مسابقات دوبل میکس اوپن آمریکا

  • توسط مینا
  • 08/09/2019
  • 0

زوج بتانی ماتک ساندز و جیمی ماری برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در سال گذشتۀ مسابقات یو اس اوپن تنها احتیاج به یک وایلد کارت از سوی مسئولین برگزار کنندۀ این تورنمنت داشتند.

زوج بتانی ماتک ساندز و جیمی ماری قهرمانی میکس دوبل اوپن آمریکا شدند

جیمی ماری ۳۳ ساله از بریتانیا و بتانی ماتک ساندز ۳۴ ساله از ایالات متحده آمریکا در حالی شنبه شب، مجدداً عنوان قهرمانی خود در مسابقات دوبل میکس یو اس اوپن را تکرار کردند که این دو تنیسور با وایلد کارت (دعوت افتخاری) موفق به حضور در این رقابت‌ها شده بودند. در فینال مسابقات دوبل میکس یو اس اوپن در سال ۲۰۱۹، سید برتر این بازی‌ها یعنی مایکل ونوس و هائو چینگ چان به مصاف بتانی ماتک ساندز و جیمی ماری رفتند که در پایان این زوج ماری و ساندز بودند که توانستند با حساب ۲-۰ در این بازی به پیروزی و مقام قهرمانی این مسابقات دست یابند. در دیداری که ۵۹ دقیقه به طول انجامید، جیمی ماری و بتانی ماتک ساندز موفق شدند در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ مقابل چان و ونوس به برتری رسیده تا برای دومین سال متوالی در کنار هم به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسند. البته این سومین قهرمانی پیاپی جیمی ماری در مسابقات دوبل میکس نیز به حساب می‌آید، چرا که او در سال ۲۰۱۷ و در کنار مارتینا هینگیس از سوئیس توانسته بود فاتح این مسابقات شود. جیمی ماری اسکاتلندی، پیش‌تر و به همراه نیل اسکوپسکی توانسته بود به مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های دوبل مردان نیز راه یابد که آن‌جا با شکست برابر زوج کلمبیایی قهرمان این تورنمنت، یعنی روبرت فرح و خوان سباستین کوبال از رسیدن به فینال این رقابت‌ها باز مانده بود.

ماتک ساندز جیمی ماری

جیمی ماری پس از قهرمانی در مسابقات دوبل میکس یو اس اوپن در نشست خبری پس از بازی گفت:

ما تمام این دو هفته و به خصوص در مراحل نیمه نهایی و فینال بسیار عالی بازی کردیم. به خوبی می‌دانم که بِت (بتانی ماتک ساندز) عاشق بازی کردن در چنین جوی و در حضور این تعداد از هواداران است. او امروز کوه انگیزه بود و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت.

زوج جیمی ماری و ماتک ساندز اولین تیمی در رقابت‌های دوبل میکسِ یو اس اوپن به حساب می‌آیند که از سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ توانسته‌اند از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کنند. در آن سال‌ها زوج کوین کارن و آنه اسمیت موفق شده بودند دو سال پشت سر هم از عنوان قهرمانی دوبل میکس خود در یو اس اوپن دفاع کنند. جیمی ماری و بتانی ماتک ساندز در رشتۀ دوبل میکس دارای عناوین و افتخارات فراوانی در گرند اسلم‌ها هستند. جیمی ماری همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سومین قهرمانی متوالی خود را در این مسابقات پشت سر می‌گذارد و در سوی دیگر ماتک ساندز نیز با این قهرمانی، به پنجمین عنوان خود در مسابقات دوبل میکسِ گرند اسلم‌ها دست یافت. در طرف دیگر دیدار فینال بخش دوبل میکس، زوج مایکل ونوس و هائو چینگ چان قرار داشتند که این دو تنیسور در سال ۲۰۱۷ نیز به فینال مسابقات دوبل میکس یو اس اوپن راه یافته بودند که در آن دیدار با شکست برابر زوج جیمی ماری و مارتینا هینگیس به مقام دوم این مسابقات بسنده کرده بودند. با پایان رقابت‌های دوبل میکس، کمیتۀ برگزار کنندۀ مسابقات یو اس اوپن به تیم قهرمان این بخش، جیمی ماری و بتانی ماتک ساندز، پاداش ۱۶۰ هزار دلاری اختصاص داد که این دو می‌توانند به طور مساوی بین خود تقسیم کنند. همچنین به تیم دوم این جام نیز مبلغ ۷۶ هزار دلار تعلق گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار