24/04/2024

نکاتی در باره مراقبت و پیشگیری از آسیب آرنج در تنیس

  • توسط مریم
  • 30/07/2019
  • 0

اگر درباره آسیب آرنج در تنیس شنیده باشید، حتماً متوجه شده اید که نه تنها اتفاق خوشایندی نیست، بلکه بسیار دردناک است و این درحالی است که می توان کارهای زیادی برای پیشگیری از این حادثه انجام داد. اگرچه با وجود تمام اینها اگر درست با بدن خود رفتار نکنید، خود را در معرض خطر بزرگتری قرار خواهید داد. به خوبی می دانیم که انجام هر کاری چه ورزشی چه هر کار دیگری زمانی که از نظر فیزیکی رنج می بریم، ممکن نخواهد بود. اگر واقعاً قصد دارید ورزش تنیس را به عنوان حرفه یا حتی برای تفریح انجام دهید باید مراقب جسم خود باشید تا بیشترین کارایی را در هنگام ورزش داشته باشید. جسم شما یکی از مهم ترین سلاح های شما در زندگی است.

چگونه از آسیب آرنج در تنیس مصون بمانیم

موضوع آسیب دیدگی در ورزش ها مسئاله ای است که باید به شدت از آن دوری کنید. در هر حال آسیب دیدگی آرنج مسئاله ساده ای نیست و نمی توانید با درمان های ساده یا استفاده از پدهای مسکن آن را التیام ببخشید. در ادامه نکاتی را که می تواند در پیشگیری از این آسیب شما را یاری کند بیان می کنیم.

استراحت

در مرحله اول باید بر روی پیشگیری و ایجاد شرایط مطلوب برای پیشگیری از آسیب تمرکز کنید، که در یک جمله ساده به معنای داشتن استراحت کافی بین ساعات بازی و تمرین است. هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که شما را مجبور کند بعد از یک مسابقه چهار ساعته دوباره به زمین برگردید و برای دو ساعت دیگر هم تمرین کنید. هر تصوری که دارید باید به شما بگویم که چنین کاری به هیچ وجه عاقلانه نیست. درواقع ایده بهتر و عاقلانه این است که بعد از مسابقه یک روز استراحت کنید تا بازوها و دستهایتان انرژی از دست رفته را بازیافته و برای تمرین یا مسابقه بعدی آمادگی لازم را پیدا کنند.

سرنا ویلیامز- آسیب آرنج در تنیس

سرنا ویلیامز

آمادگی جسمانی

همیشه زمانی را برای حفظ آمادگی جسمانی خود اختصاص دهید این کار شامل بازگشت و تداوم نیروی دست ها و کمر شما هم می شود. سلامتی کامل دست ها و کمر شما، قدرت و نیروی مورد نیاز را در بازی تضمین می کند و باعث می شود تا از آسیب دیدن مصون بمانید. درحالی که فقدان آن باعث می شود تا در شرایط دشوار دچار آسیب و جراحت شوید. اگر نمی دانید چطور باید ماهیچه های بدن خود را از نظر فیزیکی آماده و سلامت نگاه دارید با مربی یا مشاور ورزشی خود در این باره صحبت کنید تا راهنمایی های لازم را داشته باشید و چنانچه مربی یا مشاورتان در دسترس نیست یا کلاً بدون مربی تمرین می کنید، بهتر است در اینترنت به دنبال نرمش های روزانه ای بگردید که باعث تقویت این ماهیچه ها می شوند و آمادگی جسمانی شما را تضمین می کند.

اگر به صورت روزانه تنیس کار نمی کنید، باید سریعاً به فکر افزایش قدرت فیزیکی ماهیچه های خود باشید. اینکه هر روز هفته و هر چهار هفته ماه را تنیس کار نمی کنید، دلیل موجهی برای عدم آسیب پذیری شما در یک بازی چهار ساعته در زمین نخواهد بود. در صورتی که مدت طولانی از زمین تنیس دور بوده اید بدن شما نیاز دارد تا با تمرین های کوتاه آمادگی لازم را برای یک بازی طولانی تر به دست بیاورد. در غیر این صورت، دست های شما حین بازی دچار آسیب می شوند و با پرش ناگهانی در بازی می توانید پاهای خود را نیز در معرض خطر قرار دهید و آسیب آرنج در تنیس تنها یکی از صدماتی خواهد بود که نگران آن هستید. به جای بازگشت ناگهانی و یکباره به زمین که بدن شما را بدون داشتن آمادگی کافی دچار شوک کرده و احتمال آسیب پذیری خود را افزایش می دهید، با تمرین هایی که باعث می شوند بدنتان به راحتی آمادگی بازی را بدست بیاورند، خود را تقویت کرده و از آسیب دیدگی دور کنید. فراموش نکنید که استمرار و تلاش برای رسیدن به آنچه می خواهید ایده بسیار خوبی است اما فشار بیش از حد توانتان برای رسیدن به آنچه می خواهید چیزی جز جراحت و باز ماندن از نتیجه مطلوبتان، نخواهد داشت.

حرکات کششی

همیشه قبل شروع تمرین یا بازی چند حرکت کششی انجام دهید. فراموش نکنید در انتهای کار نیز باید از این حرکات کششی برای سرد کردن بدنتان استفاده کنید. این کار باعث می شود تا ماهیچه های اطراف تاندون ها تا حد ممکن انعطاف پذیری خود را حفظ کنند. اصولاً انعطاف ماهیچه ها فاکتور مهمی در حفاظت از تاندون ها و کمک به بهبود آنها در صورت آسیب دیدگی می باشد و این انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا در صورتی که اتفاقی فراموش کردید برای سرد کردن بدنتان از حرکات کششی استفاده کنید، درد ناشی از گرفتگی عضلات شما به سرعت بهبود پیدا کند. چند دقیقه حرکت کششی کلیدی برای رهایی از آسیب پذیری و حفظ آمادگی جسمانی شما خواهد بود.

تکرار بیش از حد ممنوع

آخرین نکته ای که نباید از آن غافل شد، پرهیز از تکرار بیش از حد حرکاتی است که باعث زیاد کشیده شدن ماهیچه ها و عضلاتتان می شود. تمرین ضربه های چرخشی و سرویس فوق العاده است اما باید حواستان باشد که بین تمرین برای استراحت ماهیچه ها نیز زمان بگذارید. این کار بهترین کاری است که می توان برای پیشگیری از جراحت انجام داد. اما اگر بدون وقفه و استراحت از ماهیچه های خود کار بکشید، خود را در معرض آسیب قرار داده اید و حتی اگر به نتیجه ای هم برسید، از آن لذت نخواهید برد. مراقبت از بدنتان اولین و مهمترین نگرانی شما است و چه آسیب آرنج در تنیس چه هر نوع آسیب دیگری آسان نخواهد بود. خود را مجبور نکنید که بیش از حد تحملتان در تمرین تاب بیاورید به یاد داشته باشید که با در نظر گرفتن وقفه هایی برای استراحت، زمانی که در زمین تنیس می گذرانید بسیار مؤثرتر خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار