20/04/2024

رافائل نادال: بازی کردن با دوستانم در خیابان‌، دلیل بخشی از موفقیت‌هایم است

  • توسط سروش
  • 26/08/2019
  • 0

رافائل نادال معتقد است که در موفقیت های کنونی‌اش بازی کردن با دوستانش نقش داشته است.

رافائل نادال معتفد است بازی با دوستان در موفقیتش نقش داشته است

رافائل نادال اسپانیایی، در هنگام ورودش به ورزشگاه لوییز آرمسترانگ برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع یو اس اوپن ۲۰۱۹ با استقبالی قهرمانانه از سوی هوادارانش رو به رو شد، قهرمان سه دوره این مسابقات در پاسخ به این پرسش که چگونه در برابر لحظات دشوار قرار می‌گیرد، گفت:

همیشه باید برای لحظات سخت آماده باشید. وقتی حمایت‌های بیش از حدی از فرزندانتان در کودکی می‌کنید، آن‌ها بعداً نمی‌توانند خودشان را برای چنین لحظاتی آماده کنند. من از آن دسته افرادی هستم که به صورت معمولی تربیت شدم و این احتمالا یکی از دلایلی است که من در دوران جوانی‌ام توانایی رقابت در چنین سطحی را داشتم. در خیابان‌ها با دوستانم بازی می‌کردم و زندگی معمولی‌ای داشتم؛ این‌ها به رشد طبیعی شما کمک می‌کنند.

بهترین خاطره رافائل نادال از حضور در فلاشینگِ نیویورک به گرند اسلم سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد، جایی که او یکی از آن لحظات سخت را پشت سر گذاشت. این تنیسور اسپانیایی نیمه دوم سال ۲۰۱۲ را به دلیل مصدومیت زانوی پای چپش از دست داد و برگشته بود تا سال ۲۰۱۳ را به عنوان مرد شماره یک جهان با ۱۰ جامی که از ۱۴ فینالش گرفته بود به پایان برساند. او گفت:

به نظرم بهترین خاطره‌ام از اینجا به فینال سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد. بعد مصدومیت بزرگ و طولانی‌ام در سال ۲۰۱۳، این پیروزیِ مهمی برایم بود. اینکه دوباره توانستم در زمین سخت اینجا، گرند اسلم ببرم اهمیت خاصی برایم داشت.

در حالی‌که ۱۶ سال از نخستین حضور نادال ۳۳ ساله در یو اس اوپن می‌گذرد، او علاوه بر قهرمانی در سال ۲۰۱۳، در سال ۲۰۱۷ هم در این گرند اسلم برنده شده است. نادال در حالی پا به این رقابت‌ها می‌گذارد که با پیروزی برابر دنیل مدودف در فینال راجرز کاپ مونترال، به سی و پنجمین قهرمانی‌اش در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی رسیده تا از این حیث رکورددار شود. او همچنین از اواسط ماه می تاکنون رکورد ۲۱ پیروزی در ۲۲ مسابقه را به ثبت رسانده و اولین تنیسوری است که جواز حضور در فینال های Nitto ATP سال ۲۰۱۹ را به دست آورده است.

رافائل نادال

مرد شمارۀ دوی تنیس جهان افزود:

اگر با احساس خوبی وارد مسابقات بزرگ سال شوید، کمک زیادی به شما می‌کند. در آخرین مسابقاتم به قهرمانی در رم، رولاند گاروس و مونترال رسیدم و به نیمه نهایی ویمبلدون صعود کردم. این‌ها احساس مثبتی به من می‌دهد و موجب افزایش اعتماد به نفسم می‌شود.

آخرین باخت رافائل نادال طی ماه های اخیر به نیمه نهایی ویمبلدون و شکست برابر راجر فدرر بر می‌گردد. با این حال او تا فینال یو اس اوپن برابر این تنیسور سوئیسی و مرد شماره یک جهان و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نواک جوکوویچ رو به رو نخواهد شد. او در مورد قرارگیری اش در نیمه دیگر جدول گفت:

پیش از اینکه بدانم تا دور پایانی با آن‌ها رو به رو نخواهم شد، تمرینات بسیاری کردم. پس باید ببینیم که آیا می‌توانم رقیبانم را شکست دهم یا خیر.

رقیب احتمالی رافائل نادال در نیمه نهایی یو اس اوپن امسال احتمالا فینالیست رولاند گاروس، دومینیک تیم اتریشی است. با این حال او باید در اولین دور به مصاف جان میلمن استرالیایی برود که سال گذشته با پیروزی برابر راجر فدرر در همین رقابت‌ها همه را شگفت زده کرد. نادال و تیم برگزار کننده جذاب ترین بازی یو اس اوپن ۲۰۱۸ بودند، جایی که این تنیسور اسپانیایی در یک چهارم نهایی و در دیداری که تا ساعت ۲:۰۴ صبح به طول انجامید موفق شد با نتایج ۰-۶، ۶-۴، ۷-۵، ۶-۷ و ۷-۶ تیم را شکست دهد. نادال که پیش از این در یو اس اوپن ۲۰۱۸، برابر کارن خاچانوف و نیکولوز باسیلاشویلی بازی‌های طولانی‌ کرده بود، به دلیل مصدومیت زانو در دیدار نیمه نهایی مقابل خوان مارتین دل پوترو کناره گیری کرد. وی افزود:

احساس می‌کنم که زانوهایم نسبت به سال قبل وضع بهتری دارند. مشکل سال قبلم انجام دادن سه یا چهار بازی بسیار طولانی بود و این واقعا سخت بود. امیدوارم که برای مسابقات امسال کاملا آماده باشم و فکر می‌کنم که بازی‌های خوبی انجام خواهم داد. طی روزهای اخیر به خوبی تمرین کردم و قهرمانی در راجرز کاپ مونترال هم کمک حالم می‌شود. در مجموع برای حضور در این مسابقات آماده‌ام.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار