25/04/2024

هرچه باید درباره رشته های راکت تنیس بدانید

  • توسط مریم
  • 19/06/2019
  • 0
انتخاب راکت تنیس مناسب

یکی از قدرتمندترین سلاح هایی که با آن می توانید در میدان تنیس حریفتان را شکست دهید و بازی خود را بهبود ببخشید در کیف تنیس شماست.

این سلاح در واقع همان رشته های راکت تنیس است که در کیفتان وجود دارد. آن ها بیش تر آنچه تصور می کنید مهم هستند.

کمپین تیون آپ تنیس

صنعت مدرن تنیس کمپینی را تحت عنوان تیون آپ (Tune-Up) با همکاری انجمن صنعت تنیس و انجمن راکت استرینگرهای ایالات متحده (Stringers: اشخاصی که رشته کشی راکت ها را انجام میدهند) و تولیدات صنعتی تنیس، راه اندازی کرده است.

گسترۀ این صنعت به تمامی بازیکنان پیشنهاد و آن ها را تشویق می کند تا از مغازه های تخصصی تنیس محدوده خود که متخصصین این کار در آنها حضور دارند، بازدید کنند و با مشورت متخصصین این صنعت، سلاح مناسب خود را به نسبت نحوه بازی و راکتتان شناسید. استفاده از رشته هایی که بهترین تناسب را با توانایی های شما دارند کمک میکنند تا به بهترین نحو ممکن بازی خود را ارائه دهید. همچنین با بازدید از سایت PlayTennis.com و جستجو از طریق موتور جستجوی انحصاری سایت، امکان یافتن این متخصصان در هر ناحیه ای برای شما ممکن شده است.

هر چند وقت یکبار باید رشته راکت تنیس را عوض کنیم؟

رشته های راکت تنیس

به طور کلی، رشته های راکت هر سال باید به تعداد دفعاتی که از راکت در یک هفته استفاده می کنید، عوض شوند. یعنی اگر در هفته دو بار از راکت استفاده می کنید، آنها را ۲ بار در سال عوض کنید و اگر این دفعات به ۳ بار در هفته می رسد، دفعات تعویض آنها باید به ۳ بار در سال برسد .

انواع رشته های راکت تنیس

رشته ها از چهار جنس مختلف نایلون، پلی استر، کِولار (Kevlar: نوعی ایاف مصنوعی مقاوم در برابر گرما) و برخی الیاف طبیعی مثل رودۀ حیوانات ساخته می شوند. اینکه یکی از متخصصان حرفه ای در این زمینه بهترین رشته را برای شما و تجهیزاتتان انتخاب کند باعث می شود بهترین راندمان را در بازی داشته باشید.

1- نایلون

رشته های نایلونی جزء پرکاربردترین رشته ها هستند که گاهی از آن ها تحت عنوان روده مصنوعی نیز نام میبرند، تنوع و اشکال گوناگونی در ساخت آن ها استفاده میشود و اغلب از روده طبیعی سخت تر اما از پلی استر و کولار نرم تر هستند. برای کسانی که چندان عادت به پاره کردن رشته ها ندارند نایلون میتواند گزینه خوبی باشد به خصوص اگر نخواهید پول هنگفتی برای نوع طبیعی آن ها بپردازید.

2- پلی استر

این جنس را در میان تورهای حرفه ای و بازیکنان تفریحی پیدا کنید. این رشته ها نتیجه را برای بازیکنانی دارای ضربات طولانی و پر سرعت کات دار، مطلوب تر خواهد کرد. این رشته ها بارها به شکل مخلوط برای سخت تر کردن رشته ها به کار می روند جایگزین بادوامی برای جنس نایلون یا رودۀ طبیعی به شمار می رود. اما ممکن است به خوبی سایر جنس ها نتواند جلوی انتقال ارتعاش های ناشی از برخورد توپ را بگیرد.

3- کولار

رشته هایی از جنس کولار به شدت سخت و بادوام هستند. که عموماً در رشته کشی های ترکیبی یا هیبرید از آن ها استفاده می شود. در این مدل دو جنس متفاوت را با هم به کار می برند. یکی از جنس ها را برای رشته های اصلی و دیگری برای رشته های متقاطع استفاده می شود. این نوع کار برای بازیکنانی مناسب است که خیلی سریع رشته های راکتشان  پاره می شود.

4- روده طبیعی

نرم ترین جنس در میان انواع گفته شده مربوط به روده طبیعی و مسلماً گران ترین آنها در بازار است. این جنس در عبارتی بهترین جنس برای اشخاصی می باشد که دچار آسیب دیدگی آرنج شده اند.

این نوع از رشته های راکت تنیس برای تمامی بازیکنان، با هر توانایی و سطحی می تواند مناسب باشد و میزان ارتعاش تولیدی و نسبت انتقال آن بسیار خوب است.

حالا که دربارۀ این سلاح ارزشمند حداقل اطلاعات لازم را دارید و از کار انجمن تیون آپ با خبر شده اید حتماً قبل از شرکت در مسابقه بعدی به یکی از فروشگاه های تخصصی تنیس مراجعه کنید. رشته کشی مناسب راکت ها ابزاری ساده است که می تواند تأثیری شگرف در نتیجه بازی شما داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار