25/04/2024

راجر فدرر : رکوردها گاهی به من انگیزه می دهد و گاهی باعث فشار زیاد می شود

  • توسط محمد رضا شیری
  • 14/09/2019
  • 0
راجر فدرر

راجر فدرر اسطوره سوئیسی جهان تنیس که به تازگی به رکورد 56 حضور در مرحله یک چهارم نهایی گرند اسم ها رسید معتقد است رکوردهای که در طول دروان ورزشی از خود به جای گذشته است در بعضی مواقع باعث ایجاد فشار روی وی می شود.

راجر فدرر ، ستاره دنیا تنیس صحبت های جالبی در خصوص کسب رکوردها زده است.

فدرر در این خصوص گفت:

رکوردها گاهی باعث انگیزه مضاعف من شده و گاهی نیز باعث پیشروی من می شوند. این در حالی است که گاهی نیز باعث ایجاد فشار بر روی من می شوند که اصلا اتفاق جالبی نیست. من اکنون در سطح بسیار بالایی در حال رقابت هستم. وقتی شما برای کسب یک ویمبلدون دیگر و شکستن تمام رکوردهای گرند اسلم ها تلاش می کنید در حالی که سمپراس و بورگ در آن جایگاه ها قرار دارند چه فکری با خود می کنید؟ بازی کردن برای این رکوردها بسیار خاص است. قطعا 56 حضور در مراحل یک چهارم نهایی گرند اسلم ها اتفاق خوبی است و من از آن به عنوان یک انگیزه استفاده می کنم

مراسم راجر فدرر

فدرر در این خصوص ادامه داد:

البته که دوست ندارم به طور مداوم در این خصوص با رسانه ها و اطرافیانم صحبت کنم. چون به یاد دارم که وقتی کارم را شروع کردم شرایط به چه گونه ای بود. من در دهه هشتاد کار خودم را شروع کردم و در آن زمان زیاد در خصوص رکوردها صحبت نمی شد. با وجود مطبوعات و رسانه های اجتماعی شاهد اتفاقات جدیدی هستیم. همه در خصوص رکورد ها و آمار و ارقام صحبت می کنند. من مشکلی با این موضوع ندارم و آن را قبول می کنم. این موضوع گاهی اوقات به من کمک می کند. اما در همین حال به خود یادآوری می کنم که این فقط بخش جانبی ماجرا است. اتفاقی که در زمین مسابقه رخ می دهد بخش اصلی ماجرا است.

راجر فدرر قهرمان بیست دوره رقابت های گرند اسلم در حالی در میانه سال 2019 قرار دارد که در سال جاری موفق به کسب عنوان قهرمانی در هیچ یک از گرند اسلم ها نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار