19/04/2024

قهرمانی کوکو گوف در مسابقات اوپن لینز اتریش

  • توسط سروش
  • 13/10/2019
  • 0

کوکو گوف ، تنیسور ۱۵ سالۀ آمریکایی به نخستین قهرمانی خود در بخش انفرادی زنان در تورهای حرفه‌ای WTA دست یافت.

قهرمانی کوکو گوف در تنیس اتریش

در دیدار پایانی مسابقات اوپن لینز اتریش، کوکو گوف از ایالات متحدۀ آمریکا مقابل یلنا استاپنکو از لیتوانی قرار گرفت که در پایان این، تنیسور نوجوان آمریکایی بود که با برتری برابر استاپنکو توانست به نخستین قهرمانی دوران حرفه‌ایش دست یابد. یلنا استاپنکو، قهرمان سابق مسابقات اوپن فرانسه موسوم به رولان گاروس بود که در دیدار پایانی که یک ساعت و چهل دقیقه به طول انجامید برابر کوری گوف ملقب به کوکو با نتیجۀ ۲-۱ تن به شکست داد. گوف توانست با امتیازات ۶-۳، ۱-۶ و ۶-۲ مقابل تنیسور ۲۲ سالۀ لیتوانیایی به پیروزی برسد تا در ۱۵ سالگی به اولین قهرمانی دوران حرفه‌ایش نائل شود. کوکو گوف پس از قهرمانی در مسابقات اوپن لینز گفت:

من هنوز از شوک این قهرمانی بیرون نیامده‌ام. فکر می‌کنم که اگر بگویم به قهرمانی رسیده‌ام به من بگویند که تو دیوانه شده‌ای و در رویا و خواب بسر برده باشم. در ابتدای فصل، حتی فکر نمی‌کردم که بتوانم مجوز ورود به مسابقات حرفه‌ای را پیدا کنم و اکنون در اینجا که میان شما قرار دارم، توانسته‌ام به مقام قهرمانی یک تورنمنت برسم. این اتفاقی دیوانه‌وار برای من است.

اتفاقی جالب توجه و شاید کم نظیر برای کوکو گوف در این هفته از مسابقات لینز رخ داد. او در حالی به قهرمانی این تورنمنت دست یافت که در دور مقدماتی او با شکست برابر تنیسوری از کشور آلمان، عملا از دور این رقابت‌ها کنار رفته بود. گوف در مرحلۀ انتخابی این رقابت‌ها مقابل تامارا کورپاتسچ قرار گرفت که در پایان با حساب ۲-۰ نتیجه را به حریف آلمانی‌اش واگذار کرده بود. اما به دلیل مصدومیت و کناره‌گیری این تنیسور آلمانی، گوف که در واقع حذف شدۀ این تورنمنت بود، جایگزین کورپاتسچ شد و حال او با صعود به دیدار پایانی مسابقات لینز، توانست به مقام قهرمانی برسد.

کوکو گوف

دختر نوجوان آمریکایی در مرحلۀ یک چهارم پایانی این رقابت‌ها توانسته بود با نتیجۀ ۲-۰ از سد کیکی برتنز هلندی، یکی از ده تنیسور برتر رده‌بندی زنان WTA نیز بگذرد تا نشان دهد علاوه بر گفته‌های فوق، اما او عملا با توانمندی بالایش توانست در این تورنمنت به اولین قهرمانی دوران حرفه‌ایش دست یابد. کوکو گوف پیش از جدال ۱۰۰ دقیقه‌ای برابر استاپنکو، موفق شده بود برای اولین بار به مراحل نیمه نهایی و فینال یک رویداد تنیس بزرگسالان برسد و به همین دلیل شاید هیچ‌گاه مسابقات لینز از یاد و خاطر این تنیسور نوجوان بیرون نرود. پیش‌بینی می‌شود که با این قهرمانی و به دست آوردن امتیازات لازم، در جدیدترین رنکینگ زنان که هر دوشنبه از سوی سازمان WTA اعلام می‌گردد، گوف در بین ۱۰۰ تنیسور برتر جهان و به احتمال فراوان در رده‌ای نزدیک به ۷۰ تا ۷۵ نیز قرار بگیرد. کوکو در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

این به معنای واقعی کلمه دیوانه‌کننده است که من به عنوان یک بازندۀ خوش‌شانس توانستم به مقام قهرمانی برسم. وقتی به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کردم، پدرم به من گفت که تو همین الان قهرمانی و پس از اول شدنم در این تورنمنت هم گفت که هیچ‌گاه کسی را ندیدم که در یک رویداد دو بار به قهرمانی برسد! به‌نظرم پدرم هرگز فکر نمی‌کرد که من بتوانم اینجا به قهرمانی برسم، اما فکر کنم که دیدگاه او دربارۀ این موضوع درست بود.

کوکو گوف شروع فصل جاری را از رده‌ای خارج از ۶۰۰ تنیسور برتر دنیا شروع کرد و حال پس از نیکول وایدیسووا از جمهوری چک که در سال ۲۰۰۴ و در ۱۵ سال و ۵ ماهگی خود موفق به قهرمانی در دو تورنمنت حرفه‌ای بزرگسالانِ تاشکند و ونکوور شد، به دومین تنیسور تاریخ زنان بدل می‌گردد که توانسته در این سن و سال در یک رویداد WTA به قهرمانی می‌رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار