20/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛ تنیسورهای زن راه یافته به دور نیمه نهایی مشخص شدند

  • توسط مینا
  • 18/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس سینسیناتی با قدمت بیش از ۱۲۰ ساله خود در شهر میسونِ ایالت اوهایوی آمریکا در حال برگزاری است و در بخش بانوان، چهره تنیسورهای زن راه یافته به مرحله نیمه نهایی این مسابقات نیز مشخص گردید.

تنیسور های راه یافته به نیمه نهایی تنیس سینسیناتی در بخش زنان مشخص شد

سوفیا کنین، اشلی بارتی، اسویتلانا کوزنتسوا و مدیسون کیز با برتری مقابل حریفانشان توانستند به دور نیمه نهایی تنیس سینسیناتی صعود کنند. در اولین دیدار برگزار شده از مرحله یک چهارم پایانی این مسابقات، اشلی بارتی نفر دوم رنکینگ جهانی زنان مقابل ماریا ساکاری از یونان با رتبه ۳۳ دنیا قرار گرفت. اشلی بارتی در هفته گذشته و مسترز ۱۰۰۰ امتیازی راجرز کاپ، در همان نخستین دیدارش در آن بازی ها شکست خورد تا با این باخت نا به هنگام حتی رتبه شماره ۱ خود را نیز از دست داده و به نائومی اوساکا واگذار نماید. اما تنیس سینسیناتی به گونه دیگری برای این تنیسور استرالیایی رقم خورد و او در روز جمعه و دیدار برابر ماریا ساکاری توانست بار دیگر قدرت خود را در تنیس بانوان به رخ بکشد. اشلی بارتیِ ۲۳ ساله در مرحله یک چهارم نهایی و در دیداری که یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید، موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۵-۷، ۶-۲ و ۶-۰ برابر ساکاری به پیروزی برسد و به عنوان نخستین تنیسور جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات را به دست آورد. بارتی با توجه به حذف اوساکا و در صورت صعود احتمالی به دیدار فینال، می تواند جایگاه شماره ۱ خود را مجددا از این تنیسور ژاپنی پس بگیرد.

در دومین بازی دور یک چهارم پایانی، کارولینا پلیسکوا از جمهوری چک به مصاف اسویتلانا کوزنتسوا از روسیه رفت که در عین ناباوری این پلیسکوای سرشناس بود که از تنیسوری که حتی در بین ۱۰۰ بازیکن برتر رده بندی WTA نیز قرار ندارد، شکست بخورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. کوزنتسوا با رده شماره ۱۵۳ دنیا در دیداری که دو ساعت و ۱۶ دقیقه به طول انجامید، موفق به پیروزی ۲-۱ برابر پلیسکوا با جایگاه ۳ جهان گشت. پلیسکوا ست اول این مسابقه را با نتیجه ۶-۳ به سود خود پایان برد تا همگان انتظار یک پیروزی راحت را از این تنیسور چکی داشته باشند. اما در ست دوم که یک ساعت و ۴ دقیقه هم به درازا کشید، این اسویتلانا کوزنتسوا بود که در تای برک و با امتیاز ۷-۶ (۷-۲) پلیسکوا را شکست داد تا کار به ست سوم و پایانی بکشد. در این ست نیز تنیسور ۳۴ ساله روسی عملکرد بهتری از خود نشان داد و موفق شد با نتیجه ۶-۳ حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد تا به عنوان یکی از شگفتی سازان این رقابت ها قدم به مرحله نیمه نهایی بگذارد.

تنیس سینسیناتی اشلی بارتی

نوبت به جدال سوفیا کنین از ایالات متحده و نائومی اوساکا از ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی تنیس سینسیناتی می رسد. اوساکایِ ژاپنی که هم اکنون در رده نخست رده بندی تنیس زنان قرار دارد، پس از فتح دو گرند اسلم متوالی یو اس اوپن در سال ۲۰۱۸ و اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۹، روزگار خوشی را در دنیای تنیس نمی گذراند و مرتبا از تورنمنت های مختلف حذف می گردد. تنیس سینسیناتی نیز از این قائده مستثنی نبود و نائومی اوساکا با شکست ۲-۱ (۶-۴، ۱-۶ و ۲-۰) برابر سوفیا کنین، یکبار دیگر طعم تلخ حذف از یک تورنمنت دیگر دنیای تنیس را چشید. البته مصدومیت ناخواسته در ست سوم و پایانی این دیدار نیز مزید بر علت شد تا اوساکای ۲۱ ساله از گردانه این بازی ها حذف شود. در حالی که دو تنیسور با نتیجه مساوی ۱-۱ رسیده بودند، در ست سوم و در حالی که کنین با حساب ۲-۰ از اوساکا پیش بود، تنیسور ژاپنی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبود تا سوفیا کنینِ جوان و ۲۰ ساله به عنوان سومین تنیسور به دور نیمه نهایی صعود نماید.

در آخر به چهارمین بازی مرحله یک چهارم پایانی این مسابقات و دیدار ونوس ویلیامز و مدیسون کیز از ایالات متحده آمریکا می رسیم. ونوس ویلیامز ۳۹ ساله که به نسبت دیگر تورنمنت های خود در سال ۲۰۱۹ عملکرد به نسبت خوبی را در سنسیناتی به جای گذاشته بود، روز شنبه برابر هموطنش مدیسون کیز قرار گرفت و با حساب ۲-۰ مقابل این تنیسور ۲۴ ساله تن به شکست داد. کیز در بازی که یک ساعت و ۱۹ دقیقه به طول انجامید موفق شد با امتیازات ۶-۲ و ۶-۳ ونوس ویلیامز که در کارنامه خود ۷ قهرمانی گرند اسلم ها را می بیند، شکست دهد و به عنوان آخرین تنیسور از این دور به مرحله نیمه نهایی راه یابد. بدین ترتیب و در روز شنبه (۱۷ آگوست) در مرحله نیمه نهایی ابتدا اشلی بارتی از استرالیا به مصاف اسویتلانا کوزنتسوا از روسیه می رود و در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز سوفیا کنین از ایالات متحده رودروی هموطنش مدیسون کیز قرار می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار