19/04/2024

نگاهی به مهم‌ترین دیدارهای برگزار شده انفرادی مردان در دور دوم اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 30/08/2019
  • 0

دور دوم مسابقات اوپن آمریکا در روز چهارم خود و در واپسین ساعات پنج شنبه شب و بامداد روز جمعه به وقت ایران پیگیری شد. در روز چهارم هم همانند روزهای قبلِ برگزاری این رقابت‌ها بیشتر مدعیان قهرمانی به دور بعد صعود کردند و برخلاف مسابقات زنان، در این مرحله به آن شکل شاهد شگفتی بزرگی در این بازی‌ها نبودیم.

مروری بر دیدارهای دور دوم بخش مردان

در این مطلب، قصد داریم نگاهی اجمالی به مهم‌ترین دیدارهای انجام گرفته در دور دومِ بخش انفرادی مردان داشته باشیم. پنجشنبه روز شلوغ و پردردسری برای مسئولان برگزاری مسابقات اوپن آمریکا به حساب می‌آمد؛ چرا که به علت ریزش باران بسیاری از دیدارهای چهارشنبه شب این رقابت‌ها لغو و به این روز انتقال یافته بود. در بررسی اولین دیدار مرحلۀ دوم می‌خواهیم نگاهی به مسابقه میان جان ایسنر آمریکایی و جان-لنارد استروف از آلمان بیندازیم. بهترین تنیسور ایالات متحده در رنکینگ جهانی مردان که در جایگاه شماره ۱۴ قرار دارد توانست در دومین بازی خود در مسابقات یو اس اوپن مقابل جان-لنارد استروف از آلمان به پیروزی ۳-۰ دست یابد. در این دیدار که دو ساعت و ۱۸ دقیقه به طول انجامید، ایسنر ۳۴ ساله موفق شد با نتایج ۶-۳، ۷-۶ (۷-۴) و ۷-۶ (۷-۵) برابر تنیسور آلمانی که در ردۀ ۳۷ دنیا قرار دارد به برتری برسد و راهی دور سوم این رقابت‌ها شود.

اوپن آمریکا جان ایسنر

در دیگر دیدار مهم برگزار شده از دور دوم اوپن آمریکا ، دنیل مدودف روس مقابل هوگو دِلین از بولیوی قرار گرفت و مطابق پیش‌بینی‌ها توانست از سد این تنیسور ۲۶ ساله که در جایگاه شماره ۸۴ دنیا قرار دارد عبور کند و به دور سوم صعود نماید. در دیداری که دو ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید، دنیل مدودف که قهرمانی مسابقات سینسیناتی را در کارنامه خود دارد، موفق شد با حساب ۳-۱ و با نتایج ۶-۳، ۷-۵، ۵-۷ و ۶-۳ برابر دلین به پیروزی برسد تا به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند. مدودف ۲۳ ساله که به عنوان شانس پنجم قهرمانی در آخرین گرند اسلم فصل شناخته می‌شود، در دور سوم باید به مصاف تنیسور کارکشته اسپانیایی یعنی فلیسیانو لوپز از اسپانیا برود. این تنیسور ۳۷ ساله که در رده شماره ۶۱ دنیا قرار گرفته است، موفق شد یوشیهیتو نیشیوکا از ژاپن را با حساب ۳-۱ و با نتایج ۶-۷ (۷-۹)، ۶-۰، ۶-۴ و ۶-۴ از پیش رو بردارد و راهی دور سوم این رقابت‌ها و جدال برابر دنیل مدودف گردد.

دن ایوانز بریتانیایی و لوکاس پویل فرانسوی هم برگزار کننده دیگر دیدار مرحله دوم مسابقات یو اس اوپن بودند. دن ایوانز که به همراه یوهانا کونتا تنها تنیسورهای باقی‌مانده بریتانیایی حاضر در این رقابت‌ها هستند، هر دو توانسته‌اند جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی را بدست آورند. دن ایوانز در دیداری که بیش از سه ساعت به طول انجامید، توانست با حساب ۳-۱ و با نتایج ۶-۴، ۶-۳، ۶-۷ (۴-۷) و ۶-۴ از سد تنیسور ۲۵ سالۀ فرانسوی عبور کند تا راهی دور بعد این مسابقات شود. دن ایوانز در دور یک شانزدهم نهایی به هیچ وجه کار ساده‌ای نخواهد داشت. او در این مرحله باید مقابل راجر فدرر افسانه‌ای قرار گیرد که توانسته پنج بار به مقام قهرمانی این رقابت‌ها در خاک آمریکا دست یابد. دیدار این دو تنیسور روز جمعه و در استادیوم آرتور اش نیویورک برگزار خواهد شد. گفتنی است، راجر فدرر در دور دوم موفق به پیروزی ۳-۱ برابر دمیر دزومهور از بوسنی و هرزگوین شده بود.

دن ایوانز

دیگر دیدار مهم انجام شده در دور دوم بخش مردان اختصاص به بازی نیک کیریوس از استرالیا و آنتونی هوناگ از فرانسه داشت. مرد پرحاشیۀ این روزهای دنیای تنیس، توانست با حساب ۳-۰ مقابل هوناگِ فرانسوی به پیروزی برسد و راهی دور سوم رقابت‌های یو اس اوپن شود. در دیداری که دو ساعت به طول انجامید، کیریوس که در جایگاه شماره ۳۰ رده‌بندی ATP قرار دارد موفق شد با نتایج ۶-۴، ۶-۲ و ۶-۴ مقابل حریف فرانسوی‌اش که در جایگاه شمارۀ ۱۰۴ دنیا ایستاده است، به برتری دست یابد و راهی مرحله یک شانزدهم پایانی این بازی‌ها شود. نیک کیریوس در این دور و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی مقابل آندره روبلف از روسیه قرار می‌گیرد تا بدین ترتیب شاهد یکی از جذاب‌ترین مسابقات تنیس این رقابت‌ها در دور سوم باشیم. آندره روبلف روس که توانسته بود در مسابقات سینسیناتی، راجر فدرر سرشناس را شکست دهد، در دور دوم آخرین گرند اسلم فصل نیز توانست برابر ژیل سیمون از فرانسه با حساب ۲-۰ به پیروزی برسد و حریف کیریوس در مرحلۀ یک شانزدهم پایانی شود. این دیدار در ست دوم و به علت مصدومیت ژیل سیمونِ ۳۴ ساله ناتمام ماند تا روبلف بدون دردسر خاصی راهی دور سوم رقابت‌های اوپن آمریکا شود.

دیدار رافائل نادال اسپانیایی و تاناسی کوکیناکیس استرالیایی نیز به علت عدم حضور تنیسور ۲۳ سالۀ استرالیایی برگزار نشد تا نادال بدون انجام رقابتی در این دور بتواند به مرحلۀ بعد این مسابقات صعود نماید. نادال ۳۳ ساله در مرحله سوم رقابت‌های یو اس اوپن به مصاف نمایندۀ کره جنوبی در این بازی‌ها یعنی چونگ هیون خواهد رفت. چونگ هیونِ ۲۳ ساله در یکی از دیدارهای تماشایی این مسابقات که سه ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید موفق شد با حساب ۳-۲ از سد فرناندو ورداسکویِ اسپانیایی بگذرد تا در روز شنبه، حریف دیگر اسپانیایی حاضر در این مسابقات یعنی رافائل نادال گردد. مرحله سوم رقابت‌های بخش مردان در روزهای جمعه و شنبه به وقت ایران صورت خواهد پذیرفت.

دیوید گوفین که دو هفته پیش به مقام نایب قهرمانی مسابقات مسترز سینسیناتی رسیده بود، در دور دوم اوپن آمریکا نیز موفق ظاهر شد و توانست برابر تنیسوری از کشور فرانسه بنام گرگوری بارره به پیروزی برسد. گوفینِ ۲۸ ساله که در ردۀ ۱۵ دنیا قرار دارد توانست با حساب ۳-۰ و با نتایج مشابه ۶-۲ برابر بارره ۲۵ ساله به برتری دست یابد و راهی دور سوم این مسابقات شود. دیوید گوفین در مرحله یک شانزدهم پایانی باید به مصاف پابلو کارنو بوستا از اسپانیا برود. این تنیسور ۲۸ سالۀ اسپانیایی در دور دوم توانسته بود با حساب ۳-۱ از سد ریکارداس برانکیس از لیتوانی عبور کند و راهی مرحله یک شانزدهم نهایی و جدال با دیوید گوفین شود. همچنین استن واورینکا نیز در دور دوم رقابت‌های یو اس اوپن موفق به شکست ۳-۱ جرمی چاردی از فرانسه شد تا در مرحله بعد رودروی پائولو لورنزی از ایتالیا قرار گیرد. تنیسور ایتالیایی در مرحله دوم توانسته بود، میومیر کچمانوویچ از صربستان را با حساب ۳-۲ از پیش رو بردارد تا حریف واورینکایِ سوئیسی در مرحله یک شانزدهم پایانی شود.

دیوید گوفین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار