26/04/2024

گریگور دیمیتروف به یک چهارم نهایی اوپن چنگدو رسید؛ اوژه الیاسیم حذف شد

  • توسط مینا
  • 27/09/2019
  • 0

گریگور دیمیتروف موفق شد با عملکرد درخشانی که در برابر دنیل ایوانز بریتانیایی داشت، او را با نتایج ۷-۵ و ۷-۵ شکست دهد و حالا به یک پیروزی نیاز دارد تا برای دومین بار (بعد از سال ۲۰۱۶) به نیمه نهایی اوپن چنگدو برسد.

صعود گریگور دیمیتروف به نیمه نهایی اوپن چنگدو

گریگور دیمیتروف در این باره گفت:

این اولین بازی من بعد از یو اس اوپن بود و طبیعی است که اندکی استرس داشتم و می‌خواستم که همه چیز به خوبی پیش رود. من تنها تلاش می‌کنم تا روند خوبم طی هفته‌های گذشته را ادامه دهم. در این بازی به پیروزی خوبی رسیدم و سعی می‌کنم با اصلاح مشکلاتم برای مسابقه بعدی‌ام آماده شوم.

این تنیسور بلغارستانی که شانس چهارم قهرمانی در اوپن چنگدو به شمار می‌رود، در دوازدهمین گیم ست نخست ایوانز را برک کرد و ست دوم بازی را هم با یک برتری سه گیمه آغاز کرد. در حالی‌که دیمیتروف در ست دوم بازی با نتیجه ۴-۱ از ایوانز پیش بود، رقیب بریتانیایی او که پیش‌تر فینالیست تورنمنت Delray Beach شده بود در چهار گیم از پنج گیم بعدی این ست به پیروزی رسید. با این وجود، دیمیتروف او را در گیم یازدهم این ست برک کرد تا نتیجه بازی ۶-۵ شود و در آستانه پیروزی قرار گیرد.

سه هفته قبل، دیمیتروف در حالی‌که به عنوان مرد شماره ۷۸ دنیای تنیس پا به یو اس اوپن گذاشت، برای اولین بار به نیمه نهایی یک گرند اسلم صعود کرد و در آنجا مغلوب دنیل مدودف روس شد. دیمیتروف در دور بعد به مصاف الکساندر بابلیک از قزاقستان می‌رود؛ بابلیک در این مرحله موفق تا با ۱۳ امتیاز سرویس و کسب ۳۱ امتیاز از سرویس‌های اولش، جردن تامسون استرالیایی را طی ۶۹ دقیقه و با نتایج ۶-۴ و ۷-۵ شکست دهد. بابلیک ۲۲ ساله، جولای امسال برای اولین بار در نیوپورت به فینال یک تورنمنت ATP راه یافت و در آنجا مغلوب جان ایسنر آمریکایی شد.

گریگور دیمیتروف

ژائو سوسا که سال گذشته به نیمه نهایی اوپن چنگدو رسیده بود موفق شد تا با ۲۳ امتیاز سرویسش، فلیکس اوژه الیاسیم کانادایی را طی دو ساعت و ۹ دقیقه با نتایج ۶-۴، ۶-۷ و ۶-۴ شکست دهد. سوسا که هفته گذشته به نیمه نهایی اوپن سنت پترزبورگ رسیده بود (و در آنجا مقابل چوریچ شکست خورده بود)، در مرحله بعد به مصاف لوید هریس از آفریقای جنوبی می‌رود که با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ دوشان لایوویچ صربستانی را شکست داده و به این مرحله رسیده است. سوسا در این‌ باره گفت:

فکر می‌کنم که امروز بازهم شاهد دیداری جذاب بودیم. هر دوی ما سرویس‌های خوبی زدیم و در نهایت من بودم که توانایی بیشتری در برک کردن او داشتم. به نظرم اندکی تهاجمی‌تر بودم و تمام تلاشم را کردم تا امتیازات مهم این مسابقه را به دست آورم، از این رو استحقاق این پیروزی را داشتم. در چنگدو احساس خوبی دارم و امیدوارم این روندم را ادامه دهم.

بدین ترتیب در مرحلۀ یک چهارم پایانی این رقابت‌ها و برای مشخص شدن نفرات راه یافته به دور نیمه نهایی، گریگور دیمیتروف از بلغارستان به مصاف الکساندر بابلیک از قزاقستان می‌رود. سوسای پرتغالی با لوید هریس از آفریقای جنوبی پیکار خواهد کرد. پابلو کارنو بوستا از اسپانیا رودروی کریستن گارین از شیلی می‌رود و سرانجام دنیس شاپووالف از کانادا در برابر ایگور گراسیموف از بلاروس قرار خواهد گرفت. رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی چنگدویِ چین از سال ۲۰۱۶ در تقویم مسابقات ATP قرار گرفت و سال گذشته (۲۰۱۸) برنارد تومیچ از استرالیا با غلبه بر فابیو فونینی از ایتالیا، فاتح این تورنمنت آسیایی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار