16/04/2024

اخبار تنیس | نواک جوکوویچ صدرنشین نهایی سال ۲۰۲۰ اعلام شد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 10/11/2020
  • 0
رده بندی تنیس جهان ۲۰۲۰

روز گذشته آخرین رده بندی تنیس جهان ۲۰۲۰ از سوی انجمن حرفه‌ای تنیس (ATP) اعلام شد و این رده بندی با قهرمانی دنیل مددوف در مسترز پاریس تغییراتی را به خود دید. در این رده بندی جدید نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی به صورت رسمی صدرنشین نهایی سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

ورود به سایت بتکارت

مطالب آموزشی سایت تنیس فارسی که می‌توانید مطالعه فرمایید: همه‌چیز در مورد سرویس زدن در ورزش تنیس

به گزارش تنیس فارسی و همان طور که در خبرهای قبلی مشاهده کردید، به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همه فعالیت‌های ورزشی با وفقه‌ای حدود چهار تا پنج ماه مواجه شد و حتی رقابت‌های تنیس نیز از سایر ورزش‌ها دیرتر آغاز شد.

پس از شروع این رقابت‌ها نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا که قبل از آغاز مسابقات، خود به ویروس کرونا مبتلا شده بود با قدرت برگشت و پس از برگزاری دوباره توانست در ابتدا قهرمانی در مسابقات سینسیناتی را جشن بگیرد و سپس در مسابقات مسترز رم قهرمانی دیگری را برای خود ثبت کند. شما از طریق دو لینک زیر می‌توانید چگونگی قهرمانی او را مطالعه فرمایید:

اما در گرند اسلم یو اس اوپن یا همان تنیس آزاد آمریکا دومینیک تیم اتریشی توانست برای اولین جام قهرمانی را بالای سر برد که این خبر را نیز در زیر مشاهده فرمایید:

تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۰ | دومینیک تیم برای اولین بار قهرمان یک گرند اسلم شد

رده بندی تنیس جهان ۲۰۲۰

 

بعد از اینها نوبن به فرنچ اوپن یا همان تنیس آزاد فرانسه رسید که رافائل نادال اسپانیایی با شکست نواک جوکوویچ توانست برای سیزدهمین بار قهرمانی خود را در این رقابت‌ها جشن بگیرد و رکورد دستیابی به ۲۰ گرند اسلم را در کارنامه خود به ثبت برساند و با رکورد راجر فدرر سوییسی برابری کند که شما این خبر را زیر می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ | قهرمانی رافائل نادال برای سیزدهمین بار

مسابقات مسترز پاریس ۲۰۲۰ نیز که دو روز پیش به پایان رسید و دنیل مدودف تنیسور کشور روسیه موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد که از طریق لینک زیر نیز می‌توانید چگونه قهرمان شدن او را مشاهده فرمایید:

مسترز پاریس ۲۰۲۰ | دنیل مدودف جام قهرمانی را بالای سر برد

بعد از این که مدودف قهرمانی خود در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس را جشن گرفت، جدول رده بندی جهانی تنیس با تغییراتی مواجه شد که این تنیسور روس جای راجر فدرر در رتبه چهارم را تصاحب کرد که به دلیل مصدومیت از کلیه رقابت‌های سال ۲۰۲۰ انصراف داده بود.

رکوردهای نواک جوکوویچ با اعلام صدرنشینی نهایی او در سال ۲۰۲۰

در نهایت در تازه ترین رده بندی که روز گذشته اعلام شد نواک جوکوویچ برای بار ششم در ده سال گذشته، توانست به عنوان صدرنشین نهایی تنیس جهان نام خود را ببیند. جوکوویچ سال ۲۰۱۱ برای اولین بار توانست یک فصل تنیس را در رتبه نخست به اتمام برساند و پس از آن در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز این موفقیت خود را تکرار کرد و امسال برای ششمین بار به این افتخار نائل آمد‌. بازیکن صرب با ۳۳ سال سن، مسن‌ترین بازیکنی است که یک فصل تنیس را به عنوان صدرنشین به پایان می‌برد. او حالا با پیشی گرفتن از دو رقیب اصلی خود یعنی راجر فدرر و رافائل نادال که هر کدام پنج بار فصل را به عنوان صدرنشین به پایان رسانده‌اند، مشترکا در کنار پیت سمپراس رکوردار شد. پیت سمپراس ۶ سال متوالی (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸) توانسته بود به این مقام مهم دست پیدا کند.

رده بندی تنیس جهان ۲۰۲۰

در زیر می‌توانید جدیدترین رده بندی تنیسورهای برتر جهان را به ترتیب مشاهده کنید:

۱. نواک جوکوویچ (صربستان – ۱۱۸۳۰ امتیاز)
۲. رافائل نادال (اسپانیا – ۹۸۵۰ امتیاز)
۳. دومینیک تیِم (اتریش – ۹۱۲۵ امتیاز)
۴. دنیل مدودف (روسیه – ۶۹۷۰ امتیاز)
۵. راجر فدرر (سوییس ۶۶۳۰ امتیاز)
۶. استفانوس تسیسیپاس (یونان – ۵۹۲۵ امتیاز)
۷. الکساندر زِورف (آلمان – ۵۵۲۵ امتیاز)
۸. آندره روبلوف (روسیه – ۳۹۱۹امتیاز)
۹. دیگو شوارتزمن (آرژانتین – ۳۴۵۵ امتیاز)
۱۰. متئو بریتینی (ایتالیا – ۳۰۷۵ امتیاز)

بد نیست بدانید در هفده سال گذشته سه غول برتر دنیای تنیس، یعنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر به صورت مطلق در صدر جدول قرار داشتند و این رکورد میان آنها جابه جا می‌شد.

مطالب آموزشی سایت تنیس فارسی:

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار