28/04/2024

کمدین‌های ژاپنی بابت اظهارات نژادپرستانه‌ از نائومی اوساکا عذرخواهی کردند

  • توسط مینا
  • 27/09/2019
  • 0

دو کمدین ژاپنی و شرکتی که مدیریت آن‌ها را به عهده دارد بابت اظهاراتی که نائومی اوساکا ، تنیسور ژاپنی را “نیازمند به سفیدپوستی” خوانده بودند، عذرخواهی کردند.

عذرخواهی کمدین های ژاپنی از نائومی اوساکا

این زوج ژاپنی که به عنوان “A masso” هم شناخته می‌شوند، روز یکشنبه در حالی‌که اوساکا به قهرمانی در اوپن پن پاسیفیک رسید و اولین جامش را بعد از قهرمانی در اوپن استرالیا در ژانویه امسال به دست آورد، چنین صحبت‌هایی کردند و پوست اوساکا را “بیش از حد برنزه” دانستند. در پیام‌هایی مشابه که در وبسایت Watanable Entertainment Co Ltd  منتشر شدند، هر دوی آن‌ها بابت اظهارات اشتباهشان عذرخواهی کردند اما نامی از اوساکا نبردند. یکی از آن‌ها نوشته بود:

به نظرم باید در این مورد بیشتر فکر کنیم، زیرا حرف ما موجب ناراحتی بسیاری از مردم شد و دیگر نباید همچین حرفی را تکرار کنیم. ما صادقانه از شخصی که موجب آزردگی خاطرش شدیم و تمام افرادی که به این موضوع ربط داشتند، عذرخواهی می‌کنیم. در مجموع بابت به وجود آمدن این مشکل از همه عذرخواهی می‌کنیم.

نائومی اوساکا

شرکت Watanable Entertainment هم بدون اینکه نامی از اوساکا ببرد بابت اتفاقات پیش آمده شخصاً عذرخواهی کرد و اعلام کرد که به کمدین‌هایش اخطار داده که دیگر همچین اظهاراتی را تکرار نکند. با این وجود، نَه Watanable Entertainment و نَه دفتر مدیریتی نائومی اوساکا در ژاپن، آمادگی اظهار نظر در این مورد را نداشتند. نائومی اوساکا که ماه بعد ۲۲ ساله می‌شود، از پدری هائیتیایی و مادری ژاپنی در کشور ژاپن به دنیا آمد و در کودکی‌اش به آمریکا مهاجرت کرد.

در ماه ژانویه هم شرکت نودل ژاپنی Nissin بعد از اینکه در تصویر کارتونی تبلیغاتی‌اش رنگ پوست و موی اوساکا را روشن تر کرده بود، پس از جنجال‌های به وجود آمده ناچار به حذف تصویر نائومی از بیلبوردهای تبلیغاتی‌اش شد. شرکت Nissin اذعان کرده بود که قصد سفید نشان دادن اوساکا را نداشته و سعی می‌کند تا روی مسائل دیگری تمرکز کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار