19/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ صعود کوری گوف ۱۵ ساله به دور سوم

  • توسط سروش
  • 04/07/2019
  • 0

یکی از خبرهای جالب رقابت های امسال جایزه بزرگ تنیس ویمبلدون ، قطعا حضور دختری ۱۵ ساله در این مسابقات بوده است. کوری گوف ، دختر تنیس باز اهل کشور آمریکاست که چند روز پیش با پیروزی برابر ونوس ویلیامز، فاتح پنج دوره رقابت های تنیس ویمبلدون ، نام خود را برسر زبان ها انداخت.

کوری گوف به دور سوم تنیس ویمبلدون صعود کرد

اما تاریخ سازی های این دختر تنیس باز همچنان ادامه دارد و او امشب با برتری در مرحله دوم رقابت های تک نفره بخش زنان تنیس ویمبلدون ، جواز حضور در دور سوم این تورنمنت بزرگ دنیای تنیس را به دست آورد. کاری که کوکو گوف موفق به انجام آن شد را بسیاری از تنیسورهای سرشناس این مسابقات همچون زورف آلمانی و نائومی اوساکای ژاپنی از عهده انجام آن برنیامدند و خیلی زود با این رقابت ها خداحافظی کردند. در دور دوم مسابقات تنیس ویمبلدون و در بخش تک نفره زنان، کوری گوف به مصاف مَگدالنا ریباریکوای ۳۰ ساله از اسلوونی رفت و در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۳ موفق به شکست حریف خود شد.

تنیس ویمبلدون کوری گوف

کوکو گوف پس از پیروزی برابر حریفی که دو برابر او سن داشت، در مصاحبه با شبکه BBC گفت:

هنوز هم شوکه هستم. در این دیدار به خوبی توانستم نقاط قوت حریفم را کنترل نمایم. سرویس های او شگفت انگیز بود و من اصلا مجال استراحت در این بازی را پیدا نکردم. اعتماد به نفس من بالاتر رفته و مطمئنم می توانم برابر هر حریفی در این مسابقات به پیروزی برسم.

در چنین سن و سالی، بازیکنانی به مانند گوف شرایط انجام تنها ۱۰ بازی را در تورنمنت های حرفه ای خواهند داشت، اما با روحیه ای که از این تنیسور نوجوان سراغ داریم، او هدف والایی را در ویمبلدون نشانه رفته است. گوف، در دومین بازی خود مقابل تنیسوری قرار گرفته بود که دو سال قبل توانسته بود به مرحله نیمه نهایی مسابقات ویمبلدون صعود نماید و هم اکنون نیز بسیار بالاتر از او در رنکِ شماره ۱۳۹ جهان قرار داشت. در طول بازی شاهد بودیم که تماشاگران یکصدا، کوری گوف را تشویق می کردند و این خود می تواند انگیزه ای برای این بازیکن در ادامه مسیرش در ویمبلدون باشد. او هم اکنون یکی از چهره های بسیار محبوب این گرند اسلم به حساب می آید. تنیسور آمریکایی در دور سوم رقابت های ویمبلدون در روز جمعه به مصاف پُلُنا هرکوگ از اسلوونی خواهد رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار