28/04/2024

آپدیت رنکینگ جهانی تنیس در بخش مردان و بانوان؛ نواک جوکوویچ و بارتی در صدر

  • توسط مینا
  • 05/09/2019
  • 0

نگاهی به رنکینگ جهانی تنیس در هفته آینده، از ادامه صدرنشینی نواک جوکوویچ در بخش مردان تا بازگشت مجدد اشلی بارتی به صدر رنکینگ زنان.

رنکینگ جهانی تنیس؛ ادامه صدرنشینی نواک جوکوویچ

اشلی بارتی استرالیایی بعد از یو اس اوپن بار دیگر به بانوی شماره یک دنیای تنیس تبدیل می‌شود. در حال حاضر چهار تنیسور یعنی نائومی اوساکا رنکینگ یک کنونی جهان، اشلی بارتی رنکینگ دوی جهان، کارولینا پلیسکووا رنکینگ سه جهان و سیمونا هالپ رنکینگ چهار حال حاضر جهان شانس خروج از یو اس اوپن به عنوان بانوی شماره یک جهان را دارند. با شکست هالپ در دور دوم و کنار رفتن پلیسکووا و اوساکا از مسابقات با شکست در یک چهارم نهایی، بارتی قهرمان رولاند گاروس و اوپن میامی با اعلام دوباره رنکینگ جهان در روز دوشنبه به صدر این لیست بر می‌گردد. بارتی برای اولین بار بعد از اینکه به قهرمانی مسابقات بیرمنگام رسید، در صدر این لیست قرار گرفت اما این تنیسور ۲۳ ساله شش هفته بعد از آن و با عملکرد نسبتاً خوب اوساکا در راجرز کاپ تورنتو، به رده دوم لیست سقوط کرد.

اشلی بارتی

نکات قابل توجه دیگر درباره رنکینگ جدید:

  • اگر الینا اسویتولینا که برای دومین بار پیاپی به نیمه نهایی یک گرند اسلم می‌رسد قهرمان نشود، پلیسکووا به رده دوم رنکینگ جهانی صعود می‌کند.
  • الینا اسویتولینا بعد از اینکه برای اولین به نیمه نهایی یو اس اوپن صعود کرده با دو پله صعود در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت و در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها به رتبه دوم صعود می‌کند.
  • بیانکا آندرسکو با توجه به صعودش به نیمه نهایی می‌تواند برای اولین بار در جمع ده تنیسور برتر جهان قرار گیرد؛ با توجه به اینکه وکیچ به قهرمانی در این رقابت‌ها نمی‌رسد، در صورتی که سرنا ویلیامز فینالیست نشود چنین اتفاقی برای آندرسکو خواهد افتاد.
  • سرنا ویلیامز بعد از صعود به نیمه نهایی بار دیگر در جمع ده تنیسور برتر جهان قرار خواهد گرفت.
  • با وجود اینکه بازگشت دوباره رنکینگ ۱۲ تنیس جهان یعنی بلیندا بنچیچ به جمع ده تنیسور برتر دنیا به نتایج سایر مسابقات بستگی داشت اما با صعود او به نیمه نهایی، بازگشت او به این جمع قطعی شد.
  • اسلون استیونز بعد از پایان یو اس اوپن از جمع ده تنیسور برتر جهان خارج خواهد شد.
  • دونا وکیچ با صعود به اولین یک چهارم نهایی‌اش در گرند اسلم‌ها، به رده بیست و دوم رنکینگ جهانی صعود می‌کند؛ او با شکست مقابل بلیندا بنچیچ شانس صعود به جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان را از دست داد.
  • الیس مرتنز با صعود به یک چهارم نهایی یو اس اوپن به رده بیست و چهارم رنکینگ جهانی صعود می‌کند و در صورت راهیابی به نیمه نهایی در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان قرار خواهد گرفت.
  • تیلور تاوسند با صعود به یک هشتم نهایی این مسابقات در جمع ۸۵ تنیسور برتر رنکینگ جهانی حضور خواهد یافت.
  • کریستین آن ۲۷ ساله با صعود به یک هشتم نهایی یو اس اوپن برای اولین بار در جمع ۱۰۰ تنیسور برتر جهان قرار خواهد گرفت.

در بخش مردان اما با توجه به فاصله زیاد بیگ تری ( نواک جوکوویچ ، رافائل نادال و راجر فدرر) با سایر رقبا شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود. نواک جوکوویچ هم با وجود شکست برابر استانیسلاو واورینکا در یک چهارم نهایی این رقابت‌ها همچنان در صدر این لیست قرار دارد. رافائل نادال اما با صعود به نیمه نهایی یو اس اوپن و با یک پله صعود، بالاتر از راجر فدرری که به مانند نواک جوکوویچ در یک چهارم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، در رنکینگ دوم جهان قرار خواهد گرفت. دنیل مدودف هم با صعود به نیمه نهایی به روند رو به رشدش ادامه خواهد داد و بالاتر از دومینیک تیم در رده چهارم لیست قرار می‌گیرد. حذف زود هنگام کی نیشیکوری نیز به قیمت سقوط یک رده‌ای این تنیسور تمام می‌شود؛ استفانوس تسیتسیپاس یونانی جای او را در رده هفتم خواهد گرفت. گائل مانفیس فرانسوی هم با عملکرد خوبش در این بازی‌ها به رده دوازدهم صعود می‌کند. این در حالی است که دیگو شوارتزمن، متئو برتینی و گریگوری دیمیتروف با درخشش در آخرین گرند اسلم سال صعود قابل توجهی در رنکینگ جهانی می‌کنند؛ شوارتزمن و برتینی به ترتیب پانزدهم و هفدهم می‌شوند و دیمیتروف با ۵۳ رده صعود در جایگاه بیست و پنجم قرار می‌گیرد.

نواک جوکوویچ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار