24/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ قهرمانی سیمونا هالپ در بخش زنان

  • توسط سروش
  • 15/07/2019
  • 0

سیمونا هالپ از رسیدن سرنا ویلیامز به بیست و چهارمین قهرمانی اش در گرند اسلم ها جلوگیری کرد و توانست به نخستین قهرمانی خودش در تنیس ویمبلدون دست یابد.

قهرمانی سیمونا هالپ در تنیس ویمبلدون

سیمونا هالپ توانست به راحتی و در دو ست پیاپی با نتیجه ۶-۲ و ۶-۲ سرنا ویلیامز را شکست دهد. این مسابقه کمتر از یک ساعت به طول انجامید. هالپ تنها سه خطا در طول این مسابقه انجام داد و در مجموع ۲۳ خطا کمتر از ویلیامز انجام داد. این سومین فینال گرند اسلم پیاپی ای بود که در آن ویلیامز شکست خورده و نتوانسته تا به رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت در گرند اسلم ها برسد که بیشترین تعداد قهرمانی در این رقابت ها محسوب می شود. ویلیامز سال گذشته در مسابقات تنیس ویمبلدون به آنجلیک کربر آلمانی در فینال باخت و در سپتامبر گذشته هم به نائومی اوساکای ژاپنی در یو اس اوپن شکست خورد. این تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی پس از قهرمانی در اوپن استرالیای ۲۰۱۷ دیگر نتوانست به قهرمانی در رقابتی حرفه ای برسد (هرچند که کورت ۱۳ قهرمانی آماتور در کارنامه اش دارد). ویلیامز در زمانی که به قهرمانی در اوپن استرالیا رسید باردار بود و پس از آن بیش از یک سال دور از میادین بود؛ دختر او، اولیمپیا در سپتامبر ۲۰۱۷ به دنیا آمد. از زمانی که ویلیامز دوباره به دنیای تنیس بازگشته است با چندین مصدومیت مواجه شده است اما تمام تلاش خودش برای حضور در دنیای حرفه ای تنیس را کرده است. فینال امروز نیز نشان دهنده قدرت هالپ بود و اصلا دیدار راحتی برای سرنا ویلیامز نبود. سیمونا هالپ با نشان دادن استعدادها و توانایی هایش احتمالا به بانوی شماره یک تنیس جهان تبدیل خواهد شد. او که اخیرا در فینال چهار گرند اسلم حاضر شده بود (اما تنها یکبار و در اوپن فرانسه به قهرمانی رسیده بود) شروعی فوق العاده در فینال تنیس ویمبلدون امسال داشت.

تنیس ویمبلدون سیمونا هالپ سرنا ویلیامز

او هرکاری که می توانست در این بازی کرد و به هیچ وجه عملکرد دفاعی ای را از خودش به نمایش نگذاشت. برگشت های سرویس های ویلیامز در این بازی توسط هالپ استثنایی بود، او بارها و بارها سرویس های پرقدرت ویلیامز که سرعت آنها بالغ بر ۱۱۵ مایل بر ساعت بود را بازگرداند و در ۵۲ درصد از گیم های ویلیامز به پیروزی رسید آن هم درحالیکه ویلیامز ۴۲ سرویس زد. هوای امروز لندن نیز نسبتا سرد و متعادل بود. هالپ در این بازی بارها سرویس های ویلیامز را برِک کرد و حتی یک بار سرویس ویلیامز را با ضربه ای که نزدیک به ۱۰۶ مایل بر ساعت سرعت داشت بازگرداند. هالپ از ۱۸ امتیاز ابتدایی بازی در ۱۴ تای آن به پیروزی رسید و در گیم هشتم نخستین خطای خودش در این بازی را انجام داد؛ این به این معناست که او تا گیم هفتم بازی هیچ خطایی نکرده بود. این در حالی بود که ویلیامز شرایطی کاملا برعکس را داشت؛ او پیش از اینکه نخستین گیمش را بدست آورد ۹ خطا کرد و بازی پراشتباهی را از خودش به نمایش گذاشت. او پس از بازی نیمه نهایی اش از تلاش برای حفظ آرامش خودش در زمین مسابقه گفته بود اما چندان در این کار موفق نبود. بزرگترین واکنشی که ویلیامز در این بازی انجام داد فریاد ‘Come on’ پس از بدست آوردن یک امتیاز در ست دوم بازی بود. اما هیچ بازگشتی در کار نبود؛ ویلیامز باز هم در یک فینال گرند اسلم دیگر ناموفق ماند تا همچنان رسیدن به رکورد مارگارت کورت دور از دسترس باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار