28/03/2024

سیدبندی مسابقات ویمبلدون 2019؛ رافائل نادال پشت سر جوکوویچ و راجر فدرر

  • توسط سروش
  • 27/06/2019
  • 0

رافائل نادال نفر دوم برترین تنیسورهای جهان در اتحادیه بین المللی تنیس (ATP) در جایگاه سوم رقابت های گرند اسلم ویمبلدون، پشت سر نواک جوکوویچ و راجر فدرر قرار خواهد گرفت.

رافائل نادال برای مسابقات ویمبلدون آماده می‌شود

با این رده بندی و به احتمال ۵۰-۵۰ نادال در مرحله نیمه نهایی برابر برترین تنیسور این چند سال اخیر دنیا یعنی جوکوویچ قرار می گیرد. اگر تنیسور اسپانیایی در سید دوم قرار می‌گرفت، تا دیدار پایانی با جوکوویچ، قهرمان دوره قبلی رقابت های ویمبلدون، برخورد نمی‌کرد. در بخش زنان نیز رده بندی جهانی تنیسورها تاحدی می‌تواند موثر واقع شود. سرنا ویلیامز از ایالات متحده در رده ۱۱ و یوهانا کونتا نیز در جایگاه ۱۹ بهترین تنیسورهای زن دنیا قرار دارند. گرند اسلم ویمبلدون برخلاف سه گرند اسلم دیگر در بخش مردان، شرایط متفاوتی را در سیدبندی ها به خود می‌بیند و به آن شکل وابسته به رده بندی فدراسیون بین المللی تنیس نخواهد بود. بیشتر سیدبندی ویمبلدون به عملکرد تنیسورها در مسابقات قبلی زمین های چمن بستگی دارد.

هنگامی که از رافائل نادال درمورد سیدبندی مسابقات ویمبلدون پرسیده شد و به او گفته شد که وی پشت سر فدرر قهرمان هشت دوره این رقابت ها قرار خواهد گرفت، او گفت:

ویمبلدون تنها تورنمنتی است که به این صورت برگزار می‌شود. این اصلا خوب نیست که مسابقات ویمبلدون با این فرمول برگزار می‌شود.

رافائل نادال راجر فدرر جوکوویچ

فینالیست دوره قبلی ویمبلدون یعنی «کوین اندرسون» در رده هشتم برترین تنیسورهای سال ۲۰۱۸ قرار داشت اما در خود رقابت ها در سید چهارم قرار گرفته بود. کایل ادموند از بریتانیا نفر ۳۱ رده بندی برترین تنیسورهای جهان است، اما در سیدبندی ویمبلدون در جایگاه ۳۰ قرار گرفته است؛ در حالی که جیمی ماری و نیل اسکوپسکی در سید دهم رقابت های تنیس دوبل ایستاده اند. در سیدبندی دیگر به عنوان مثال می‌توان از رتبه های اشلی بارتی قهرمان مسابقات اوپن فرانسه نام برد که در سید نخست قرار خواهد گرفت. نائومی اوساکا از ژاپن در سید دوم و آنجلیک کربر از آلمان هم در سید پنجم خواهد ایستاد. در بخش زنان تاجای ممکن سعی می‌شود از رتبه های جهانی برای سیدبندی ها استفاده شود اما در این بین گاهی وقت ها استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال، سرنا ویلیامز قهرمان هفت دوره ویمبلدون در سال ۲۰۱۸ حتی در رتبه ۱۸۳ نیز قرار گرفت اما در سید بندی این رقابت ها در جایگاه ۲۵ قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار