26/04/2024

مسابقات اوپن وینستون سالم؛ شکست اندی ماری در نخستین دیدار رقابت های انفرادی

  • توسط سروش
  • 21/08/2019
  • 0

اندی ماری در نخستین مسابقه خود در رقابت های اوپن ۲۵۰ امتیازی وینستون سالم باز هم متحمل شکستی دیگر شد تا نشان دهد همچنان با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.

حذف اندی ماری از رقابت های وینستون سالم

تنیسور سابق شماره یک جهان، پس از مسابقات مسترز سینسیناتی یک ناکامی دیگر را این بار در تورنمنت وینستون سالم رقم زد. پس از هفت ماه که از عمل جراحی لگن این تنیسور ۳۲ ساله بریتانیایی می گذرد، او در دو مسابقه انفرادی و در دو رویداد پشت سر هم تنیس شرکت کرد که در هر دو بازی و تورنمنت در بخش تک نفره متحمل شکست و حذف از این بازی ها شد. دو هفته پیش او با نتیجه ۲-۰ مسابقه اش را به ریچارد گاسکه فرانسوی در سینسیناتی واگذار کرد و حال در شروع مسابقات وینستون سالم که دارای سطحی به مراتب پایین تر از رقابت های مسترز سینسیناتی است، در همان بازی اول خود و این بار مقابل «تنیس ساندگرن» آمریکایی متحمل شکست ۲-۰ شد.

اندی ماری در برابر تنیس ساندگرن و در دیداری که دو ساعت و ۱۱ دقیقه به طول انجامید، با نتایج ۷-۶ (۱۰-۸) و ۷-۵ تن به شکست داد تا خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کرد، با این مسابقات خداحافظی کند. اندی ماری در ست نخست که ۷۴ دقیقه به درازا کشید، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به سختی در تای بریک آن هم در گیم دهم مغلوب شد. حکایت ست دوم هم به نوعی همانند ست نخست تکرار شد و اندی با امتیاز ۷-۵ مقابل ساندگرن که در جایگاه ۷۳ دنیا قرار دارد این ست را واگذار نمود تا در کمتر از دو هفته، طعم تلخ حذف از دو تورنمنت متوالی را بچشد.

اندی ماری پس از شکست برابر ساندگرن و در مصاحبه با بخش ورزشی شبکه BBC گفت:

فکر می کنم در این مسابقه، نکات خوب و مثبتی نیز برای من وجود داشت. نواختن ضرباتم به توپ نسبت به هفته گذشته بهتر بود و بازی به مراتب تهاجمی تری را به نمایش گذاشتم. فاصله ام با تور کمتر از قبل شده و توانستم بیشتر در زمین بازی دوام بیاورم. بدیهی است که شکست در هر مسابقه ای تلخ می باشد، اما احساس می کنم که کنترلم بر روی توپ و بازی بیشتر از قبل شده است.

اندی ماری

وی افزود:

از نظر جسمانی هم شرایط خوبی پیدا کرده ام و گام برداشتن هایم در زمین مسابقه بهتر شده است. هر چند در ست دوم و با طولانی تر شدن بازی، احساس کردم که پاهایم کمی سنگین تر شده و به همین دلیل نیز از قدرت سرویس هایم در این ست، کاسته شد.

دیدار اندی ماری و حریف آمریکایی اش قرار بود در آخرین ساعات روز دوشنبه (به وقت ایران) مقابل هم به میدان بروند که به علت شدت بارش باران در کارولینای شمالی (محل برگزاری مسابقات وینستون سالم)، این بازی با ۵ ساعت تاخیر در روز سه شنبه انجام پذیرفت. این دو تنیسور حتی پس از گرم کردن هم به علت ریزش دوباره باران مجبور شدند بازی خود را با ۱۵ دقیقه وقفه شروع کنند. هنگامی که آخرین گرند اسلم سال در روز دوشنبه هفته آینده برگزار شود، اندی ماری در نیویورک و در بین تنیسورهای حاضر در این مسابقات حاضر نخواهد بود. او ممکن است به جای حضور در یو اس اوپن در رقابت های تور چلنجر کاپ ATP شرکت نماید. اندی ماری با این شکست در روز سه شنبه از وینستون سالم به سمت خانه پرواز می کند تا برای هفته آینده و شرکت در مسابقات تور چلنجر کاپ ATP در مایورکای اسپانیا حاضر باشد.

اندی ماری در مورد حضور در تورنمنت های آتی تک نفره تنیس می گوید:

در کل حضور در این مسابقات برای من امری مثبت تلقی می شود و می توانم با شرکت در این تورنمنت ها به آمادگی جسمی و روحی خودم اضافه نمایم. اگر بتوانم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و به همان میزان هم سرعت خودم را در مسابقات بالا ببرم، می توانم به آینده امیدوار باشم. ترجیح می دهم که در خارج از بریتانیا به بازی مشغول شوم و در دو تورنمنت بعدی که در آسیا خواهد بود، شرکت کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار