02/05/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛ صعود مدودف، گاسکه و گوفین به مرحله نیمه نهایی

  • توسط مینا
  • 18/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس سینسیناتی در شهر میسونِ ایالت اوهایوی آمریکا در حال برگزاری است و در بخش آقایان، دنیل مدودف، ریچارد گاسکه و دیوید گوفین با پیروزی برابر حریفانشان جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات را به دست آوردند.

صعود کننده های نیمه نهایی تنیس سینسیناتی مشخص شد

در نخستین بازی از مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها تنیس سینسیناتی ، ریچارد گاسکه با رتبه ۵۶ دنیا به مصاف سید یازدهم این بازی ها، روبرتو باوتیستا آگوت از اسپانیا رفت که در پایان این گاسکه فرانسوی بود که با نتیجه ۲-۱ و امتیازات ۷-۶ (۷-۲)، ۳-۶ و ۶-۲ برابر باوتیستا به برتری رسید تا به عنوان نخستین تنیسور در مرحله نیمه نهایی این بازی ها حضور یابد. در بازی که دو ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید، گاسکه ۳۳ ساله موفق شد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ به مرحله نیمه نهایی یکی از تورنمنت های ATP صعود نماید. گاسکه در آن سال و در مسابقات مسترز میامی با شکست برابر اندی ماری از صعود به فینال آن رقابت ها باز مانده بود. این تنیس باز فرانسوی شش ماه از مسابقات امسال را به خاطر جراحی که از ناحیه کشاله ران داشت، از دست داد، اما برابر باوتیستا که ماه گذشته توانسته بود به نیمه نهایی ویمبلدون صعود کند، عملکرد خوب و قابل قبولی را از خود نشان داد.

گاسکه پس از صعود به مرحله نیمه نهایی تنیس سینسیناتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

بازگشت به میادین تنیس آن هم پس از عمل جراحی که پشت سر گذاشتم، بسیار سخت بود. لحظات سختی را از ابتدای سال گذراندم و می خواستم از جنگیدن دوباره در زمین های مسابقه لذت ببرم. بازگشت دوباره، پس از شش ماه کار ساده ای نیست و خوشحالم که هنوز در اینجا حضور دارم. من فردا در مرحله نیمه نهایی، حاضر خواهم بود.

تنیس سینسیناتی ریچارد گاسکه

ریچارد گاسکه در مرحله نیمه نهایی تنیس سینسیناتی باید به مصاف دیوید گوفین از بلژیک برود. این تنیسور بلژیکی که رنکِ شماره ۱۶ دنیا را در اختیار دارد، به دلیل عدم حضور حریف ژاپنی اش به دور نیمه نهایی صعود کرد. یوشینیتو نیشیوکای ژاپنی به علت بیماری، نتوانست مقابل گوفین به میدان برود تا تنیس باز ۲۸ ساله بلژیکی بدون دردسر خاصی، جواز حضور در دور نیمه نهایی این مسابقات را به دست آورد. در سومین دیدار مرحله یک چهارم پایانی، فینالیست رقابت های مسترز راجرز کاپ، دنیل مدودف از روسیه به مصاف دیگر هموطنش آندره روبلوف رفت و موفق به پیروزی برابر تنیسوری شد که در مرحله قبل توانسته بود، راجر فدررِ صاحب نام و قبل از آن نیز استن واورینکا را از پیش رو بردارد. مدودف اما در دیداری که تنها ۶۱ دقیقه به طول انجامید توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ روبلوف را شکست دهد تا به عنوان سومین تنیسور در جمع چهار بازیکن نهایی این جام قرار گیرد.

مدودف با این پیروزی، نشان داد بی جهت نیست که به عنوان برترین تنیسور روسیه در بین ۱۰ بازیکن برتر دنیا قرار گرفته است. او که در سال گذشته در رده ۵۶ جهان قرار داشت، با جهشی خیره کننده مسابقات سال ۲۰۱۹ را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و همین عملکرد خیره کننده باعث شده تا او هم اکنون در جایگاه شماره ۸ دنیا قرار گیرد. این دومین نیمه نهایی پیاپی دنیل مدودف روس در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی می باشد که او برای حضور در بازی پایانی این مسابقات باید به مصاف برنده دیدار نواک جوکوویچ صرب و لوکاس پویل از فرانسه برود. اگر مدودف در هر صورت موفق به شکست یکی از این دو تنیسور ذکر شده در مرحله نیمه نهایی شود، آن گاه او به سومین فینال متوالی خود در تورهای ATP راه می یابد که می تواند در نوع خود برای بازیکنانی که در زمره بیگ تری (جوکوویچ، فدرر و نادال) نیستند، جالب توجه به نظر آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار