19/04/2024

آموزش تنیس | برخی اشتباهات رایج بازیکنان تنیس ( بخش اول)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 26/10/2020
  • 0
اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

در این مطلب سایت تنیس فارسی که به صورت اختصاصی توسط تیم نویسندگان سایت برای راهنمایی هرچه بیشتر شما عزیزان، تهیه شده است، در راستای مطالب آموزشی تنیس، در این جا به برخی اشتباهات رایج بازیکنان تنیس می‌پردازیم که در صورت مواجه با این موارد، آنها را بدانید و تکرار نکنید.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

هیچگاه احتمال خارج شدن توپ از زمین را درنظر نگیرید

تصور این که توپ پرتابی خارج از زمین برخورد خواهد کرد یکی از اشتباهات رایج در تنیس می باشد. در حرفه تنیس عاقلانه ترین کار این است این تصور را از دهن خود پاک کرده و لذا به طرف توپ حرکت کنید، مگر آنکه کاملا ضربه خارج زننده بدیهی باشد. بنابراین بهتر است پس از ضربه حریف به سمت توپ حرکت کنید و آماده ضربه زدن باشید حتی اگر تصور می کنید که توپ خارج از زمین می نشیند. چرا که در این حالت اگر تصور شما اشتباه باشد، از آنجا که در محیط ضربه زننده قرار دارید هنوز هم شانس برگرداندن توپ را خواهید داشت.

قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

به صورت کامل وسایل و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید

به یاد داشته باشید که داشتن وسایل و تجهیزات لازمه حرفه تنیس می باشد تا بتوان به کمک آن ها بهترین عملکرد را در زمین دارا بود. ممکن است در بسیاری از موارد حمل تجهیزات تنیس دردسرها و سنگینی مخصوص به خود را به همراه داشته باشد، با این حال به همراه داشتن یک ساک ورزشی مناسب مشکل را برطرف می کند.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

تجهیزات و وسایلی که در هنگام بازی و مسابقه، یک ورزشکار تنیس ملزم به همراه داشتن آن می باشد عبارت اند از:
دارا بودن حداقل سه راکت تنیس، گریپ نو، کلاه، لباس اضافه، آب، مچ بند، دستمال و حوله، توپ تنیس، ضد آفتاب، خوراکی یا نوشیدنی انرژی زا. به یاد داشته باشید به همراه داشتن تجهیزات مناسب، نشان از جدیت شما در این حرفه ورزشی می باشد. هرچه میزان آمادگی شما در زمین بازی بیشتر باشد، به مراتب بازی بهتری پیش رو خواهید داشت.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

با شناخت کامل به استقبال حریف خود بروید

هر ورزشکار تنیسی در طی بازی های پی در پی خود احتمال دارد با افرادی رقیب شود که آن ها را سال ها پیش دیده است. همچنین احتمال آشنا نبودن حریف در طی سال های طولانی نیز زیاد می باشد. هرگز نباید انسان ها چه بسا ورزشکاران را از روی ظاهر قضاوت کرده و پی به حرفه ای بودن یا نبودن آنها برد.

قضاوت کردن بدون شناخت یکی از اشتباهات رایج در تنیس می باشد که فرد را به دردسر می اندازد. چرا که ممکن است فردی که در مقابل شما قرار گیرد توانایی انجام کاری را داشته باشد که شما تنها ارزوی انجام دادن آن را در خود می پرورانید. بنابراین یک ورزشکار حرفه ای می بایست حریف خود را در بازی و از سطح عملکرد آن بشناسد.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

تمرینات را جدی بگیرید

یک بازیکن خوب می بایست به همان سختی و جدیتی که در زمین تنیس و مسابقات بازی می کند، تمرین کند. متاسفانه تعداد کمی از ورزشکاران این توصیه را جدی می گیرند و این امر باعث می شود وقتی پا به زمین واقعی می گذارند نتوانند شرایط و فشارهای موجود را کنترل کنند. این در حالی است که اگر در هنگام تمرین به همان شدت و جدیت بازی، تمرین کنند شرایط بهتری در بازی خواهند داشت و بازی آن ها توسعه می یابد.

یکی از مهمترین ارکان موفقیت چه در ورزش تنیس و چه در دیگر رشته‌ها تمرینات مرتب، اصولی و به صورت صحیح است که تحت نظر سرمربی و یا به صورت انفرادی برگزار می‌شود و اگر شما به صورت جدی آن را انجام دهید، این تمرینات باعث می‌شوند که شما از لحاظ ذهنی، در شرایط بازی‌های جدی و رسمی قرار بگیرد و به نوعی بتوانید شرایط مسابقه اصلی را برای خودتان شبیه سازی کنید و در مواجه با آن خوب و کامل عمل کنید.

راکت تنیس شما باید بهترین راکت موجود باشد

یکی از اشتباهات رایج در تنیس استفاده از راکت های قدیمی و چندین و چند ساله می باشد. شاید از نظر خیلی از بازیکنان این قضیه ایده خوبی به نظر نیاید، اما جالب است که بدانید راکتی که در دست دارید به طرز عجیبی روی عملکرد شما در بازی تاثیر گذار است. بسیاری از بازیکنان پس از چندین سال بازی کردن، هنوز هم از راکت های قبلی با زه های تعویض نشده استفاده می کنند!

اگر مشتاق پیشرفت کردن در این رشته ورزشی هستید، همین الان راکت و زه راکت خود را تعویض نمایید و از زه های ضعیف و ارزان قیمت دوری کنید. هر بازیکن تنیس می بایست حداکثر طی مدت 3 الی 4 سال راکت خود را عوض کند.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

آموزش تنیس | تاثیر فرضیات در تنیس

تمام مسیر را به صورت اصولی طی کنید تا به نتیجه برسید

در بسیاری از مواقع بازیکنان توقع دارند پس از مدت کوتاهی به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند. در اغلب اوقات در طی دوران تدریس، یک مربی عقیده داشت که تکنیک های بازیکنان را تغییر می‌دهم و بدیهی است که تا مدتی این بازیکنان بدترین بازی ممکن را خواهند داست و من متوجه می شوم که بازیکنان بالافاصله عکس العمل نشان داده و نا امید می شوند. اما چندی طول نمی کشد که با تغییرات جدید انطباق پیدا کرده و بازی رو به بهبود می رود. علت این است که در چنین شرایطی نتیجه ( به کجای زمین نشاندن توپ) مهم نیست. بلکه مسیر جدید و تکنیکی که در اختیار بازیکنان قرار داده شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطالب مرتبط: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار