29/03/2024

آموزش تنیس | ترفندهای آموزشی برای مبتدیان ورزش تنیس(بخش دوم)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 15/10/2020
  • 0
ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

در بخش قبلی این موضوع گفتیم نکات آموزشی زیادی در تنیس وجود دارد که یک بازیکن تازه وارد باید آنها را بداند و در تمارین و کلاس‌های آموزشی خود به کار ببرد. در ادامه مطلب سایت تنیس فارسی که به صورت اختصاصی برای شما عزیزان تهیه شده به برخی دیگر از ترفندهای آموزشی برای مبتدیان در ورزش تنیس می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

در حالی که تکنیک اساسی ضربه به توپ پایه و اساس یادگیری بازی تنیس برای یک فرد کاملا مبتدی است، مهارت های دیگری هم وجود دارد که برای بهتر بازی کردن باید آن ها را فرا گرفت. به عبارتی دانستن نکاتی از بزرگان که سر لوحه کار آنها برای رسیدن به موفقیت قرار گرفته است، خالی از لطف نیست و می‌تواند برای علاقه مندان به این رشته ورزشی پرطرفدار بسیار مفید باشد.

ترفندهای آموزشی برای مبتدیان ورزش تنیس(بخش اول)

ورزش تنیس نیز همانند ورزش های دیگر هم به آموزش‌های جسمی و تخصصی نیاز دارد و هم از لحاظ ذهنی باید نکات لازم در مورد آموزش ذهن را دانست تا هرچه بیشتر و بهتر گام‌های به سوی موفقیت برداشته شود. اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، مد نظر داشته باشید که می‌توانید سبک‌های مختلف بازی را امتحان کنید و فقط به یک سبک بازی بسنده نکنید. می‌توانید در تمارین خود و با مشورت با مربی سبک‌های مختلف بازی را امتحان کنید تا به سبک مورد علاقه‌اتان دست پیدا کنید. برخی بازیکنان صرفا به این موضوع توجه دارند که در تمرین‌ها در چه سبکی بهتر کار می‌کنند. این موضوع کاملا درست است ولی گزینه‌های دیگر را هم می‌توانید برای خود در نظر بگیرید و با کمی تلاش و پشتکار آنها را انتخاب کنید. همچنین اگر در مسابقات جدی‌تری نیز پا به میدان گذاشتید می‌توانید خود را محک خوبی در این باره بزنید.

ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد سرویس زدن در ورزش تنیس

ترفندهایی که در متن زیر قصد داریم به آنها بپردازیم به مبتدیان کمک می کند تا به سرعت بتوانند بر موانع موجود بر سر یادگیری این ورزش غلبه کنند و خیلی سریع به سطوح بالاتری از بازی تنیس پیشرفت کنند.

یادگیری اصول اولیه هر ورزشی به خصوص تنیس که می‌توان در خصوص آن اطلاعات نیز کسب کرد، بسیار مفید و حائز اهمیت است و در هر برهه‌ای از زمان به پیشرفت یک بازیکن چه مبتدی و چه حرفه‌ای کمک خواهد کرد.

4- نحوه ضربه زدن به توپ با چرخش مناسب

مبتدیان در تنیس در اغلب مواقع فکر می کنند که یک ضربه خوب و درست به توپ ضربه ای است که توپ از بالای تور و خیلی نزدیک به تور رد شود. اما این اصلا تصور رستی نیست زیرا حرکت بسیار ریسکی و خطرپذیری است.
بهترین شیوه برای رفع این اشتباه این است که از مانع یا وسیله ای روی تور استفاده کنید تا با تمرین با آن، همیشه یادتان بمانید که فاصله قوسی با لبه تور را رعایت کنید. برای این کار شما می توانید کیف راکت تان را به شکل عمودی روی نیمکت قرار دهید یا یک راکت را در سبد توپ قرار دهید و یا حتی وسیله ای حرفه ای مانند طناب مخصوص بخرید و روی تور اضافه کنید.
تمامی این ابزارها برای کمک به یادآوری شما است تا قوس مناسب توپ را رعایت کنید و در بلند مدت آن را در ذهن خود نهادینه کنید.

5- نحوه رسیدن به توپ دز زمان مناسب

مبتدیان در اغلب مواقع دیر به توپ می رسند و درنتیجه به طور شتابزده ضربه ضعیفی به توپ می زنند. یک راه خوب و درست برای یادگیری چگونگی رسیدن به توپ در زمان مناسب و حتی زودتر این است که اول شرایط را بزرگ تر جلوه دهیم.
شما می توانید این کار را به این شکل انجام دهید که ابتدا به آن سمت بدوید و به محض رسیدن به نقطه موردنظر بایستید و منتظر ضربه حریف تان باشید. این کار به شما کمک می کند تا میزان آگاهی بیشتری از بازه زمانی بین حرکت و ضربه تان به دست بیاورید. به محض کسب آگاهی و یافتن این زمان کوتاه و مهم، اکنون می توانید در بازی تان به آن تسلط یابید.
درنهایت، اول حریف شما به توپ ضربه می زند و آن را به سمت زمین شما می فرستد و بعد شما شروع به حرکت به سمت توپ می کنید با این تفاوت که اکنون شما نه تنها می خواهید به توپ برسید تا به آن ضربه یزنید بلکه می خواهید زمان اضافی و کوتاهی بین حرکت و ضربه تان هم داشته باشید.

ترفندهای آموزشی برای مبتدیان

بیشتر بخوانید: بازی تنیس کودک شما و انتظارات والدین

خلاصه تنیس برای مبتدی‌ها

این دستورالعمل های تنیس برای مبتدی‌ها بعلاوه ترفندهای دیگری که گفته شده برای تسلط پیدا کردن روی بزرگترین چالش های پیش روی مبتدیان، به روند یادگیری شما سرعت می بخشد و کمک می کند تا در یک مدت بسیار کوتاه، علاوه بر یادگیری بازی تنیس، از آن لذت نیز ببرید.

یادگیری مهم ترین اصول تنیس

دنبال کردن درس های تنیس برای مبتدی‌ها به شما کمک می کند تا در مسیر درست یادگیری مهارت های پیشرفته تر تنیس مانند افزودن چرخش یا انحراف توپ قرار بگیرید و الگوهای متفاوت قرار دادن پاها در بازی را یاد بگیرید که این حرکات به سرعت می توانند شما را از سطح مبتدی به سطح یک بازیکن متوسط و یا حتی با سطح بالاتر ارتقا دهند.

نکات طلایی و پیروزی بخش در بازی تنیس

برای یادگیری ورزش تنیس از آموزش‌های ابتدایی تا پیشرفته با مطالب سایت تنیس فارسی همراه باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار