30/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی؛ صعود کوزنتسوا به فینال با پیروزی برابر اشلی بارتی

  • توسط سروش
  • 18/08/2019
  • 0
اسویتلانا کوزنتسوا

اشلی بارتی با شکست برابر تنیسوری که در جایگاه ۱۵۳ دنیا قرار دارد، باید فعلا فکر برگشت به رده نخست تنیس زنان را از سر خود بیرون کند.

اشلی بارتی از صعود به فینال تنیس سینسیناتی باز ماند

در رقابت های تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی و در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی بخش زنان، اسویتلانا کوزنتسوا از روسیه با پیروزی برابر اشلی بارتی از استرالیا توانست به فینال این مسابقات صعود نماید. در دیداری که یک ساعت و ۷ دقیقه به طول انجامید، کوزنتسوا موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ از سد اشلی بارتی که در جایگاه شماره ۲ دنیا قرار گرفته است، عبور کند و به فینال مسابقات سینسیناتی در ایالت اوهایویِ آمریکا برسد. شکست مقابل تنیسور ۳۴ ساله روس، در حالی برای اشلی بارتی در دور نیمه نهایی این رقابت ها رقم خورد که قهرمان مسابقات گرند اسلم رولان گاروس در سال ۲۰۱۹ بسیار امید داشت با صعود به دیدار پایانی، بتواند جایگاه شماره یک خود را مجددا از نائومی اوساکای ژاپنی پس بگیرد.

بارتی با شکست در دور نخست رقابت های مسترز راجرز کاپ در اوایل ماه جاری میلادی، رده نخست رده بندی تنیس زنان که هر دوشنبه توسط سازمان WTA منتشر می شود را از دست داد و حال با ناکامی در رسیدن به فینال مسترز سینسیناتی، فعلا باید فکر بازگشت به رده نخست دنیا را از سر خود بیرون کند. نائومی اوساکا در دیدار مرحله یک چهارم پایانی تورنمنت سینسیناتی و به علت مصدومیت از ناحیه زانو نتوانست به بازی خود برابر سوفیا کنین از ایالات متحده آمریکا ادامه دهد تا او نیز همانند بارتی یکی از حذف شدگان بزرگ این بازی ها لقب بگیرد. عملکرد ناموفق بارتی در دو مسترز متوالی راجرز کاپ و سینسیناتی، این پرسش را در ذهن علاقه مندان به تنیس ایجاد کرده که آیا ناکامی این تنیسور ۲۳ ساله استرالیایی در مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن که شهریور ماه در نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد نیز ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

بارتی پس از پایان مسابقه اش مقابل اسویتلانا کوزنتسوا در جمع خبرنگاران گفت:

هفته ای را سپری کردم که در آن واقعا با تمام وجودم جنگیدم. در بعضی از مسابقات عملکردم خوب و راضی کننده بود و در برخی دیگر از بازی ها نیز همانند دیدار امروزم، عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشتم. حریفم به طرز چشمگیری در این مسابقه عالی کار کرد.

اشلی بارتی

مصدومیت زانوی نائومی اوساکا در بازی مرحله یک چهارم نهایی سینسیناتی برابر سوفیا کنین و همچنین مصدومیت کمر سرنا ویلیامز که در هفته گذشته و بازی فینال رقابت های راجرز کاپ برای این تنیسور با تجربه پیش آمد، می تواند در مجموع خبرهای خوبی برای بارتی و دیگر تنیسورهای زنی باشد که در آخرین گرند اسلم سال در نیویورک آمریکا گرد هم می آیند. هر چند شنیده ها حاکی از آن است که به احتمال فراوان، فاتح ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس یعنی سرنا ویلیامز مشکل خاصی برای حضور در این بازی ها ندارد، اما شاید نائومی اوساکا به اندازه سرنا خوش شانس نباشد. مصدومیت بد موقع و از ناحیه زانوی نائومی اوساکا که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات یو اس اوپن نیز به شمار می رود، می تواند به طور کلی نه تنها این تورنمنت تنیس، بلکه کل فصل را از او بگیرد.

در سوی دیگر نخستین بازی مرحله نیمه نهایی، اسویتلانا کوزنتسوایِ ۳۴ ساله از روسیه قرار دارد. تنیسوری که به علت مصدومیت زانو ۷ ماه از میادین تنیس دور بود و به همین علت نیز جایگاه فعلی این بازیکن با تجربه، رده ۱۵۳ دنیاست. کوزنتسوا برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی مسابقات مادرید راه پیدا کند، توانست جواز حضور در دور نیمه نهایی و سپس دیدار فینال این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی را به دست آورد.

تنیس باز روس پس از صعود به دیدار فینال مسترز سینسیناتی گفت:

از نتیجه بدست آمده خوشحالم. بعضی اوقات در زندگی این گونه مسائل نیز اتفاق می افتد که کسی فکرش را هم نمی کند. چیزهای کوچکی وجود دارد که می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. قطعا برد امروز من هم یکی از آن مسائلی است که کمتر کسی فکر آن را می کرد.

اسویتلانا کوزنتسوا حال باید در دیدار پایانی مسترز سینسیتاتی و برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف مدیسون کیز از ایالات متحده برود که موفق شد، هم وطنش سوفیا کنین را با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۵ و ۶-۴ از پیش رو بردارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار