20/04/2024

از پیروزی نائومی اوساکا تا شکست هالپ؛نتایج دور دوم مسابقات زنان اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 30/08/2019
  • 0
سیمونا هالپ

روز چهارم رقابت‌های اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۹ در واپسین ساعات پنج شنبه شب و بامداد روز جمعه به وقت ایران پیگیری شد. نائومی اوساکا یکی از مدعیان بخش زنان به دور بعد صعود کرد.

از صعود نائومی اوساکا تا حذف هالپ؛ نتایج بخش زنان اوپن آمریکا

روز چهارم نیز همانند روز سوم به مسابقات مرحله دوم اختصاص یافته بود و در پایان بیشتر مدعیان عنوان قهرمانی توانستند به سلامت به دور سوم یا یک شانزدهم نهایی این تورنمنت معتبر دنیای تنیس صعود نمایند. شگفتی بزرگ این دور، قطعا حذف قهرمان مسابقات ویمبلدون یعنی سیمونا هالپ رومانیایی بود. در این مطلب، قصد داریم نگاهی اجمالی به مهم‌ترین دیدارهای انجام گرفته در دور دومِ بخش انفرادی زنان داشته باشیم. پنجشنبه روز شلوغ و پردردسری برای مسئولان برگزاری مسابقات اوپن آمریکا به حساب می‌آمد؛ چرا که به علت ریزش باران بسیاری از دیدارهای چهارشنبه شب این رقابت‌ها لغو و به این روز انتقال یافته بود. در نخستین دیدار انجام گرفته بخش زنان از این دور می‌توان به پیروزی مدیسون کیز از ایالات متحده آمریکا برابر ژو لین از کشور چین اشاره کرد. قهرمان مسابقات سینسیناتی در بخش انفرادی زنان در دیداری که تنها یک ساعت و ۱۱ دقیقه به طول انجامید، توانست به راحتی تنیسور ۲۵ ساله چینی که در جایگاه ۱۲۲ دنیا قرار دارد را با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ شکست دهد و به دور سوم این مسابقات صعود نماید. کیزِ ۲۴ ساله که رنکِ شماره ۹ جهان را به خود اختصاص داده است، در این مرحله باید به مصاف هم‌وطنش سوفیا کنین برود. سوفیا کنین در روز پنج شنبه در مرحله دوم ای مسابقات موفق شد با نتیجه ۲-۰ مقابل لورا سیگموند از آلمان که در رده شماره ۹۰ دنیا قرار گرفته به پیروزی برسد. سوفیا کنین که چند هفته پیش توانسته بود به مرحله نیمه نهایی دو مسترز تورنتو و سینسیناتی برسد، در ست نخست کار سختی برابر حریف آلمانی خود داشت. او در ست اول به سختی و در تای بریک توانست با حساب ۷-۶ (۷-۴) به پیروزی برسد. اما در ست دوم کاری به مراتب راحت‌تر داشت و با نتیجه ۶-۰ از سد رقیب ۳۱ سالۀ خود گذشت. بدین ترتیب مدیسون کیز و سوفیا کنین در روز شنبه و در استادیوم آرتور اش برگزار کنندۀ سومین دیدار خود در این مسابقات خواهند بود.

اوپن آمریکا مدیسون کیز

به دیگر دیدار مهم برگزار شده این دور می‌پردازیم، جایی که سیمونا هالپ از کشور رومانی که در ماه جولای توانسته بود با غلبه بر سرنا ویلیامز به مقام قهرمانی ویمبلدون دست یابد، در دور دوم با شکست مقابل حریفی کم نام و نشان از کشور میزبان، وداعی تلخ با آخرین گرند اسلم فصل داشت. سیمونا هالپ که شانس چهارم قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آمد برابر تیلور تاونسند که در جایگاه ۱۱۶ بخش زنان یا WTA قرار دارد متحمل شکستی عجیب و دور از انتظار شد. در این دیدار که دو ساعت و شش دقیقه نیز به طول انجامید، تاونسند از ایالات متحده آمریکا موفق شد مقابل سیمونا هالپ به پیروزی ۲-۱ برسد. این تنیسور ۲۳ سالۀ آمریکایی توانست با نتایج ۲-۶، ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۴) برابر قهرمان مسابقات ویمبلدون به پیروزی رسیده تا بزرگترین شگفتی این بازی‌ها چه در بخش آقایان و چه بانوان به دست او رقم بخورد. تیلور تاونسند با این برد روحیه بخش در روز شنبه و در مرحلۀ یک شانزدهم نهایی باید به مصاف دیگر تنیسور رومانیایی حاضر در این مسابقات یعنی سُرانا کریستیا برود. کریستیا که در رده ۱۰۶ دنیا قرار دارد، در مرحله دوم موفق به شکست ۲-۱ آلیونا بولسووا از اسپانیا شده بود.

دیگر دیدار مهم مرحله دوم مسابقات زنان اختصاص به مسابقه بیانکا آندرسکویِ کانادایی و کریستِن فلیپکنس بلژیکی داشت. قهرمان مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی تورنتو تاکنون توانسته همانند چند هفته پیش که در کشورش به مقام نخست رسید و کانادا را پس از نیم قرن به قهرمانی در بخش انفرادی زنان رسانید، در آخرین گرند اسلم فصل نیز تاکنون موفق به دو پیروزی ارزشمند شده است. این تنیسور ۱۹ ساله و خوش آتیۀ کانادایی در دور دوم توانست مقابل کریستن فلیپکنس از بلژیک به برتری ۲-۰ برسد تا راهی مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات شود. آندرسکوی جوان در دیداری که یک ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید موفق شد با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ مقابل این تنیسور ۳۳ ساله که در جایگاه ۱۱۰ جهان قرار دارد به پیروزی برسد تا حریف کارولین وزنیاکیِ با تجربه در دور سوم اوپن آمریکا شود. کارولین وزنیاکیِ ۲۹ ساله و دانمارکی در مرحله دوم توانسته بود از سد دانیله رز کالینز از کشور آمریکا عبور کند تا در روز شنبه به مصاف بیانکا آندرسکو برود. وزنیاکی که در رده شمارۀ ۱۹ دنیا قرار دارد، در دیداری که دو ساعت و ۱۰ دقیقه طول کشید موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۶-۴ برابر رز کالینز به برتری برسد و راهی دور بعد شود.

بیانکا آندرسکو

یوهانا کونتا از بریتانیا نیز توانست در مرحله دوم مسابقات اوپن آمریکا به برتری برسد تا همچنان انگلیسی‌ها در این مسابقات دارای یک نماینده باشند. کونتایِ ۲۸ ساله که در جایگاه ۱۶ رده‌بندی جهانی تنیس قرار دارد توانست با حساب ۲-۰ مقابل مارگاریتا گاسپاریان از کشور روسیه به برتری برسد و راهی دور بعد این مسابقات شود. یوهانا کونتا در دیداری که کمتر از یک ساعت به طول انجامید، مقابل رقیب روس خود به دردسر خاصی نیفتاد و توانست با نتایج ۶-۱ و ۶-۰ به پیروزی برسد تا در مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت‌ها حریف ژانگ شوای از کشور چین شود. تنیسور ۳۰ ساله و با تجربه چینی در دور دوم توانسته بود برابر اِکاترینا الکساندرووا از کشور روسیه با حساب ۲-۱ به برتری برسد تا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی، یوهانا کونتای بریتانیایی را مقابل خود ببیند. این دیدار در آخرین ساعات روز جمعه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

سرانجام به بررسی آخرین دیدارهای مرحله دوم مسابقات اوپن آمریکا و جدال قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها یعنی نائومی اوساکا می‌پردازیم. نائومی اوساکا ژاپنی در دور دوم بازی‌های خود کار سختی نداشت و توانست به راحتی و در مسابقه‌ای که کمی بیشتر از یک ساعت به طول انجامید از سد تنیسوری از کشور لهستان بنام ماگدا لینته عبور کند. در این مسابقه نائومی اوساکا با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ لینتۀ ۲۷ ساله که در رنکِ ۵۳ قرار دارد را شکست دهد و راهی دور بعد این بازی‌ها شود. نائومی اوساکا ، شماره یک تنیس دنیا در بخش زنان در مرحله یک شانزدهم نهایی باید به مصاف کوکو گوف آمریکایی و ۱۵ ساله برود. دیداری که از همین حالا نیز می‌توان پی به جذابیت و حساسیت‌های بالای پیرامون آن برد. کوکو گوف که شگفتی‌ساز مسابقات ویمبلدون به حساب می‌آید در دور دوم یو اس اوپن توانست مقابل تیمئا بابوس از مجارستان به پیروزی برسد. گوف در دیداری که دو ساعت و ۲۵ دقیقه به درازا کشید، موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۲، ۴-۶ و ۶-۴ مقابل حریف ۲۶ سالۀ مجار خود به پیروزی برسد و حریف قهرمان سال گذشته این مسابقات یعنی نائومی اوساکا گردد.

نائومی اوساکا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار