19/04/2024

آموزش تنیس | تمریناتی که به مهارت شما کمک می‌کنند (بخش دوم)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 11/11/2020
  • 0
تمرینات تنیس

در راستای مطالب آموزشی تنیس سایت تنیس فارسی که به صورت اختصاصی برای شما عزیزان تهیه شده است، در بخش اول تمریناتی که به مهارت شما در تنیس کمک می‌کنند، چهار تمرین اختصاصی را برای شما شرح دادیم. در این جا نیز به چهار مورد دیگر در تمرینات تنیس خواهیم پرداخت که شما را به حرفه‌ای تر شدن نزدیک خواهند کرد.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

تمرینات بهبود سرعت در تنیس، با حرکات، هماهنگی و واکنش‌ها در این ورزش سر و کار دارد. تمام این‌ها بر روی آمادگی و پایداری بازیکنان در تنیس نیز تاثیرات خود را می‌گذارد و قطعا بر روی تمام این جنبه‌ها و آموزش تنیس در زمین نیز موثر است.

در تنیس مدرن امروزه، بازیکنان سطح بالا نمونه‌های خوبی هستند. هر برنامه تنیس و آمادگی آن، شامل تمرینات بهبود سرعت می‌شود که نه تنها به تعادل بازیکنان کمک کرده بلکه سرعت و شتاب آن‌ها را در زمین تنیس بالا می‌برد. بعضی اوقات، موارد مربوط به آمادگی بدنی توسط برخی بازیکنان نادیده گرفته می‌شود که این مورد جای تاسف دارد.

تمرینات تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

بازیکنی که این گونه تمرینات بهبود سرعت را پشت سر گذاشته، می‌تواند به بازیکنی که چنین مواردی را به تمرینات خود اضافه نکرده غلبه کند. برای هر بازیکن خوب، تمرینات مربوط به افزایش سرعت همواره در دستور کار قرار دارد. در پایین به تمریناتی اشاره می‌کنیم که بر سرعت، تعادل و هماهنگی بازیکنان تاثیر مثبت دارد و مخصوصا هدف خود را بر روی انعطاف بیش‌تر پاها، پرش و تغییر مسیر گذاشته است.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

 مورد پنجم – حرکت به حالت اسکیت سواری به صورت عرضی

دلیل این تمرین در نمونه‌های تمرینات افزایش سرعت، به خاطر افزایش سرعت در حرکات عرضی در زمین تنیس است. به علاوه تمرینات یاد شده، این تمرین باید به صورت مداوم انجام شود تا بر روی سطح مهارت شما در آموزش تنیس تاثیرگذار باشد.

قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

دستور عمل‌: برای انجام این تمرین، ابتدا صاف بایستید و پای راست و چپ خود را کنار یکدیگر جفت کنید. سپس بدن خود را از طریق هر کدام از پاها که خواستید، رو به جلو حرکت دهید. وقتی بدنتان را به سمت راست حرکت دهید، این پای چپ است که وظیفه بیش‌تری بر عهده دارد و بلعکس. وقتی حرکت خود را متوقف کردید ( مطمئن شوید که با یکی از پاها به حرکت خود پایان دهید) برای ۳ یا ۴ ثانیه استراحت کنید و دوباره خیلی سریع به سمت دیگر حرکت کنید. این بار بدن خود را از طریق پای راست به جلو حرکت دهید و روی پای چپ خود متوقف شوید. برای این که تمرین بیش‌تر اثرگذار باشد، آن را هر تعداد که می‌توانید و به صورت مداوم انجام دهید. وقتی به اندازه کافی این تمرین را در روز انجام دادید، کمی نیز در اطراف زمین بدوید.

تمرینات تنیس

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

مورد ششم – استفاده از توپ‌های بزرگ مخصوص

این تمرین به شما کمک می‌کند تا انرژی لازم برای حرکت و ضربه زدن به توپ‌های هوایی را کسب کنید. تنها به یک توپ بزرگ نیاز دارید.

دستور عمل: روبه‌روی یک دیوار، با پاهای باز و در فاصله مناسب بایستید. بدن خود را صاف نگه داشته، سر بالا و زانوی خود را خم کنید. توپ بزرگ را با دوست خود به بالای سر آورده و نگه دارید. آرنج خود را خم کرده و توپ را در حالت‌های مختلف به دیوار بزنید. تا جایی که می‌توانید دستان را کش داده و آن را مداوم انجام دهید. می‌توانید تغییراتی در این تمرین لحاظ کنید. یکی از آن‌ها، موقعیت پاهای شماست. یکی از پاهای خود را جلوتر و آن یکی را کمی عقب‌تر قرار دهید. در حالت زانو زدن نیز می‌توانید این تمرین را انجام دهید.

مورد هفتم – حرکت به جلو و عقب‌گرد

این تمرین، واکنش‌های سریع شما در آموزش تنیس را هدف قرار داده است. همچنین بر روی تغییر جهت در زمین تنیس نیز مفید خواهد بود. برای انجام این تمرین، یک نقطه شروع و نقطه پایان در فاصله ایده‌آل خود تعیین کنید. فاصله میان این دو نقطه بهتر است چیزی حدود ۳۰ یارد باشد.

دستور عمل: کنار نقطه شروع بایستید و منتظر مربی خود باشید تا به شما فرمان شروع دهد. بلافاصله که دستور شروع را شنیدید، با سرعت به سمت نقطه پایان حرکت کنید. وقتی به نقطه پایان رسیدید و با فرمان دوم، به حالت عقبگرد به نقطه شروع بازگردید. این تمرین را به همین گونه ادامه دهید. وظیفه مربی شما این است که در زمان مناسب به شما این دستور را صادر کند. آن‌ها می‌توانند مدت زمانی آن را تغییر دهند شما نتوانید دقیقا پیش‌بینی کنید که چه زمانی باید شروع کنید. در آخر این تمرین بسیار به واکنش و تغییر جهت شما در زمین تنیس کمک خواهد کرد. تمرین باید به گونه‌ای باشد که فرمان مربی برای بازیکن قابل پیش‌بینی نشود و یک سرعت خاص را در تمام طول مسیر حفظ کند.

تمرینات تنیس

آموزش بازی تنیس و چگونگی استفاده از ضربه های مختلف

مورد هشتم – تکرار همه حرکات به صورت دائم و برنامه ریزی شده

این که همه این تمرینات را به موقع در باشگاه خود و تحت نظر مربی انجام دهید، یک مسئله است و این که آنها را تکرار کنید و بر طبق برنامه ریزی آن را ادامه دهید مسئله‌ای دیگر. شما با تکرار حرکات آنها را در ذهن و قدرت بدنی خود تثبیت می‌کنید و بدین وسیله راه را برای حرفه ای شدنتان هموار خواهید کرد. پس سعی کنید تحت نظر مربی و به صورت منظم تمامی حرکاتی که گفته شد را تکرار و تقویت نمایید.

بیشتر بخوانید: شش نکته طلایی کسب موفقیت از زبان بزرگان تنیس

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار