28/04/2024

درخشش رافائل نادال برای اسپانیا در جام دیویس

  • توسط مینا
  • 25/11/2019
  • 0

پس از پیروزی تیم دوبل اسپانیا متشکل از رافائل نادال و فلسیانو لوپز برابر جیمی ماری و نیل اسکوپسکی، تیم بریتانیا از راهیابی به فینال بخش دوبل دیویس کاپ بازماند و ماتادورها به دیدار نهایی راه یافتند.

درخشش رافائل نادال در جام دیویس

اسپانیایی‌ها در دیداری نزدیک و با نتیجه ۷-۶ (۷-۳) و ۷-۶ (۱۰-۸) برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند. این در حالی بود که پس از برگزاری بازی‌های بخش انفرادی و زمانی که نادال دن ایوانز را شکست داد و کایل ادموند نیز برابر فلسیانو لوپز به پیروزی رسیدند، دو تیم با نتیجه ۱-۱ مساوی شدند تا دیدار دوبل سرنوشت این بازی را تعیین کند. اما تیم اسپانیایی با پیروزی در این دیدار شادی را به مادرید هدیه کرد و حالا باید در فینال برابر کانادا صف‌آرایی کند. لوپز ۳۸ ساله که در انتها نزدیک بود اشک‌هایش جاری شود به خبرنگاران گفت:

این برای ما یک لحظه بسیار خاص بود، یک فرصت کاملاً استثنایی. ما برای قهرمانی در این تورنمنت در اینجا، خانه، یک فرصت فوق‌العاده داریم.

بریتانیا قصد داشت برای اولین‌بار پس از قهرمانی سال ۲۰۱۵ یک‌بار دیگر به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند، حالا از این موضوع اطمینان دارد که در دور نهایی مسابقات سال آینده که با حضور ۱۸ کشور برگزار خواهد شد، حضور دارد. این دستارو به‌لطف راهیابی به جمع چهار تیم برتر میسر شده است. در سمت مقابل، اسپانیا نیز اگر بتواند در فینال مقابل کانادا به پیروزی برسد، میتواند برای اولین‌بار پس از سال ۲۰۱۱ قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند. این قهرمانی در برابر ۱۲۵۰۰ تماشاگر اسپانیایی سالن کاخا ماجیکا برای این کشور بسیار شیرین باشد. در اولین بازی مرحله نیمه نهایی روز شنبه، کانادا موفق شده بود بود روسیه را از پیش رو بردارد تا برای اولین‌بار طعم حضور در فینال را بچشد.

رافائل نادال

لئون اسمیت کاپیتان (مربی) بریتانیا، اندی ماری را به‌علت عدم آمادگی کنار گذاشته بود تا ادموند به‌جای او در روز سوم یک پیروزی در دو ست پیاپی را کسب کند. این قبل از شکست ایوانز برابر شماره یک تنیس جهان، رافائل نادال بود. به‌همین ترتیب بود که سرنوشت تیم بریتانیا در دستان جیمی ماری و هم‌تیمی‌اش نیل اسکوپسکی قرار گرفت. این دو موفق شده بودند قبل از این بازی هم در دو دیدار سرنوشت‌ساز دیگر جام دیویس امسال، پیروزی را برای تیم کشورشان به ارمغان بیاورند. اسکوپسکی و ماری که پیش از این بارها در مسابقات تور تنیس مردان در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند در مقابل دو حریف چپ‌دست اسپانیایی خود نتوانستند کاری از پیش ببرند.

پیش از آنکه رافائل نادال و لوپز دومین مچ پوینت خود را در کایا ماجیکا به امتیاز تبدیل کنند تا ورزشگاه غرق در شادی شود، ماری و اسکوپسکی قادر نبودند هیچکدام از چهار ست پوینت خود را به امتیاز تبدیل کنند. بلافاصله پس از این پیروزی نادال به روی لوپز پرید. قطعاً لوپز در سطح پایین‌تری نسبت به رافا بازی می‌کرد اما در نهایت خودش توانست با یک سرویس قدرتمند ضربه نهایی را به تیم اسپانیا وارد کند. سپس اسپانیایی‌ها لب تور با ماری و اسکوپسکی دست دادند. اما نادال با رفتن به نزد نیمکت حریف و دست دادن با تمام اعضا کلاس بالای خودش را نشان داد و در نهایت به وسط زمین بازگشت تا از جمعیت خوشحال تماشاگران هم تقدیر کرده باشد. ماری و اسکوپسکی نیز در همین حین با حالتی مغموم بر روی نیمکت نشستند و به این فکر می‌کردند که چگونه نتوانستند در ست دوم به پیروزی برسند. نادال پس از این بازی به خبرنگاران گفت:

این پیروزی بسیار بسیار خاص است. از فلی (فلیسیانو لوپز) و جمعیت حاضر در ورزشگاه که هردو فوق‌العاده بودند هم متشکرم.

اسکوپسکی هم گفت:

فکر می‌کنم من و جیمی بازی بسیار خوبی انجام دادیم. نادال و لوپز خیلی خوب سرویس زدند. ما هم فرصت‌هایی داشتیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار